Lydisolering, dyrt? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27
    Newcomer shaunv sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja noen har det greit skjønner jeg, men kansje naboene dine er litt greiere enn mine da, du spiller kansje ikke så mye høyt på kvelden osv. Jeg spiller aldri høyt etter klokka 8 eller noe i hverdagene så jeg skjønner egentlig ikke hva de klager på.[/quote]

Vel.. det er faktisk på kvelden og ikke minst på natten at det forgår for fult :wink:

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sett en subwoofer i naborommet som er koblet på samme utgang som suben i kinorommet. Så kobler du den i motfase ved hjelp av fasevenderen.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden lydtrykket avtar med avstand, gir det ikke mening å snakke om dB-tall uten en tilhørende avstand. 75dB i nabohuset hørtes mye ut? Det spørs om han har kontroll over andre støy-kilder, og om det A, B eller C-veid.

Hvis du er interesserti lyd og musikk kan det jo være verdt å tenke på hørselen når du blir 30 (moral-preken...)

Jeg var i litt samme situasjon da jeg bodde hjemme og drev med PA. Vi satte to Peavey-kasser på plenen, pekte bort fra huset og spillte opp mot klippegrensen for å teste oppsettet. Fikk da kommentarer fra en fyr som bor på endre siden av fjorden (2-3km) om at det bråkte no fælt i vår retning ;-)

Knut

Intermediate Ole18 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Sett en subwoofer i naborommet som er koblet på samme utgang som suben i kinorommet. Så kobler du den i motfase ved hjelp av fasevenderen.
    Ok det skal jeg prøve på.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    Siden lydtrykket avtar med avstand, gir det ikke mening å snakke om dB-tall uten en tilhørende avstand. 75dB i nabohuset hørtes mye ut? Det spørs om han har kontroll over andre støy-kilder, og om det A, B eller C-veid.

Hvis du er interesserti lyd og musikk kan det jo være verdt å tenke på hørselen når du blir 30 (moral-preken...)

Jeg var i litt samme situasjon da jeg bodde hjemme og drev med PA. Vi satte to Peavey-kasser på plenen, pekte bort fra huset og spillte opp mot klippegrensen for å teste oppsettet. Fikk da kommentarer fra en fyr som bor på endre siden av fjorden (2-3km) om at det bråkte no fælt i vår retning ;-) Knut

Det er det sykeste jeg har hørt, men PA høytalere går jo generelt veldig langt siden det er horn. Skal tro diskanten i Klipscha går langt den også hvis jeg hadde satt de på utsiden av huset. Det var uansett en av naboene som hadde hørt meg spille når han var på butikken det er 300meter fra huset å vinduene var lukka Det var foresten i trafikkstøy han hørte det går biler forbi huset mitt hele tiden siden jeg bor ved en veldig trafikkert vei på ett byggefelt. Da må vel naboen 20-30 meter unna høre noe ja. Men det er ikke grunn til klage uansett. :lol:

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet dere ikke har så streng vinter i Arendal, men det er også andre fordeler med å isolere husene.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Jeg vet dere ikke har så streng vinter i Arendal, men det er også andre fordeler med å isolere husene.
    Hva da untatt lyden? holde på varmen kansje, hehe.. Trenger ikke mere isolerning her jeg huset er fra 96-98 er ikke sikker. Er så grisevarmt her at det er helt skummelt, skjønner ingenting jeg forsterkeren avgir jo nesten ikke varme, må være pcen eller noe sånt...

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •