Høyttalere for (hard) rock! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 25 av 25
    Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Claus
    Prøv toppmodellen i Patos nye basic serie- 510. Musikalske med saftig fraspark i bassen
    Har prøvd Klipsch RF-7 hjemme og hørt 510 i butikk.RF-7 flytter mye mer luft enn 510.Patos er en god høyttaler til prisen,men skal du ha mest mulig basstrykk er det RF-7 som gjelder.Har også testet Patos Lyric 502 hjemme,og den er ikke i nærheten av å levere samme basstrykk som RF-7.
    RF-7 og RF-5 kan ikke sammenlignes når det gjelder evnen til å flytte luft.
    Har ikke kjent et sånt "spark" i brystkassa siden jeg konkurerte i bilstero(92-94) med 2 stk 12"JblGTI i bilen.
    Husk at det er viktig å fòre høyttalerene med kraftig og strømsterkt forsterkeri,for å få skikkelig kontroll på elementene.

DALI Concept 10 har jeg ikke hørt,men det er kanskje en høyttaler for deg?

Newcomer GnoM sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cerwin-Vega er jo høytalere som river bra i kroppen, men er ikke så sikker på hvor detaljrik lyden er da?!?!

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CV river bra, men er jo ikke en høyttaler som spiller med mye detaljer. Da tror jeg nok Klipsch er mye bedre!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Høyttalere for (hard) rock!

Sitat Opprinnelig postet av flageborg@flageborg.no
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Jeg savner bl.a. å kjenne stortromma i brystet ved spilling av rock og (hard) metal. Bassen må være rask og komtant, men kraftig. Liker også høye lydtrykk. Har en generell skepsis til å gå under 8-tommere, men mulig dette er en unødvendig holdning..
    Du må nok skaffe deg MINST et par "frontloada" 12" eller helst 15" for en slik opplevelse. :wink:

Ellers er det viktig å ikke ha mindre enn 8" i front :wink:
    har man en god 8tommer så er det nok til å kjenne det i brystet jeg kjører med dual 10" kasser og en sub med 2*10" det kjenner jeg virkelig i brystet kjenner til og med at det kiler i nyrene. MEN ja med større høytalere er det letter å få det til å slå i brystet.

hørte et annlegg med 4*21" ja det slo i brystet så man hadde problemer med å puste

EDIT: er ikke meningen å være støtende men jeg klarer ikke å ikke være frekk. hehe.. (er bare sånn jeg er)

EDIT2: med større høyttalere er det letere å få blåse lyder og "turbulens" lyd... noe som i det hele tatt skjønte det?

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal denne slå i magen oppleves skikkelig, er det ikke nok med å velge rocka høytalere med høy virkningsgrad , men man trenger forsterkere som klarer å flytte de store å tunge høytaler elementene raskt nok også. :wink:

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •