Spikes under forsterker - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 32 av 32
    Active boly sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Alt blir sant hvis nok folk er enige om det :shock:

Hadde vært artig med en blind test på de som mener de hører forskjell, jeg må være tonedøv og idiot tydeligvis 8) for jeg mener at har du ikke et problem med lyden før en "allviter" forteller deg at du har det, så har du faktisk ikke det..... Skjønner det kan være mye og lære, men det får da være grenser. De beste tipsene er fra folk som ikke selger noe, eller ikke fronter kun sine egne ting og tang.
    Mye fine tips til en billig penge og finne på AV forum....... :roll:

Det må da være bedre og sette forsterker og cd spiller på nærmeste jorde en ca 100m unna huset, da kan det vell ikke bli bedre :?: eller henge de opp i taket med fjærer eller lignende

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Men tråden gikk egentlig ut på spikes på forsterker, kan fremdeles ikke se hvordan de kan hjelpe på lydkvalitet hvis en ser bort fra den tidligere teorien min :?:
    Exactly ;-) Du prøver å finne forklaringer på en hypotese ("spikes under forsterker gir bedre lyd") uten å spørre deg om hypotesen er gal. Svaret kan kanskje ikke besvares absolutt, men hvis du selv ikke greier å høre forskjell, så har du vel det svaret som du selv trenger?

Jeg har for å være ærlig aldri hørt en forsterker på spikes, så kanskje jeg går glipp av noe fantastisk. Men tidligere erfaringer og intuisjon gjør meg meget skeptisk.

En god diskusjon i siviliserte former er det vi kommer videre på :-)

mvh
    Knut

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes ikke det er noe galt i å referere til publisert teori rundt emnet så lenge man i tillegg oppgir at det kommer fra en ikke uavhengig kilde. De må en hver i såfall vurdere troverdigheten til kilden hver for seg. Det et tross alt ofte gjennom reklame vi får mye av informasjonen om ulik teknologi.

Active mclaren sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det er vell også noen teorier som er Så hår reisene at det ikke er så mye å snakke om annet at man kan fåå seg en ordentlig god latter av det...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Jeg synes ikke det er noe galt i å referere til publisert teori rundt emnet så lenge man i tillegg oppgir at det kommer fra en ikke uavhengig kilde. De må en hver i såfall vurdere troverdigheten til kilden hver for seg. Det et tross alt ofte gjennom reklame vi får mye av informasjonen om ulik teknologi.
    Joda, greit nok. Men reklame er såpass lavt på en troverdighets-skala at kilden bør oppgis første gang.

Ellers er det kanskje mer interessant å diskutere OM spikes hjelper på lyden til en forsterker. Finnes det analytiske grunner til at elektronikk forandrer egenskaper ved lavfrekvent/lav amplitude vibrasjoner? Finnes det blind- eller ikkeblind-tester som sier noe om dette som ikke forklares av teori?

mvh
    Knut

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det kan jo være at ikke selve spiksen gjør lyden så mye bedre, men at når du får den høyere opp så flower det mer luft igjennom og den kjøler bedre, ergo det kan bli bedre ytelse av dette.. skal ikke si noe sikkert for jeg har ikke prøvd, men det kan være en teori siden de fleste forsterkere kommer med en form for føtter uansett. JEG tror at det er for få luft igjennom systemet.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmålet er jo om forskjellen er så stor at det er mulig å huske hvordan det låt etter 10 minutters skruing av spikes med dertil svetting og banning for deretter å få på musikken igjen.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Spikes under forsterker

Sitat Opprinnelig postet av øyvindh
    Ble fortalt at spikes under forsterkeren skulle gi mer futt og fylde i resultatet, noen som kan forklare meg hvorfor?
    Pisspreik.............hvis du ikke har "gullører" :shock:

Newcomer Uno sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare å ta hammertesten det. Så finner du fort ut hvor følsom forsterkeren er for miljøet. Spikes har forresten kun hensikt om brukt riktig, jeg vet om få eller ingen som gjør det. Om en på liv og død må isolere forsterkeren er myke føtter svaret, men ta hammertesten før du kaster bort alt for mye penger.

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir ikkje dette i teorien det samme som med å ha dei under høyttalere??

Broderen mente forsterkaren hans spelte bedre med en under der hvor strømforsyningen sitter.. (han hadde lest om det på nettet en plass) :-D Men vis det fungerer for han så hvorfor ikke. Men skal nå teste det neste gang eg er utom han..gidde ikkje selv hos meg, da eg ikkje har tro på akkurat det, med mindre det fjerner..ja...kanskje det fjerner/minker vibrasjoner fra strømforsyningen.(den vil jo lage vibrasjoner pga strømmen)
    Så kanskje eg skal kjøpe meg nokre å prøve ut?

Noen med peiling,som har synspunkter på dette med å minke støy fra strømforsyningen?

Newcomer Skummel sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikke det at jeg skal kuppe det her fra dere som drøfter det litt mer seriøst... men jeg synted det SER utrolig fett ut med spikes under komponentene.
    det i seg selv er jo god nok grunn til å kjøpe spikes da, am i right?

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skummel
    ikke det at jeg skal kuppe det her fra dere som drøfter det litt mer seriøst... men jeg synted det SER utrolig fett ut med spikes under komponentene.
    det i seg selv er jo god nok grunn til å kjøpe spikes da, am i right?
    Det var vel sannsynligvis det eneste gyldige argumentet for spikes under forsterkeren så langt i diskusjonen
    --
    Thorbjørn

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •