På ønskelisten for fremtiden??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 81
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

På ønskelisten for fremtiden??

Vi som til daglig frekventerer dette forumet, lider jo av den samme sykdommen, eller viruset om du vil; "Oppgraderingus kostbarus". Når en først har blitt angrepet av dette, er det vanskelig å bli kurert.

Selv er jeg kommet dithen at jeg er rimelig fornøyd med eget oppsett for tiden, og nyter det mer og mer for hver dag. Men en følelse av at dette ikke kan vare evig kommer selvfølgelig snikende. Hva skal jeg "finne på" som neste HIFI- og hjemmekino-prosjekt?

For min del er det å få opp bakhøytalere som er førsteprioritet, men så da?? :?

Økonomien er selvfølgelig en medvirkende årsak her, og for tiden er det såpass mange ting som skal betales at det er satt en liten brems på investeringer til "utstyrsparken" i stua. Men tankene mine blir aldri bremset.... :wink:

Selv sikler jeg etter å teste hvordan Marantz SR7500, eller SR8500, hadde gjort det mot min Arcam AVR200. Ikke det at jeg trenger å bytte, men allikevel....?? :wink:

Så hva sikler dere etter (og som er rimelig oppnåelig)??

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Anfield.

Neeei, akkurat som jeg er fornøyd også, da kommer også du med en ønskeliste, og andre fora er ikke bedre, frister med ny riaa forsterker og hvad vet jeg.....
    Jeg kan ikke gjøre som Nobleman, å sige at "det faktisk ingenting kostet" for min frue er ekstremt skarp i hodet, og jeg vet at kjøber jeg noe der er større end en fyrstikkeske, ja da går der 8 dager og da ligger der en pakke fra Ellos, på størrelse med en vanlig container, til hende på posthuset jeg må løse inn, og mit visakort hiver allerede etter pusten jo.....
    Sidste jeg kjøbte noe var en New Old Stock pickupnål til 250 kr og denne klarte jeg da å få smuglet ned i kjelleren, men da jeg kom med 26,5 kilo retro receiver forleden havde jeg litt problemer med å få den ned i lommen....
    Som du kan se, oppgradering er ikke noe tema, hun siger at det låter bra, og dette siger hun sittende oppe i stua når anlegget spiller nede !
    Nuvel, seriøst, jeg kan kjøbe hvad jeg vil jo, men jeg trenger det jo ikke.
    En gang iblandt kommer basillen krybende, og jeg kjøber, men mest småting. Jeg kjøbte en Black Magic A1 kabel forleden, og selvom jeg var skeptisk til om jeg kunne høre forskjell blev jeg overrasket, dette er definitivt noe jeg vil se på. Planen er å skifte Supra kablen imellom 5.1 utgangen på dvd spiller og til forsterker med disse, vet at prisen for kablene blir dobbelt så dyr som prisen på dvd spilleren da, men disse kabler er fantastiske. Kablen fik jeg smuglet ned i kjelderen uten hun oppdaget det.
    Å skifte dvd spiller er ikke noe tema egentlig.
    En subwoofer står på ønskelisten, jeg kjøber sikkert en REL Storm V dette året.
    Er der noe jeg kanskje med tiden vil se på, da er det forsterkeri. Siden mine IMF har det bedst med en kraftig forsterker, Bryston 4B har jeg hørt skulle være helt kanon til disse, da blir det kanskje til at jeg om noen år skifter min Thule IA350B ut. Men, jeg må da låne noe med hjem, vil ikke kjøbe noe inden jeg har prøvd om der er synergi. Det er dog tvivlsomt jeg skifter egentlig, er kjempefornøyd med Thule, lurer bare på om noe andet er bedre jo....., men til den tid må jeg jo også ha en HD-DVD spiller så......

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En Parasound Halo C2 har stått på ønskelisten ganske lenge nå, og den kommer sikkert til å gjøre det en stund fremover. Er litt usikker på om den forsvarer prisen i forhold til andre litt rimeligere prosessorer. Men den har kommet på listen "jeg skal ha en sånn før jeg dør", for øyeblikket står den der sammen med AV Mi3 Avantgarde.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I første omgang kikker jeg etter et nytt rack. Har også begynt å vurdere om jeg skal kjøpe en SVS til (Plus/2). Jeg har også lyst til å teste ut en Marantz SR8500 da mange skryter av kombinasjonen Klipsch/Marantz.

Nå står dette under audio sidene, men jeg nevner likevel at jeg har begynt å sikle etter BenQ 8720 (utifra spec).

EDIT: Glemte å skrive at jeg også har veldig lyst til å teste ut et par MA monoblokker

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er på utkikk etter en sub, som kan komplettere lyden fra min KEF reference model two. Jeg har kikket litt på SVS, og det blir nok import fra USA når pengene er på plass!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For øyeblikket sparer jeg opp noen grunker så jeg får kjøpt meg aktive monitorer til bakkanalene. Nå om dagen kjører jeg kun med et 2.1 oppsett hvilket er veldig kjedelig med film.

Har også tenkt å kjøpe evt. lage et rack for å få plass til senterhøyttaler.

Intermediate jane sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter at jeg tok kontakt med dr. Peppard har jeg fått sånn noenlunde orden på livet mitt. Nei, han er ikke psykiater men professor i elektronikk. Han sitter hjemme i Seeleys Bay og gjør det han kan best: snekrer elektronikk til audiobruk. Jobber nesten gratis gjør han også, jeg mener hva blir timelønna når han gjør alt selv, fra stansing, grunning og lakkering av chassis til design, montering og testing av elektronikken. Eller Saving Audio from Extinction som han selv kaller det.
    Du finner ham her: www.mapletreeaudio.com

Når det gjelder oppgraderinger er nok det en ting som gjør livet verd å leve. Neste som står på listen er en ny pick-up til platespilleren min. Og kanskje en fjernkontroll basert på rør.

Det var nå det -- det var godt å få pratet om det.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ettersom jeg ikke har planer om å ta meg noen deltidsjobb avhenger kinobygging av sommerjobb og studielån, så de helt store oppgraderingene blir det nok ikke med det første; jeg er uansett ganske fornøyd med anlegget. Men man står jo aldri stille i denne hobbyen, så here goes:

Sub: System Audio, REL...noe på 8" eller 10", har ikke plass til mer. Selv den minste SVS blir for diger.
    Projektor: Før eller seinere må TVen ut. Jeg vurderer å bytte allerede etter jul, og da er egentlig BenQ PE7700 og Optoma H57 de sterkeste kandidatene, om de da er under 15k.
    Høyttalere: Beholder nok frontsettet en stund, men frister litt å bytte ut Dali Blå 2002 med bakhøyttalere i Cobalt-serien.
    Forsterkeri: Tja, si det. Arcam AVR300 og Rotel 1056 blir vel eventuell ny prosessor tenker jeg, så får man se om det blir effektforsterkere.

Newcomer ketil torset sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et par JBL E90 hadde ikke vært så dumt, og muligens en eller to nye suber, vet ikke helt hva, får fortsette å saumfare markedet.

Man har jo altids lyst å prøve noe nytt :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neste ting på handlelappen min blir vel dvd spiller fra phillips modell 9000 ett eller annet.
    Hvis jeg ikke finner ut noe lurt om justering av subwoofere blir vel kjøp av romkorreksjon fra velodyne det neste etter dette.

Newcomer Blodpudding sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: På ønskelisten for fremtiden??

Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Så hva sikler dere etter (og som er rimelig oppnåelig)??
    Penger ops:

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har lyst på ny reciever og bel!

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lyst på ny center. så har jeg lyst på nye fronter og ny bak høytaler og nye forsterkere og ny processor og nye kabler og ny projector og nye andre ting og nytt hus og ny jobb slik at jeg fpr råd til alt dette så har jeg lyst på plasmaer i hele huset så da må jeg vel ha lyst på en jobb nr2 også da så jeg har råd til alt jeg har lyst på.

Newcomer Zomb sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av geiri
    Har lyst på ny center. så har jeg lyst på nye fronter og ny bak høytaler og nye forsterkere og ny processor og nye kabler og ny projector og nye andre ting og nytt hus og ny jobb slik at jeg fpr råd til alt dette så har jeg lyst på plasmaer i hele huset så da må jeg vel ha lyst på en jobb nr2 også da så jeg har råd til alt jeg har lyst på.
    :lol: :lol:

Som jeg skulle sagt det selv.

Newcomer ketil torset sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av geiri
    He he :shock: Er dette oppnåelig for deg? og etter jobb nr.2 har du tid til å bruke alt utstyret :wink:

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppnåelig er det vel. Tror nok heller det stopper på velvilje

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Øverst på min ønskeliste står en multispiller som spiller CD/DVD/DVD-A/SACD/HDCD med fokus på lydkvalitet. Foreløpig betyr det Denon 3910, men jeg synes det er påfallende at det er så få av de mer mer eksotiske merkene som faktisk ikke støtter alle disse formatene.

Mulig det er litt snobbete, men etter å ha levd noen år med "Elkjøp-merker", så kunne det vært moro å ha et merke som er litt eksklusivt, og da blir "Hifiklubben-merker" bare litt halvveis til målet...

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aller høyest på ønskelisten min er: flere rom! Spes. m. tanke på eget barnerom og et lite kinorom. Tror desverre ikke dette ønsket blir infridd på et par år :?

Active avdeling20 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Øverst på ønskelista står vel et nytt hus å ha anlegget i, sammen med en SVS. Passer seg ikke å blokk :?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. Vet ikke om det er så veldig oppnåelig i nærmeste fremtid, men en eller annen gang skal jeg ha meg et par B&W Nautilus 803D.... drømmehøyttaleren min...

Tror jeg får nøye meg med et par N805S i første omgang, det blir nok neste oppgradering...

Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •