Starten på en ny hjemmekino - rådføring =)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Starten på en ny hjemmekino - cirka 35-40k budsjett

Sitter og er i ferd med å kjøpe meg starten på et surroundanlegg.

Har sett på
    Denon AVR2105 som et alternativ som reciever. Den ser jo ut til å ha rimelig med krefter (kommer tilbake til dette). Har også hatt Denon før, og var fornøyd med den.

Som fronthøytalere har jeg sett på to CW modeller. Grunner til CW er at jeg er glad i musikk som krever litt trøkk. Har da sett på V-12F og CLSC-10. Rent visuelt er jo CLSC-10 penere, men hvordan er lyden på de to mot hverandre? Vil forsterkeren ha nok krefter til V-12F ?

Som dvdspiller har jeg sett på Denon DVD-1910, grunnet innebygget scaler, dvi utgang, og det til en grei penge. Noen bedre alternativer her?

Har også sett på å bytte ut min Benq-6100 prosjektor i en PE7700 e.l. La nylig merke til av avshop hadde tilbud på 8700, så avstanden var ikke så stor - hva er forskjellene på disse modellene?

Som senter og bakhøytalere bruker jeg det jeg har fra før av enn så lenge, men tar gjerne imot tips på bra produkter der og.

Budsjettmessig snakker vi budsjett-klasse til middelklasse.

Hva anbefaler dere forresten å gjøre når det gjelder videosignalet? Rett fra dvd-spiller til pj via dvi, eller komponent via forsterker (dog jeg ikke ser hvilke fordeler dette kan ha)

Supert med noen innspill =)

Intermediate Moho sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig du finner et innspill her: http://avforum.no/forum/viewtopic.php?t=21842 som post nummer 2. Virker som godeste arendal har feilpostet.. kanskje

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter mye om og men, har jeg gått vekk fra CV, og over til dette oppsettet.. Trenger litt hjelp når det gjelder reciever (og hvis man har andre tips, er det bare å komme med de )

Klipsch Pakke R*-10 serien kr 8 995,00
    Klipsch Sub KSW-10 kr 2 995,00
    Reciever kr 9 000,00
    Prosjektor AE-700E kr 12 000,00
    Denon DVD-1910 kr 2 598,00
    Kabler kr 2 000,00

Sum: kr 37 588,00

Noen kommentarer? Tips etc

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker kanskje som overkill å satse på en 9000 kr's receiver når du har tenkt på minste Klipsch-pakka. Du finner gode receivere rundt 6 tusen som også takler høytalerutvidelser utover det du har beskrevet.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjør meg ingenting om det blir billigere Penger gror ike på trær :P

Hmm, hifi-klubben har jo tilbud på Denon AVR-2105, hadde denne holdt for oppsettet? fin pris i hvertfall

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig synes jeg ikke du skal spare for mye på forsterker, selv om høytalerne kanksje ikke krever så fryktelig mye. Nesten alle høytalere trenger skikkelig med muskler for å spille skikkelig, også Klipsch. Dette er noe som veldig mange undervurderer.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du har planer om å ha flere componentkilder, bør du gå for switching via reciever. Er det kun et component signal fra DVD spiller, går du direkte. Signaldegraderingen er så liten at det er et "ikke tema".

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte direkte kobling mellom dvd-spiller og prosjektor via dvi/hdmi kabel.
    Hmm, har tenkt på et htpc system ved siden av, finnes det noen form for dvi-svitsjer?

LL: Noen forslag på aktuell forsterker i den prisklassen?

Newcomer Jsound sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trur det funker bra med DENON AVR-2805 koster 8498kr. Den er jo nesten like bra som 3805, det som skiller er: denonlink, 10w, useende og pris++

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denonen vil fungere greit på klipchene i stereo. Du vil få ut en del mer av de med en kraftigere forsterker men det går jo an å anskaffe senere? klipchene
    spiller mer en høyt nok med hva som helst men krever en forsterker med god dempefaktor og stor strømforsyning for å holde kontroll på bassene "jo større elementer jo tyngere ikke sant?" i kringlyd vil du vel benytte en sub så da har denonen mer en nok "pulver" til resten av jobben en pakke bestående av klipch og denon er etter min mening helt konge i hjemmekino... cerwin ville jeg holdt meg langt unna. Missforstå meg rett... til partymusikk på sinnsyke lydnivåer er de helt sjef, men til bla stemmegjengivelse og litt sartere filmmusikk er de etter min mening helt feil.. "er vel ikke ment for det heller"
    Lykke til med valg av utstyr

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Klette
    Tenkte direkte kobling mellom dvd-spiller og prosjektor via dvi/hdmi kabel.
    Hmm, har tenkt på et htpc system ved siden av, finnes det noen form for dvi-svitsjer?

LL: Noen forslag på aktuell forsterker i den prisklassen?
    Det finnes ting som gjør at du kan veksle mellom forskjellige DVI kilder, uten at jeg kan si noe mer om det...

Jeg er desverre ikke helt oppdatert i denne prisklassen, men her er det mange fine produkter. Mye konkurranse også...

Jeg har likevel tenkt litt. Mitt beste tips vil være en Denon 2105 til kampanjepris hos Hi-Fi Klubben. Da får du mye forsterker for pengene. Resten av beløpet ville jeg brukt på en 2-kanals effektforsterker som kan driver frontene dine (pre-out på reciever). Du får mye for ca. 5K på bruktmarkedet. Jeg tror dette vil gjøre underverker, spesielt på musikk i stereo.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for god hjelp =) Høres ut som et god deal =)

Hmm, hadde evt denne passet inn i systemet? NAD C272

Hvordan kommer den til å låte i forhold til resten av systemet?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vil være en mulighet. Jeg kan desverre ikke svare på om dette er en god match da jeg ikke kjenner denne kombinasjonen. Tror NAD/Klipsch kanksje blir litt for hissig?

Det finnes i hvert fall mye 2-kanals effektforsterkere (spesielt brukt), så her ville jeg ikke tatt noen forhastede avgjørelser.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanskelig å holde hodet kaldt når man har veldig lyst på vet du Men, effektforsterker er jo noe jeg kan føye til senere ved behov også...

Så litt på høytalerne, de er greie de? Jeg vet at størrelsen har igrunn lite å si, men de blir ikke "knuslete" disse? Klipsch er jo kjent for god kinolyd, men finner flest tester av de større, dyrere modellene

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes du får mye for pengene med Klipsch i denne prisklassen. Uasnett bø du store på dine egne ører når du går på demo og lignende. Liker du det du hører, er det bare å slå til.

Mulig du skal vudere RF25 til front? (Det er vel RF10 som er i systemet du har satt opp??) Jeg vet ikke helt hvordan dette passer inn i ditt budsjett, eventuelt kan du vente noen måneder med effektforsterker...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •