Noen som har prøvd dette nettfilteret?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen som har prøvd dette nettfilteret?

Hei,

Jeg lurer på om noen har erfaring med dette nettfilteret som Claes Ohlson selger.
    http://www.clasohlson.no/WAG.asp?cp=...N&sw=17571

Tenkte å bruke det på min Rotel RSX-1055.

Kanskje dere har forslag til noe annet bra nettfilter og hvor jeg får tak i det?

Lurer også på om noen kan anbefale en bra nettkabel som ikke tømmer lommeboken altfor mye til samme forsterkeren.

Newcomer poda sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville nok gå for denne eller denne. Da får du skikkelig vern og bedre filter for å redusere støy.

Når det gjelder strømkabel er jeg like blank som deg, og lurer faktisk på det samme.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det første der tar 300kHz og oppover og demper 50 dB. Det er ikke mye og jeg tviler nesten på om det er merkbart lydmessig om du så har verdens verste strømforsyning.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar dere. Ser det er monster som lager dem. Er litt småskeptisk til monster pga den generelle overprisingen av deres varer i Norge. Er kvaliteten på dem bra i forhold til prisen? Syntes det er varierende med kablene de leverer...

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kvaliteten er ikke så farlig da, siden de stiller med livstidsgaranti. Går det i stykker er det bare å hente nytt.
    Men du tenkte kanskje på ytelse, og ikke kvalitet?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Riktig det. Tenkte på den tekniske kvaliteten jeg. Monster sine strømfordelere og nettfiltre beskytter vel utstyret bra mot store peaks og lignende på nettet håper jeg.

Jeg syntes man vanligvis betaler så mye for Monster sine produkter. Kvaliteten på det er liksom midt på treet har jeg fått inntrykk av.

Oppdaget at f.eks Eltek selger ett filter fra Supra til rett under 1000 kroner, vel og merke uten nettkabel. Supra er vel normalt en del rimeligere en monster i forhold til kvalitet.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nicco
    Oppdaget at f.eks Eltek selger ett filter fra Supra til rett under 1000 kroner, vel og merke uten nettkabel. Supra er vel normalt en del rimeligere en monster i forhold til kvalitet.
    Jeg bruker dette selv, men ikke på grunn av filteret. Jeg kjøpte det fordi jeg trengte en skjøteblokk med 6 strømuttak.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du fornøyd med det? Noen spesielle nettkabler du bruker?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Frem til filteret går det en Supra nettkabel på 40cm. Fra filteret til komponentene bruker jeg litt forskjellige kabler. Jeg har ikke lagt større vekt på dem enn at tversnittet er minimum 2,5 kvadrat. Signalkablene derimot, er jeg nøye på at er meget godt skjermet mot innstråling av støy (fra nettopp strømkablene).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer Uno sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Noen som har prøvd dette nettfilteret?

Sitat Opprinnelig postet av Nicco
    Hei,

Jeg lurer på om noen har erfaring med dette nettfilteret som Claes Ohlson selger.
    http://www.clasohlson.no/WAG.asp?cp=...N&sw=17571

Tenkte å bruke det på min Rotel RSX-1055.

Kanskje dere har forslag til noe annet bra nettfilter og hvor jeg får tak i det?

Lurer også på om noen kan anbefale en bra nettkabel som ikke tømmer lommeboken altfor mye til samme forsterkeren.
    Jeg brukte først det Clas Ohlson 'lynvernet', men plutselig en dag lyste ikke den LEDen som skal vise at den beskytter utstyret, selv om det ikke hadde vært noen spikes på nettet da, ihvertfall ikke som jeg kunne merke på noen måte.

Hvis du vil forsikre utstyret mot spikes og tordenvær, bør du nok legge i litt mer.
    Jeg kjøpte derfor en MGE Pulsar CL8(det er den blå), som koster en del mindre enn Monster sine tilsvarende, og firmaet MGE lager bare UPSer og andre lignende kretser for beskyttelse av utstyr mot spikes/lynnedslag. Den koster 756,- hos TVECO.no.

De (MGE) garanterer at den skal sikre utstyret, og dersom utstyret blir ødelagt p.g.a. spikes etc. når det er koblet til denne, sier de at de vil betale for reparasjoner til en verdi av 50.000,- Euro.
    Om den garantien i praksis funker vet jeg ikke, men de har tydeligvis stor tro på eget produkt ihvertfall.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører MGE CL5 på alt av hifi og pc-utstyr hjemme hos meg. Mener å huske at jeg betalte rundt 400 pr stk på OBS for disse. Har dog ikke sett at de har dem nå lengre.

Vet at bla falck har "tilbud" på disse rundt 1000-lappen, så prisene varierer ganske så heftig.

Ellers så har nexans disse, hvis det er noen som har muligheter for å handle på sånne plasser.

Interessant det apparatinntaket med filter!

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Clas´en har mye interessant og du kan være sikker på at det ikke funker etter et år, slik som mine dimmere.....
    MGE har jeg et problem med, også selvom jeg har en UPS fra de. Jeg har også et lynvern på pc´en fra de, med djennomgang av telefonlinjen. Dette fungerer overhodet ikke dog, det vil ta mig 1/2 time å laste ned et par e-poster med den på ! Telefonlinjen kan jo også ta livet av maskineriet hvis lynet rammer.

Newcomer Uno sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Interessant det apparatinntaket med filter!
    Fungerer gjør det og.

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Clas´en har mye interessant og du kan være sikker på at det ikke funker etter et år, slik som mine dimmere.....
    Blir for dumt å si at ting kjøpt på Clas ikke funker etter et år. De har riktignok endel billig dritt der som ikke er verdt å satse på, men de selger også kvalitetsprodukter som f.eks. Elko støpsler/dimmere etc. som er nøyaktig samme merke/type som elektrikere bruker. Jeg har selv kjøpt mye på Clas som har fungert helt fint i årevis. Du får hva du betaler for, uten at du må betale overpris til de grader som så mange andre plasser.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •