Støy fra platespiller

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Støy fra platespiller

Heisan

Som uvitende hifi-nybegynner, håper jeg noen kan hjelpe med dette problemet.

Jeg har en Sanyo platespiller, som er koblet via en egen "phono-forsterkerboks" til min Cambridge Azur forsterker. Høyttalerne er B&W.

Problemet er at det kommer en del bakgrunnsstøy når forsterkeren står på platespilleren. Det høres ut som statisk elektrisitet, for summingen blir sterkere når jeg starter spilleren. Dessuten spraker det når jeg tar på selve platespilleren.

Problemet har oppstått i løpet av den siste uken, tidligere fungerte alt fint.
    Når jeg bruker cd-spilleren er problemet borte.

Forsterker, phono-forsterker og platespiller er alle plugget inn i samme stikkontakt. Når jeg drar ut strømmen til phono-forsterkeren forsvinner summingen.

Kan noen gi meg noen forslag til hva jeg bør gjøre?

Hilsen Kristian

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er kontakten og spilleren jordet?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nok ikke smart å ha forsterkeren på platespilleren da !! Nå, men, du må eksperimentere litt med jordingen imellom platespiller og riaa, og forsterker. Har du sjekket pickuppens ledninger osv..?
    Noen ganger kan man få et "loop", f.eks. at det summer når inngangsvelger står på platespiller og du bare rører ved cd spilleren.
    Også, se til at du får litt luft imellom riaa, platespiller og forsterker.
    Har du laget noe om siden dette problem begyndte da ?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar!

Forsterkeren står ikke fysisk på platespilleren, jeg mente egentlig at "platespiller" var valgt som inngang.

Det henger en løs ekstraledning ut fra platespilleren som ikke er koblet til noe. Kan dette være til jording? Isåfall regner jeg med at den skal kobles til et eller annet?

Jeg har ikke laget noe om som jeg vet om, men jeg skal dobbeltsjekke at alt er som det skal.

Hilsen Kristian

Intermediate jane sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kosmonaut
    Det henger en løs ekstraledning ut fra platespilleren som ikke er koblet til noe. Kan dette være til jording? Isåfall regner jeg med at den skal kobles til et eller annet?
    Jepp det er jording. Ikke signaljord men chassisjord, og den må være koblet til hvis det skal bli støyfritt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •