Meningsbryting vedr. HiFi - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 55 av 55
    Newcomer raven8 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Helt enig med akto her. Perfekt anlegg handler om følelser og preferanser. Har selv kommet farlig nær nirvana nå. Har en følelse at jeg vil snart bli kaldt smiley for gliset sitter samme søren hva livet gir av dritt.

For meg var elektrostater med electrocompaniet det rette. Men hva det er for andre er alltid interessant når man ser hvordan andre anlegg er bygget.

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av raven8
    I'm a fan of good sound.
    And i´m a fan of good music.

--------------

For en tid siden lagde jeg en ny tråd der jeg skrev hvor happy jag var fordi det spilte så bra. Hadde endelig koblet på ny høyttalerkabel som forsterkern var laget for. Hadde vært hos Flageborg rett før og var happy når jeg kom hjem også. (Og det var j**lig positivt, for hos F spilte det musikk).

De svarene jeg fikk var ikke: Så fint eller lignende, men heller: Låt det så dårlig hos F.....

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RS
    I min egen lille verden har jeg ikke kommet lenger enn at jeg prøver å teste mest mulig utstyr og danne meg mest mulig erfaring utifra det.
    Men kan du ikke skrive litt om dine erfariger?? Please..

Det er altfor få som gjør det :?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har skrevet mye fra mine lytterunder og tester men kan ikke huske at jeg har fått én eneste bemerkning på at noen er uenige. Det er litt rart.
    Ah, med unntak av Hegel lyden..

Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi Nordmenn er nok som det påpekes ovenfor ikke enkle mht. og gi hverandre ros, det er en uting. Derimot er vi flinke til å kritisere å sette ting i "bås" (eget eksempel " elkjøp" anlegg). Min definisjon av et "Elkjøp anlegg" er når Far er på leten etter ny godlyd og kommer drassende hjem med noe han ikke engang forstår noe av, men det må være bra for det ble dyrt.

Oppkoblingen (teknisk) går som oftes greit, men så var det resten da mht. å få denne receiveren til å funke. Etter mye fomling, så Yes der satt det, nå har vi Radio og TV lyd i 5 kanaler med fullt ekko og alle klang effekter på og slik blir det på alt annet også !

Dette er litt ironi, men jeg har vært innom noen hjem der alt spilles på denne måten. Nyhetreporter i 5 kanaler med etterklang blir slitsomt, like så en CD eller Radiokanal.

Der ikke min mening å "disse" denne gruppen av kjøpere (for den er stor, desverre). Men det er så trist at de ikke engang selv hører at noe er helt galt. Årsaken er selvsakt frykten for å gjøre noen endringer for å ende opp med null lyd eller ennå værre kun lyd i to HT (det skal vel alltid være lyd i alle med torden å brak og ekko etc selv på TV nyhetene når du har en Receiver..)

Slike utsagn setter mye følelser i sving og jeg beklager at jeg treffer noen (det er alltid noen som føler seg truffet). Men for all del, trives husstanden med slik oppfattelse av lyd, så gjerne for meg.

/L

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av killroy
    .............Men for all del, trives husstanden med slik oppfattelse av lyd, så gjerne for meg.

/L
    Får meg til å tenke på følgende reklame, når Mor sier:

"Hyssjda barn.........pappa gjør så godt han kan..........?"

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He, he, ja det blir jo slik, når far skal "imponere" naboer og venner med sin godlyd og er ikke i stand til å få vekk all romklang og effekter når Fruen skal høre på nyhetene

Tro meg, er i familie med slike og det er ikke alltid enkelt. Her snakker vi om å svelge store kameler..

/L

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det minner meg om når vi hadde med en del kunder på en "intim" båttur med sjefens jolle. Vi var vel 15 stykker, og satt akter og spiste reker. Så kom samtalen inn på hjemmekinoanlegg, hvor en av de høstet stor annerkjennelse over sitt anlegg, som han etter sigende hadde gitt 12-13k for på Elkjøp. Han presiserte hvor viktig det var med skikkelig subwoofer ... og så videre.
    Han; kunde
    Jeg; vert.
    Kollegaene mine bare gliste, de visste hvor lyst jeg hadde til å korrigere han på enkelte punkter. Men jeg holdt kjeft, og gledet meg heller over hvor engasjert han var når han fortalte hvordan han og naboene hadde sett Top Gun :-D

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal det mao. ikke låte "puff" "puff" av maskin gevær eller mitraliøser på disse flyene ?

Naboen måtte låne "SPEED" (den gode gamle nr. #1 action filmen) etter å ha sett litt av den hos oss i full scala. Hen kom tuslende tilbake dagen etter å ha sett halve filmen på sin 20" med lyd derfra (nedtur eller ?)

Nei vi må ikke "kritisere" slike LYTTERE, men det er jo litt synd på de da, gå igjennom et helt liv med lyden fra en lommeradio.

/L

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heldigvis er det enkelte som tar i mot hjelp med godt humør også. Var hjemme hos en kjenning for å se film når fruene skulle ha "symøte" hjemme hos oss, og oppdaget at ting kanskje ikke var helt optimale. Anlegg med komponenter jeg anså til å være "kurante", men hvorfor står det ikke "Dolby Digital" i vinduet på receiveren? Han mente at han kjørte den modusen som ga best lyd. Kikket litt bak, og der var det bare analogt signal som var koblet til. (Klassiker). Siden vi ikke hadde annet å hjelpe oss med enn en "Elkjøp-lakris" koblet jeg denne fra koaks utgang og til digital inngangen på receiveren. Stor forbedring. To dager etter var samme person hjemme hos en kompis av seg, og da fikk jeg telefon, "Hva var det du gjorde hjemme hos meg?" Litt instruksjoner over telefon og så var det plutselig annen lyd der også.

Noen dager senere traff jeg begge to, og de mente det var en "oppgradering" verdt tusener, og syntes kanskje de burde ha tatt seg tid til å sette seg litt bedre inn i det de holdt på med. De hadde iallefall satt pris på å bli "korrigert", men det er ikke alle som vil gå med på at det kan bli forbedringer. Har en svigerfar som har innebygd Dolby Prologoc dekoder i TV'en, og han er overbevist om at mannikke kan få noe bedre, det er jo til og med en subwoofer inne i TV'en. I følge ham er det fullstendig bortkastet med både receivere og store sub'er....

Men... Neste gang er det kanskje min tur til å få hjelp, muligens ikke med anlegg, men kanskje noe annet, bil f.eks. der er jeg grønn der...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var hos en kompis som kjøpte et LG design anlegg til 5000,- som fungerte heller dårlig. Kort fortalt ble alt koblet om, og stort sett samtlige av instillingene ble endret på.

Han ble så glad for den lydmessige forandringen, og utbrøt i gledesrus at dette var så bra at han aldri kom til å trenge noe mer. Uten å gå i detalj, så fikk jeg personlig grøsninger av lyden. Men det er tydlig at man har forskjellige preferanser og behov. Men det er da bare fint at noen slipper billigere unna en noen av oss andre...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Men det er da bare fint at noen slipper billigere unna en noen av oss andre...
    Ja ikke sant :-D
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Var hos en kompis som kjøpte et LG design anlegg til 5000,- som fungerte heller dårlig. Kort fortalt ble alt koblet om, og stort sett samtlige av instillingene ble endret på.

Han ble så glad for den lydmessige forandringen, og utbrøt i gledesrus at dette var så bra at han aldri kom til å trenge noe mer. Uten å gå i detalj, så fikk jeg personlig grøsninger av lyden. Men det er tydlig at man har forskjellige preferanser og behov. Men det er da bare fint at noen slipper billigere unna en noen av oss andre...

Sikkert Mannen til Søstra mi dette. Der går ALT i surround (det er ikke mulig å skjønne hva nyhetsreporteren På Tv sier i "hall" effekt, men de er strålende fornøyd

Jeg har prøvd å få de til å "justere" / skru av effektene, men de liker det slik.

Imponert er jeg vel ikke, med jeg har slutta å bry meg. Det er lettere å flytte fjell ennå og overbevise de at det er ikke alt som trenger å avspilles med tvilsomme effekter. "Har du fem høytalere, så skal alle brukes selvsagt, erù dum eller ?

/L

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av killroy

Imponert er jeg vel ikke, med jeg har slutta å bry meg. Det er lettere å flytte fjell ennå og overbevise de at det er ikke alt som trenger å avspilles med tvilsomme effekter.
    Ikke sant? Vil de ikke ha hjelp trenger man ikke nødvendigvis å tvinge dem.

Men tilbake til det som (muligens) er temaet i denne tråden, er det egentlig så mange på forumet som er "sårende og sarkastiske" i sine uttalelser om andres komponenter/anlegg? Jeg synes stort sett at det er relativt edruelige kommentarer, både på forumet og på minhjemmekino. Noen har kanskje en tendens til å forherlige enkelte merker, og rakke ned på andre, men stort sett synes jeg språkbruken er akseptabel, i tillegg til at moderatorene følger godt med på det som blir sagt/skrevet. Jeg er medlem av et par andre forum med omtrent samme interessefelt, men synes diskusjoner på dette forumet er mye mer givende en en del andre. Det er iallefall godt å finne ut at jeg ikke er alene om å like god lyd, og det er godt å vite at man kan få hjelp om man står fast med noe. :-)

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Ikke sant? Vil de ikke ha hjelp trenger man ikke nødvendigvis å tvinge dem.

Men tilbake til det som (muligens) er temaet i denne tråden, er det egentlig så mange på forumet som er "sårende og sarkastiske" i sine uttalelser om andres komponenter/anlegg? Jeg synes stort sett at det er relativt edruelige kommentarer, både på forumet og på minhjemmekino. Noen har kanskje en tendens til å forherlige enkelte merker, og rakke ned på andre, men stort sett synes jeg språkbruken er akseptabel, i tillegg til at moderatorene følger godt med på det som blir sagt/skrevet. Jeg er medlem av et par andre forum med omtrent samme interessefelt, men synes diskusjoner på dette forumet er mye mer givende en en del andre. Det er iallefall godt å finne ut at jeg ikke er alene om å like god lyd, og det er godt å vite at man kan få hjelp om man står fast med noe. :-)

Jeg syns dette forumet har bra takhøyde og at det går ann å være nybegynner uten å bli "dissa". Som du sier er det flere forum å hoppe mellom, men jeg er mest her pga. en grei tone, lite "dissing" og fin tone. Moderator holder seg til jobben sin å blander ikke seg inn i merkevare diskusjoner, Flott.

At noen er litt engasjert i noen merker, må vi bare leve med.

Tråden er litt spingende (som alltid), men la oss komme tilbake til hvordan DU og JEG og DERE takler kritikk til eget anlegg, fra en eller flere som har sitt "perfekte" anlegg som alle andre syns låter "grønnmo".

Dette er ikke alltid lett, men køl på med noen gode stories da folk av et forum med dette kaliber, alle har et søskenbarn etc..

/L

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •