Problem med Musical Fidelity?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Intermediate Ole18 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problem med Musical Fidelity?

Hei, jeg har ett problem med min Musical Fidelity cd spiller det er at når det blir høyt nok, da mener jeg virkelig høyt begynner cden i spilleren og hoppe å sprette (altså hakke), det må være pga basstrykket. Jeg har kjent på racket mitt når jeg spiller høyt å det er veldig lyddødt siden det står på spikes under. Er det noe jeg kan gjøre for å bli kvitt dette problemet? Det må bare bli enda værre hvis det blir ny sub som mulig fremtidig opgradering. Jeg håper noen som har ideer til hvordan jeg kan fikse dette.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å montere hylle på veggen, cd-spiller settes på, så du får frikoblet spilleren fra gulvet.

Her funker det supert, selv med et "trøkk" som er betydelig høyere enn de fleste :wink:

Eller ta med deg spilleren hit, så kan vi teste......forskjellige plasseringer.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av flageborg@flageborg.no
    Prøv å montere hylle på veggen, cd-spiller settes på, så du får frikoblet spilleren fra gulvet.

Her funker det supert, selv med et "trøkk" som er betydelig høyere enn de fleste :wink:

Eller ta med deg spilleren hit, så kan vi teste......forskjellige plasseringer.
    Det er jo en fin ide Flageborg, men finnes det ikke alternativer til den løsningen der? Proplemet med det rommet her at det er mye bass der racket står. Det er mye bass i sweetspotten min også. Det siste er jo ett pluss da men jeg syntes bassen sprer seg på en rar måte i rommet her. Det finnes ikke bass midt i rommet bare i sweet spot i hjørnene og ved racket. Er det noen måte jeg kan forbedre det på? Jeg kan altids dra racket lengere ut på gulvet meg jeg er ikke sikker på om det vil hjelpe noe serlig.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som et eksperiment bør du sette spilleren på et mykt underlag og legge noe skikkelig tungt oppå. Da endrer du viberasjonssensitiviteten totalt, og da får du kanskje lokalisert problemet og kan eksperimentere deg til en løsning.

Jeg opplevde at vi i kinoen til en kompis ikke kunne spille mer enn halve det første basslaget i "Who Is It" før det stod "No disc" i displayet. 2,5 kg treningsvekt og et par raggsokker løste biffen.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Som et eksperiment bør du sette spilleren på et mykt underlag og legge noe skikkelig tungt oppå. Da endrer du viberasjonssensitiviteten totalt, og da får du kanskje lokalisert problemet og kan eksperimentere deg til en løsning.

Jeg opplevde at vi i kinoen til en kompis ikke kunne spille mer enn halve det første basslaget i "Who Is It" før det stod "No disc" i displayet. 2,5 kg treningsvekt og et par raggsokker løste biffen.
    Så det kan funke ja, kansje jeg skal legge noe på toppen av den..Det må jo testes,,,kan legge noen tunge bøker oppå å se hvordan det går

Men er det ingen måte jeg kan dempe f.eks inni cd spilleren? Ta den med til Norsk Audio Teknikk f.eks å få de til å fikse den på en aller annen måte. f.eks dempe driverket regner med at det er det som er problemet. Kansje litt vanskelig å forstå hva jeg mener, men jeg prøver.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ingen som har noen flere innspill og komme med? Hadde håpet på noen flere

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gjorde sånn med min tidligere Vincent CD S3:

Du kan lese mer om det her:

http://avforum.no/forum/viewtopic.ph...dering#6768684

Imidlertid må du nok påregne noen myke føtter i tillegg.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det så bra ut snickers, regner med at du har hatt det samme problemet som meg siden du gidder å dempe den inni. Men asfalt matter som noen snakker om hvordan funker det? Det kunne vel til og med jeg klart og dempe med. Har du en link eller et bilde til hvordan de ser ut Snickers?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var ikke jeg som foreslo asfaltmatter. Det viktigste er å dempe underlaget slik at spilleren står på noe mykt. Begynn med det du.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ole18
    Er det ingen som har noen flere innspill og komme med? Hadde håpet på noen flere
    Kan du ikke heller prøve de bra forslagene som allerede er nevnt? Det er jo meningsløst å vente på mange forslag, når de beste rådene allerede er gitt. Invitasjon til test her, som vil ende med konklusjon til løsning, har du allerede fått.

Nå er det Action! som gjelder, og slutte med tomsnakk.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av flageborg@flageborg.no
    Sitat Opprinnelig postet av Ole18
    Kan du ikke heller prøve de bra forslagene som allerede er nevnt? Det er jo meningsløst å vente på mange forslag, når de beste rådene allerede er gitt. Invitasjon til test her, som vil ende med konklusjon til løsning, har du allerede fått.

Nå er det Action! som gjelder, og slutte med tomsnakk.
    Helt enig flageborg hehe, jeg skal prøve ut de rådene som jeg har fått. Det virket som gode råd fra alle sammen, takker for det. Nå for jeg desverre ikke testet det i dag siden jeg ikke er den eneste som bor i huset her :lol: Men i morra når mamma er på jobb skal nok de forslaga dere har kommet med prøves ut Da skal det dempes så skal jeg se om det hjelper. Bare lurer på en ting til, jeg har noe dempemateriale for høytalere liggende her som er kjøpt på biltema, kunne jeg kansje legge en sånn matte under cd spilleren? Pluss noe tungt på toppen i tilegg, håper det blir bra. Det er bare å teste det i morra så finner jeg det ut....

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har testa forslagene deres nå, jeg la noen tunge bøker/blader oppå cd spilleren pluss at jeg la dempematte under den...Det hjalp desverre ikke, men det er først ved 120db dette prblemet oppstår, pleier nesten aldri å spille så høyt, å når jeg gjør det er det ikke lenge det er snakk om minutter. Her ser det ut som jeg må dempe drivverket med asfalt matter Vet noen av dere hvor de selger noen gode asfalt matter?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •