Meningsbryting vedr. HiFi

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 55
    Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Meningsbryting vedr. HiFi

Jeg har til tider irritert meg over folk som ikke liker "mine" høyttalere. Heldigvis klarer jeg å ikke bry meg så mye om det lenger, det er bare litt prikking i hjernen der og da. Men så har jeg nå begynt å tenke mer over dette. Hva mener egentlig folk om disse tingene? Jeg har lagt merke til at de aller fleste som får negative kommentarer om sine egne preferanser, ikke bryr seg. Men hva tenker de etterpå? Tenker de; Er det virkelig noe galt med anlegget mitt...? Kanskje kommer man hjem og setter på en yndlingsskive og tenker og hører ekstra godt etter om det virkelig er noe galt med sitt anlegg. Hmmm... hvordan skal det egentlig låte?

Det dukket opp ett ord i en annen tråd i stad; engasjerende...
    Dette med engasjerende synes jeg er ett diffust uttrykk man slenger på når man liksom ikke har noe å sette fingeren på i verken den ene eller andre retningen. Og det er vel akkurat det det er.

For å ta min egen situasjon først. Jeg har levd med JmLab i snart 7 år, først Chorus og nå Cobalt. Og jeg synes det låter fortreffelig. JmLab gir meg masse moro og glede. Men det er mange som ikke er enig med meg, for de foretrekker helt andre høyttalere med andre karakteristika.

Men det spørs hva man har av preferanser fra før av. Det finnes jo en drøss av merker på markedet, og det er bare å lese gjennom høyttalerinnleggene på forumet, så ser man at det spriker i alle retninger.

Det finnes de som sverger til CV, noen liker JmLab, vi har B&W fans, for enkelte låter stort sett alt ræva hvis det ikke er bygget selv. Noen begynner å få rokkefot bare de hører ordet Klipsch, og enkelte er så heldige at de har høyttalere som ingen engang kunne tenke seg å si noe galt om. Da er vi ofte i Ultra High End, og det har i alle fall ikke jeg råd til.

For min egen del, så har jeg gitt forholdsvis mye penger for oppsettet mitt, at det hadde vært synd om jeg ikke skulle likt lyden. Men jeg er heldig, jeg synes det låter fantastisk bra. Når jeg sitter og hører sinnssyk gitarjukking fra Nils Lofgren, eller Dire Straits på øredøvende volum, headbanger etter Rammstein, eller koser meg med en Cognac til Cornelius Vresjvik (?!), så tenker jeg fint lite på om det er noe galt med lyden. For det er det ikke.

Den dagen jeg sitter og bekymrer meg over farging, spredning, oppløsning og lignende, uansett hva jeg hører på, da selger jeg skiten og kjøper meg en fluestang til. For da er ikke denne hobbyen verdt noe som helst.

Selvfølgelig skal det sies at dette forumet er for å diskutere store eller små nyanser vedr. lyd og bilde, men jeg blir litt oppgitt når den høyttalertypen jeg er så tilfreds med får pepper "for at den ikke er noe spesiell". Behøver den å være det da? Hvilken høyttaler må man ha for å være politisk korrekt. Er det en bestemt høyttaler i mitt prissegment (20-25k) som utmerker seg spesielt som nummer 1. Eller prater vi om nyanser her som kun gullørene kan høre. I så fall behøver jeg ikke bekymre meg, for jeg har ikke gullører.

Nei folkens, nyt lyden du liker, og ikke prøv og let etter feil, for da mister man det som er viktig, nemlig den gode opplevelsen ved den lyden du har. Høyttaleren er kun en formidler av det som er viktig. Bruk dine ører, skru gain på subben opp til det nivået du liker, sett på den musikken du liker, og behold den gode opplevelsen det er å få gåsehud i nakken når man hører på noe man synes er skikkelig bra.

Dette er bare ett utspill fra min side, for å prøve å samle litt forskjellige synspunkter rundt lyd. Dette er ikke ment som noe sleivspark, men jeg er interessert i hva du tenker om saken.

Intermediate Jan A M sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra sagt. Det er egentlig slik jeg ser på det jeg og, man må da nyte det man har, ikke sitte å lytte etter feil eller ting som kunne vært bedre, osv. osv. ...da blir man jo bare gal... :?

Og hvis noen ikke liker lyden i anlegget mitt (det har jeg riktig nok ikke hørt noe om personlig) så bryr det meg ikke i det hele tatt. Mitt anlegg, min lyd. Sån er det bare. Jeg bryr meg i alle fall ikke om hva som er "politisk korekt" lyd som du sier.

Lyd skal være morro. Lyd er morro!

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig bra skrevet, Akto! Og veldig enig!

Er det folk som har vært på besøk hjemme hos deg, eller tenker du på det som blir skrevet her på forumet?

Det du beskriver er det vel desverre altfor mye av i vårt langstrakte land. Det er mer interessant for folk å prate om alt det som er galt, enn å fokusere på det positive. Og jeg har merket at det er endel som nesten ikke er i stand til å si positive ting, og bare kan klage. Har hatt mange på demo hjemme hos meg, og heldigvis har de fleste vært positive. Og dersom de ikke likte det de hørte, så har de ihvertfall vært dannede nok til å holde kjeft om det, og ikke ødelegge min glede med film og musikk. Disse negative mennesker er ødeleggende, og totalt uinterressante for min del. Konstruktiv og kreativt støttende kritikk derimot er en annen sak....

Når det gjelder forumet her synes jeg at endel er mest opptatt av å forsvare sitt eget valg/egne produkter, og bruker dette aktivt hver eneste gang de skal anbefale produkter for søkelystne. Det viktigste etter min mening er å få ut av den som spør hva slags søkekriterier vedkommende er ute etter, og se hva slags høytalere som kunne passe til det. For en ting er vi jo alle enige om, og det er at det er endel forskjell på høytalere i alle prisklasser. Og det finnes ikke et produkt (i vår prisklasse) som appellerer til absolutt alle. Da må en som du sier mye høyere opp i pris. Og til og med der er det stor forskjell.....

For min egen del gjelder det Audiovector. Her er det også mange meninger ute og går. Men det aller viktigste er at jeg liker hva de byr meg. Jeg storkoser meg hver gang jeg setter på litt musikk, akkurat som deg. Film også. Jeg har det bedre enn på lenge, og er stofornøyd med egne valg. Så får folk klage, og for den del ikke like dem så mye de vil for meg.

Skulle det bli aktuelt noengang, kan jeg ihvertfall "trøste" deg med at jeg vil låne et øre til hva JmLab har å tilby...... :wink: :wink:

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Er det folk som har vært på besøk hjemme hos deg, eller tenker du på det som blir skrevet her på forumet?
    Som du nevnte ang. deg selv, så har heller ikke jeg fått negative kommentarer hjemme hos meg selv. Jeg savner dog at det kunne komme noen som har lang fartstid i faget for å gi meg noen råd om hva som skal til for å forbedre det jeg har, for det er positivt, jaja men. Det jeg tenker mest på er at noen ganger så burde man kanskje ha en vær varsom-plakat når man kritiserer andres oppsett. Selv om det stort sett preller av på meg selv, så er det ikke sikkert det gjør det på alle. Jeg er heldig som i høyeste grad kan påvirke min inntekt, og på den måten kan jeg stille litt friere til hva jeg velger av utstyr. Sier du til en 14 år gammel avisgutt at CV-anlegget hans suger, det samme anlegget han kanskje har spart lenge for å kjøpe, så kan det være at det går hardt inn på han

Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Når det gjelder forumet her synes jeg at endel er mest opptatt av å forsvare sitt eget valg/egne produkter, og bruker dette aktivt hver eneste gang de skal anbefale produkter for søkelystne. Det viktigste etter min mening er å få ut av den som spør hva slags søkekriterier vedkommende er ute etter, og se hva slags høytalere som kunne passe til det. For en ting er vi jo alle enige om, og det er at det er endel forskjell på høytalere i alle prisklasser. Og det finnes ikke et produkt (i vår prisklasse) som appellerer til absolutt alle. Da må en som du sier mye høyere opp i pris. Og til og med der er det stor forskjell.....
    Her har i alle fall jeg en vei å gå, da det er noe jeg selv gjør aktivt. Så her har nok jeg skutt meg selv i foten ops:

Jeg er glad det kommer innspill på dette, selv om det som regel er en veldig snill og hyggelig tone på forumet. Det er sjeldent at det er skikkelig krangling her, og det er jeg glad for. Det finnes andre forum jeg ikke tørr åpne kjeften i, for jeg vet at stikker man frem hodet der, så blir det kappet av.

Grunnen til at jeg ville ha dette frem, er for at kanskje noen der ute trenger en liten påminnelse om at fokuset bør være på de viktige tingene.

Intermediate Moho sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her sa du mye bra akto!

Hva en liker av lydkarakteristikka er helt subjektivt, og bygger primært på ens egne preferanser og erfaringer.

Hva en annen person mener om ens eget anlegg, er da ikke automatisk noe man trenger å henge seg opp i, det være seg om det er possitivt eller negativt. Og dette er viktig!

Personlig tror jeg CV hadde passet meg veldig godt hvis jeg var 14 år igjen, og det at den unge kjøperen av et slikt produkt faktisk gikk til en seriøs forhandler og kjøpte dette utstyret, når han/hun kunne tuslet inn på nærmeste elkjøp/expert, synes jeg fortjener ros. Da kan vi hjelpe til med å bygge opp om glede for eget og andres valg av komponenter, og videre sikre den gode tonen her på forumet. For som du sa, her er det ikke mye krangling..

Blir det først tendenser til gnisninger her, er det jo på grunnlag av subjektive vurderinger, og det kan man jo diskutere i det vide og det brede.

Kardemommeloven gjelder i stor grad her på forumet, og gjør man ikke mot andre noe man ikke vil at de skal gjøre mot deg, blir det nok en god tone og mer fokus på konstruktiv kritikk i fremtiden også..

Intermediate Moho sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men skal samtidig nevne at jeg gleder meg til å kunne sette på en cd og virkelig fryde meg over det jeg hører. Foreløbig hører jeg mest hva jeg vil forbedre på i mitt eget anlegg, men slikt koster jo som sagt penger.

Men en gang vil det låte knall! Vil jeg synes da... :wink:

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er neste litt synd du ikke har bygget selvbyggprosjektet ditt Akto siden du faktisk nevner selvbygg her.

Jeg synes det er mye som er bra på markedet i dag. Jeg har også til gode å høre feilfritt utstyr uansett prisklassen, men det er ikke det som er poenget egentli. Det som er poenget for meg er mer hvilke kompromisser man må leve med ved valg av bestemt utstyr.

Jeg har fyret godt oppunder i en bildiskusjon her på forumet og gjort meg til kjenne som en merkefreak med det resultat at sikkert ingen tror jeg kommer til å kjøre noe annet enn Ford i hele mitt liv. Det er helt feil for jeg har hatt og kommer til å ha andre biler enn Ford og sikkert også være fornøyd med dem. Imidlertid har de ulike merkene forskjellige karrakteristikker som jeg gjerne skulle kunnet velge fra. Dersom jeg fikk mikse mellom utstyr, komponenter og design fra ulike biler hadde jeg ikke villet ende opp med en allerede eksisterende bil, men rett og slett satt sammen en etter mine prioriteringer.

Siden hittil 2 personer har luftet hvilket merke de pr i dag heller mot så kan jeg jo si med en gang at jeg ikke liker noen av merkene bedre enn det andre, men heller ikke misliker jeg dem, og jeg kan ikke med hånden på hjertet si at jeg oppfatter dem som feilfrie.

Jeg synes de mangler litt på engasjement, og bruker det begrepet bevisst for å belyse en ting som ikke har noe med de to merkene å gjøre; nemlig at engasjement kommer av ulike faktorer. De to merkene låter jo ganske vidt forskjellig, og selv ville jeg nok hentet litt fra hver av dem, og kanskje hentet noe fra andre merker for å ende opp med den budsjetthøyttaleren jeg ville falle for. På JMlab ville jeg kanskje beholde mellomtonen, for den synes jeg er engasjerende, men på AV ville jeg heller beholde bassen, for den er mer engasjerende.

Det har med balanse å gjøre, samt forvrengningsfrihet for å skape kropp, energi, størrelse, nyanse og timing. Jeg synes engasjerende er et glimrende begrep, for alt som er engasjerende blir det som regel fordi musikken ikke forstyrres. Jeg høre Canton Vento, og må si at det var en lite engasjerende høyttaler. Den var bare "ja vel, da har vi hørt det, var det noe mer før jeg stikker hjem?". Det er vanskelig å si akkurat hvorfor, men det var liksom ikke så mye varme å spore og det var veldig kaldt hele veien da det hele var ledsaket av et ganske overfokusert område ved 3-4k til 10k omtrent, noe som var interessant de 3 første strofene, men etter det var det bare irriterende.

Den subjektive opplevelsen er viktig, men for mange som er på jakt etter nytt utstyr vil de ofte vite hva de går til. Da er det svært viktig å understreke alle negative sider ved et produkt. Det at det da kommer andre inn i tråden og sutrer fordi noen har "disset lyden min" er svært uheldig da det forhindrer tråden i å utøve sin hensikt.

At noen sliter med å nyte musikk etter at folk har påpekt en mangel ved utstyret virker for meg litt rart og ikke spesiellt voksent. Det kan minne om en manglende aksept for at utstyret ikke er perfekt. Jeg for min del er lei av å lese at utstyr er bra. Det er sikkert bra, men det er uinteressant å høre om at det er bra for da vet jeg fortsatt ikke mer enn det selgeren sier. Jeg vil vite hva som kjennetegner disse varene før jeg handler.

Jeg blir litt inhabil på mange måter siden jeg er inne i det med begge bena, men jeg er ikke her for å lage utstyr som er objektivt bedre enn alle konkurrenter. Imidlertid synes jeg at selvom det er utstyr ute på markedet med svært ulike klangsignaturer er det også mye som går igjen. Jeg syne det er interessant å bryte med trenden, og det er det ikke så mange merker i dag som gjør.

Hele poenget er såre enkelt: Vi har en trend som farger nesten alt på markedet. Det er ikke forbudt å like det man har, eller det man av andre årsaker liker, men det må være lov å mislike trenden. Desverre er det bare noen få som virkelig ønakser å bryte med trenden, og vi blir da automatisk litt sutrekopper. Vi er jo negative til alt utstyr uansett. Blir aldri fornøyde vi... Hvorfor er det ikke fler som vil bryte med trenden?

Jeg har hittil bare sett rødt, blått, gult, og krysninger av disse av ulik grad, altså de samme fargene som nesten alle ser. Nå er det imidlertid slik at noen fugler kan se fler farger. Er det noen som kan se for seg hvordan de fargene ser ut?

Kan dere forestille dere en lydkvalitet dere alrdi har hørt maken til?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For all del folkens. Jeg mener ikke at man ikke skal kjøpe noe større, sterkere og bedre og alt det der, det er jo noe av gleden. Jeg kjøpte en Arcam forsterker av Kenti i helgen, som jeg skal bruke på BEL, og jeg var jo som en liten unge på juleaften når jeg kom hjem. Satt forann anlegget i 4 timer på søndag og lyttet. Denne spillte jo fletta av Yamahaen.

Det jeg vil høre er om folk bryr seg om hva andre synes, og om det ødelegger musikk/film-opplevelsen dems?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig godt innspill, Snickers. Jeg gleder meg utrolig til å bygge disse BEL'ene. Ikke bare fordi det er gøy å høre noe en selv på en måte har satt sammen, men også for å få en innsikt i hva du, som jeg oppfatter som serdeles oppegående på feltet, vil ha ut av en høyttaler. Jeg vet også at det er begrensninger med prosjektet, det er jo det B'en står for, men det vil gi en pekepinn på om vi hører det samme. Jeg kommer til å invitere meg selv ned til Rakkestad en gang for å høre prototypene dine, håper det er greit.

Det er også slik at jeg har ikke hørt allverden av anlegg, men jeg har hørt litt. Det som er litt pussig er at det jeg har hørt ikke overgår det jeg har selv. Da tenker jeg sånn at jeg kanskje mangler innsikt og gehør, og det får meg til å tvile. Heldigvis har jeg hukommelse som en gullfisk, så når jeg er trygt hjemme, så er alt på plass igjen

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har cv å er fornøyd med det.. bryr meg katta i hva andre må si angåendes valg av høytalere forsterkere å slikt.. men det er ikke noe koselig å få kritikk for noe man har måtte spart opp penger for å kjøpe spesielt når man er meget fornøyd med produktet selv. og btw jeg er 22 :P

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Det er også slik at jeg har ikke hørt allverden av anlegg, men jeg har hørt litt. Det som er litt pussig er at det jeg har hørt ikke overgår det jeg har selv. Da tenker jeg sånn at jeg kanskje mangler innsikt og gehør, og det får meg til å tvile. Heldigvis har jeg hukommelse som en gullfisk, så når jeg er trygt hjemme, så er alt på plass igjen
    Akkurat det er det mange som opplever. Det har nok med å gjøre at vi er så vant til de avvikene vi har hjemme, og derfor er litt overfølsomme for det vi hører ute i den vide verden. Her ligger nok også mye av hemmeligheten ved "innspilling av kabelstativer" eller hva nå alle de uunværlige dingsene som må spilles inn så volddsomt måtte være.

Jo mer man jakter på feil jo kjipere blir det også hjemme hos en selv. Det er vel her misnøyen og oppgraderingssyken kommer inn i bildet.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Meningsbryting vedr. HiFi

Sitat Opprinnelig postet av akto
    Jeg har til tider irritert meg over folk som ikke liker "mine" høyttalere. Heldigvis klarer jeg å ikke bry meg så mye om det lenger, det er bare litt prikking i hjernen der og da. Men så har jeg nå begynt å tenke mer over dette. Hva mener egentlig folk om disse tingene? Jeg har lagt merke til at de aller fleste som får negative kommentarer om sine egne preferanser, ikke bryr seg. Men hva tenker de etterpå? Tenker de; Er det virkelig noe galt med anlegget mitt...? Kanskje kommer man hjem og setter på en yndlingsskive og tenker og hører ekstra godt etter om det virkelig er noe galt med sitt anlegg. Hmmm... hvordan skal det egentlig låte?

Det dukket opp ett ord i en annen tråd i stad; engasjerende...
    Dette med engasjerende synes jeg er ett diffust uttrykk man slenger på når man liksom ikke har noe å sette fingeren på i verken den ene eller andre retningen. Og det er vel akkurat det det er.

For å ta min egen situasjon først. Jeg har levd med JmLab i snart 7 år, først Chorus og nå Cobalt. Og jeg synes det låter fortreffelig. JmLab gir meg masse moro og glede. Men det er mange som ikke er enig med meg, for de foretrekker helt andre høyttalere med andre karakteristika.

Men det spørs hva man har av preferanser fra før av. Det finnes jo en drøss av merker på markedet, og det er bare å lese gjennom høyttalerinnleggene på forumet, så ser man at det spriker i alle retninger.

Det finnes de som sverger til CV, noen liker JmLab, vi har B&W fans, for enkelte låter stort sett alt ræva hvis det ikke er bygget selv. Noen begynner å få rokkefot bare de hører ordet Klipsch, og enkelte er så heldige at de har høyttalere som ingen engang kunne tenke seg å si noe galt om. Da er vi ofte i Ultra High End, og det har i alle fall ikke jeg råd til.

For min egen del, så har jeg gitt forholdsvis mye penger for oppsettet mitt, at det hadde vært synd om jeg ikke skulle likt lyden. Men jeg er heldig, jeg synes det låter fantastisk bra. Når jeg sitter og hører sinnssyk gitarjukking fra Nils Lofgren, eller Dire Straits på øredøvende volum, headbanger etter Rammstein, eller koser meg med en Cognac til Cornelius Vresjvik (?!), så tenker jeg fint lite på om det er noe galt med lyden. For det er det ikke.

Den dagen jeg sitter og bekymrer meg over farging, spredning, oppløsning og lignende, uansett hva jeg hører på, da selger jeg skiten og kjøper meg en fluestang til. For da er ikke denne hobbyen verdt noe som helst.

Selvfølgelig skal det sies at dette forumet er for å diskutere store eller små nyanser vedr. lyd og bilde, men jeg blir litt oppgitt når den høyttalertypen jeg er så tilfreds med får pepper "for at den ikke er noe spesiell". Behøver den å være det da? Hvilken høyttaler må man ha for å være politisk korrekt. Er det en bestemt høyttaler i mitt prissegment (20-25k) som utmerker seg spesielt som nummer 1. Eller prater vi om nyanser her som kun gullørene kan høre. I så fall behøver jeg ikke bekymre meg, for jeg har ikke gullører.

Nei folkens, nyt lyden du liker, og ikke prøv og let etter feil, for da mister man det som er viktig, nemlig den gode opplevelsen ved den lyden du har. Høyttaleren er kun en formidler av det som er viktig. Bruk dine ører, skru gain på subben opp til det nivået du liker, sett på den musikken du liker, og behold den gode opplevelsen det er å få gåsehud i nakken når man hører på noe man synes er skikkelig bra.

Dette er bare ett utspill fra min side, for å prøve å samle litt forskjellige synspunkter rundt lyd. Dette er ikke ment som noe sleivspark, men jeg er interessert i hva du tenker om saken.

Akto,

når ble du så smart? :wink:

Tenk på meg som har vært forelsket i en "meget utrendy" høytaler i 10 år, ikke akkurat populært i hifikretser å si høyt at Kappa 9.2i er den lyden du liker best
    Men drit i hva andre synes og kos deg med MUSIKKEN. Og den lyden DU liker.
    Og det med å vri opp gainen på subben etter eget ønske, genialt!
    Nå har jeg vært så heldig å få et par andre høyttalere som kanskje slår bedre an når jeg går inn på Oslo Hifisenter for å snakke med "Kåre krapyl", men det skal sies at jeg fortsatt trives godt med de gamle Kappaene dr de står i kinorommet mitt.
    Jeg har lenge sagt at man bør ha minst to anlegg til forskjellige typer musikk, og det gir jeg meg aldri på. Nå har jeg endelig det, og det er meget tilfredstillende.
    Apropos JMlab Cobalt så hørte jeg dem på Hifihuset for to måneder siden, og de gjorde alt riktig, kjempegøy å høre all slags musikk på dem, ikke overanalytiske eller anemiske., bare veldig bra, så jeg skjønner at du er fornøyd!

Fortsett i samme stil så går du alltid i riktig retning 8)

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av reimers
    Jeg har cv å er fornøyd med det.. bryr meg katta i hva andre må si angåendes valg av høytalere forsterkere å slikt.. men det er ikke noe koselig å få kritikk for noe man har måtte spart opp penger for å kjøpe spesielt når man er meget fornøyd med produktet selv. og btw jeg er 22 :P
    Cerwin Vega er jo bygget med andre prioriteringer enn de to tidligere nevnte merkene. Om det er mer rett eller mer feil blir en diskusjonssak for subjektive meninger, men de spiller utvilsomt engasjerende, spesiellt på musikk som er egnet for denne typen høyttalere også.

Jeg tipper du kommer til å oppgradere etter hvert dersom interessen holder seg. Det er mange som opplever at det mangler noe når de går bort fra CV og på en måte vil tvinge seg til å bli litt mer voksen og like den lyden man får i litt høyere prisklasse med litt mer stil over seg.

Hvorfor skal man egentlig hevde at CV er dårlig når alle vet at man må gi slipp på noe ved oppgradering, dersom man ikke skal bruke forferdelig mye penger?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dag, jeg tenkte faktisk litt på deg og Kappaene dine når jeg skrev innlegget . Du har jo holdt deg "tro" mot de i så mange år, og som du sa i innlegget om de nye høyttalerene dine, at det egentlig var litt vemodig. Slik oppfattet jeg det i alle fall . Det er litt av det jeg lurer på og funderer over når det gjelder hifi. Og som Snickers sier, man venner seg til defektene, og de blir til slutt noe som du selv ser som ett kvalitetsstempel. Hvis f. eks kona di eller dama har en liten deffekt, la oss si en føflekk, så blir den på en måte en del av henne, noe som du setter pris på. Men for en kar som ser henne på gata så vil den samme flekken fremstå som noe stygt.

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Cerwin Vega er jo bygget med andre prioriteringer enn de to tidligere nevnte merkene. Om det er mer rett eller mer feil blir en diskusjonssak for subjektive meninger, men de spiller utvilsomt engasjerende, spesiellt på musikk som er egnet for denne typen høyttalere også.

Jeg tipper du kommer til å oppgradere etter hvert dersom interessen holder seg. Det er mange som opplever at det mangler noe når de går bort fra CV og på en måte vil tvinge seg til å bli litt mer voksen og like den lyden man får i litt høyere prisklasse med litt mer stil over seg.

Hvorfor skal man egentlig hevde at CV er dårlig når alle vet at man må gi slipp på noe ved oppgradering, dersom man ikke skal bruke forferdelig mye penger?
    har holdt på med dette siden 1998 har gått mest på cv pga en relativt rocka musikk smak finner jeg noe som slår i brystkassa like bra å spiller finere så kan jeg godt tenke meg å bytte men jeg har ikke funnet noe enda.. å jeg skjønner heller ikke hvorfor folk kritiserer cv det er jo utmerkede høytalere for ungdomer å andre festglade menesker.. cv kommer snart med en ny serie høytalere beregna på litt mer voksene folk å saksa dette fra forumet til hifi-klubben :

New CR home speaker series will be introduced in June! High-end ribbon-loaded speakers from the creator of the REVEL speaker line! A completely new type of Cerwin Vega loudspeaker targeting the more mature >30 years of age customer!

kan bli spendenes dette

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det der skaper forventninger!

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mer mellom himmel og jord enn et par høytalere, uansett fabrikat og størrelse.

I enhver høytaler ligger det et "potensiale" for ENORM lydforbedrende opplevelse, men det avgjøres av lytterommet's akustikk, høytalerplassering og "matching" med enhet for de lavfrekvente bølger, en joker for lydbildet.

Akto: Ser fram til en lydopplevelse hos deg, om ikke så lenge?!

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flageborg, du er hjertelig velkommen, for en skikkelig seanse! Snart!

Intermediate Ole18 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is

har holdt på med dette siden 1998 har gått mest på cv pga en relativt rocka musikk smak finner jeg noe som slår i brystkassa like bra å spiller finere så kan jeg godt tenke meg å bytte men jeg har ikke funnet noe enda.. å jeg skjønner heller ikke hvorfor folk kritiserer cv det er jo utmerkede høytalere for ungdomer å andre festglade menesker.. cv kommer snart med en ny serie høytalere beregna på litt mer voksene folk å saksa dette fra forumet til hifi-klubben :

New CR home speaker series will be introduced in June! High-end ribbon-loaded speakers from the creator of the REVEL speaker line! A completely new type of Cerwin Vega loudspeaker targeting the more mature >30 years of age customer!

kan bli spendenes dette
    Det der høres bare vanvittig spennende ut Reimers, jeg hadde CC før det ble Klipsch. De på jeg høre på når de kommer. Syntes jeg de spiller bedre enn høytalerne mine så tror jeg at jeg begynner å grine hehe. Vet du hvilken prsiklasse de kommer til å ligge på? Eller når de sender at bilder av de osv? Jeg har egentlig gledet meg til CV skulle snu tendensene de har litt å heller fokusere på kvalitetselementer/delefilter osv. Blir like spnnende som å høre toppene til B&W nesten det her

Beklager Akto, men jeg er foresten enig i det du sier. Det har noe med egen glede over anlegget å gjøre. Desverre er det lett å kritisere andres interesser for det og det merket de liker ut ifra egne erfaringer. Det burde ikke vært sånn men. Jeg har tengt mitt jeg om andres anlegg også men jeg har ikke kommet med dirkete drittslenging. Hvis jeg har sagt noe negativt om anlegget til noen her på forumet må jeg bare beklage.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta gjerne den diskusjonen i en annen tråd gutter :wink: