Utvikling av DVD spillere?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Utvikling av DVD spillere?

Jeg har tenkt på kjøpe en ny DVD spiller. Og lurer på om jeg skal kjøpe en brukt toppmodell eller en ny spiller. Er en gammel toppmodell god, eller har utviklingen vært så stor at de nye mellommodellene er like gode som de gamle toppmodellene. Spilleren bør også være en god CD spiller, da jeg ikke orker å ha to komponenter i settet. Jeg har Space Thule PR250B og PA350B.... Så kanskje jeg burde ha kjøpt en Thule DVD spiller... Noen andre gode forslag?

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    utviklingen er propaganda. motstander og komponenter koster nok ikke noe mindre nå enn for 5år siden. chippen kanskje, men de er det ikke mange av!
    byttet selv ut en 4år gammel spiller med en "ny" bildet er bedre på det gamle, og det er definitivt lyden...
    de som selger lager jo markedet selv.. helt ny revolusjonerende teknologi blablabla... nifty navn med *tm bak.
    det enkleste er å åpne lokket. man ser lett forskjell i utførelse og komponent "kvalitet" mellom en eldre dyr og en ny billigversjon. tør ikke tenke på de triste trafoene som sitter i rimispillerene...
    det kommer vel ann på bruken. bruker du digital ut så hører du sikkert ikke mye forskjell

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakker om å kjøpe "katta i sekken" einis. Hvis du byttet ut en 4 år gammel DVD-spiller med en av nyere dato, og endte opp med dårligere bilde, så har du gjort et unikt dårlig kjøp. :wink:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg byttet min Primare V20 med en Momitsu spiller til 2K. Momitsu'en gav bedre bilde, primært på grunn av digital bildeutgang (DVI) og oppskalering av bildet til 720p.

Hva skal du eventuelt koble den til? Projektor? Større TV eller mindre TV? Du vil ikke merke store forskjellen dersom bildet er lite.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fil
    Snakker om å kjøpe "katta i sekken" einis. Hvis du byttet ut en 4 år gammel DVD-spiller med en av nyere dato, og endte opp med dårligere bilde, så har du gjort et unikt dårlig kjøp. :wink:
    den ble kjøpt av praktiske hensyn og var billigere enn den gamle. -ventet meg ikke bedre bilde.. uansett, det var for å sette det litt på spissen. :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bryr meg ikke så mye om bildet, det er lyden som teller! Tenker også på CD lyd, siden jeg ikke vil ha en CD spiller i tillegg.....

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Assy74
    Jeg bryr meg ikke så mye om bildet, det er lyden som teller! Tenker også på CD lyd, siden jeg ikke vil ha en CD spiller i tillegg.....
    Jeg tror det beste du da kan gjøre er å kjøpe en ekstern dac. Da kan du bruke din eksisterende spiller som drivverk.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen anbefaliger til bra butikker som selger dac-er?

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Assy74
    Kjøp deg en Denon DVD-A1XV. Den banker alt som er av DVD-spillere, og nesten alt som er av CD-spillere.

Og kjøper du en ny spiller til 2000 kr idag, er det VELDIG mye bedre enn en som kostet 2000 kr for to år siden, da det du får med idag av funksjoner og finesser ikke engang eksisterte på de dyreste modellene for to år siden. Tenker da på HDMI, oppskalering til HD-oppløsning osv..skal du ha en ålreit CD-spiller i tillegg må du nok litt høyere opp i pris..

Jeg vil påstå at en ny spiller til 2000 kr idag tilsvarer en spiller til det dobbelte for et år siden.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøp deg en pioneer eller sony til 1000,- så kjøper du en brukt god dac.
    banker allt denon selger. hehe.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil tro at en Denon A1-XV er litt overkill dersom du ikke bryr deg om bildet. Bildet holder absolutt referansenivå, og det koster. På lydsiden finnes det trolig spillere som er bedre til en rimeligere penge.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja når man putter 3-4dekodere, 6 d/a convertere, et tungt stålchassis +bilde -så spiller det liten rolle hvilket merke som står på fronten.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Jeg vil tro at en Denon A1-XV er litt overkill dersom du ikke bryr deg om bildet. Bildet holder absolutt referansenivå, og det koster. På lydsiden finnes det trolig spillere som er bedre til en rimeligere penge.
    Jasså, hvem da?

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Jasså, hvem da?
    tja, primare dvd30 kan nok være et vel så godt valg det. den har også muligheten til å kjøre fullbalansert. A1xv er en god musikkformidler, men å tro at den er best både på lyd og bilde, det er optimistisk. at den er serverer verdens beste bilde fra en dvd spiller, det gjør den. (med forbehold om at det ikke er kommet nye spillere med realta brikken)

marantz dv9500 må heller ikke glemmes her
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg