Nettradio fra PC over HI-FI anlegget?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nettradio fra PC over HI-FI anlegget?

Ønsker å spille av nettradio fra PC over HI-FI anlegget, via en trådløs Medialink el.l. Har sett på spesifikasjonene til flere slike bokser, men har ikke funnet noen som støtter RealAudio format som bl.a. BBC streamer i. Er det noen som har en løsning?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SlimDevices har en rimelig boks som heter SqueezeBox2 som kan streame lyd fra PCen over en ethernet-tilkobling. Den har faktisk en temmelig god DAC innebygd, men selvfølgelig også digital ut. Det finnes en plugin til den som heter AlienBBC som kan brukes til å streame BBCs nettradiostasjoner.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar. Skal sjekke ut dette. Har du prøvd denne selv?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke enda, men den er bestilt Måler visst veldig bra når det gjelder jitter også, pluss at den støtter FLAC. Skal ikke se bort ifra at den har potensiale som high-end transport... :twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette høres nesten for godt ut til å være sant. Ifølge spesifikasjonen støtter ikke AlienBBC Real Audio, men kan allikevel spille BBC's nettradioer.

Siden enheteen på vei til deg ville jeg satt veldig stor pris på om du kunne gi meg en tilbakemelding om hvordan den funker i praksis.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AHA
    Dette høres nesten for godt ut til å være sant. Ifølge spesifikasjonen støtter ikke AlienBBC Real Audio, men kan allikevel spille BBC's nettradioer.

Siden enheteen på vei til deg ville jeg satt veldig stor pris på om du kunne gi meg en tilbakemelding om hvordan den funker i praksis.
    Det skal jeg gjøre! SlimDevices har også et veldig godt brukerforum her, med eget underforum for tredjeparti-plugins. AlienBBC er visst en de de aller mest brukte pluginsene, så det fungerer nok bra!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk SqueezeBoxen i dag! Kjempegøy

Den fungerer helt utmerket foreløpig. Jeg har ikke noen ekstern DAC å prøve den med, og jeg har heller ikke noen "seriøst" rippede og FLAC-encodede filer å teste med, men foreløpig er det veldig imponerende! Fjernkontrollen fungerer mye bedre enn forventet, og det er ikke noe problem å finne frem musikken jeg vil ha.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av styx

Den fungerer helt utmerket foreløpig. Jeg har ikke noen ekstern DAC å prøve den med, og jeg har heller ikke noen "seriøst" rippede og FLAC-encodede filer å teste med, men foreløpig er det veldig imponerende! Fjernkontrollen fungerer mye bedre enn forventet, og det er ikke noe problem å finne frem musikken jeg vil ha.
    Har du prøvd å streame BBC nettradio?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Norske nettradioer ++?

Sitat Opprinnelig postet av styx

Hei

Har du forsøkt å ta inn norske nettradioer (nrj, radio1 etc). Hvordan var det å bestille vi nett, fikk du norsk mva/toll i tillegg på nettprisen?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •