Surroundanlegg til 15 000,-

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer Naruto sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Surroundanlegg til 15 000,-

Hei!

Jeg skal nå gå til innkjøp av et surroundanlegg, og har et budsjett på 15 000,-. Håper at noen kan komme med anbefalinger til meg. Viss noen mener at jeg heller bør gå for stereoanlegg så bare kom med din mening og kanskje et godt oppsett. Anlegget har jeg tenkt å bruke til musikk og film, men for det meste musikk. Rommet som anlegget skal brukes i er 20m2.

Har blant annet sett på dette:
    http://www.dinhifi.no/product_info.p...3ed3f75025e51f

Takker for alle svar.

Newcomer WildRover sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du må nesten bestemme selv hva behovet er.. om du vill prioritere musikken eller filmen.. hvordan du liker lyden.. litt brutal eller forfinet? tror den pakken du viste er bra den.. men du må gi litt komentarer for hva du vill ha av lyd..

Newcomer Naruto sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyden kan godt være "litt" brutal. Det er musikk som kommer til å være hovedprioritet. Ønsker et anlegg med litt trøkk i.

Newcomer Jsound sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som en god løsning den pakken der,hvis du vil ha hjemmekino. Men det er vanskelig å få en komplett hjemmekino til 15000kr. Kan være lurt å bygge på etter hvert. Finn en god reciver, dvdspiller og et par gode fronter. Hvis har du mer penger så kan du gå for en sub, men du burte ikke bruke mindre enn ca 5k +- på subben (du kan selfølgelig finne noe brukt)

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Musikk som hovedprioritet, og vil ha noe litt brutalt? Tror jeg skal foreslå favoritten igjen:

AudioPro Black Diamond, spiller skikkelig bra med tanke på prisklasse. Pressen liker den også, om det har noe å si, og selv om finishen kanskje ikke ser så flott ut på bilder er den ganske stilig i virkeligheten. Et par av disse og en Yamaha RXV-750RDS burde man kunne få for rundt 11-12k, så kan du jo vurdere resten etterhvert.

Sånn umiddelbart ville jeg foreslå matchende center (Black Vector tror jeg den heter) og et par Gale 3060B bakhøyttalere. Totalt sett går vel dette en tusenlapp over budsjett, dog, og subben må vente. Uansett, jeg snakker av erfaring når jeg sier det er bedre å bruke litt mer penger umiddelbart, eller starte med bare fronter og receiver, enn å inngå kompromisser som du vil angre på.

Newcomer Jsound sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg er enig med pogwaq, ser ut som en god plan