God lyd for femten lapper - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 41
    Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Cayin forhandles av Norsk Audioteknikk.

www.norskaudioteknikk.no

Active thomand3 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    328
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror Dali suite 2.8 vil være en glimrende høyttaler. Meget pen å se på også. Koster kr7996,-
    Vil anbefale marantz 5400 cd spiller. Den spiller helt rått til prisen. Koster 2500,-
    Dette sammen med en thule spirit ia 100 til kr 6400,- tror jeg blir en spennende kombinasjon.
    Du er desverre oppe i 17000 + kabler, men tror det er verd det.
    Har ikke hørt dette sammen før, men hver for seg imponerte de ihvertfall.

Lykke til med handelen

PS. Nad lyder ikke spesielt bra i mine ører ihvertfall.

Intermediate Vega! sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    795
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DP er den mest seriøse forhandleren jeg vet om i øyeblikket.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, takk gutter! Jeg skal kontakte norsk hificenter uti nesteuka, så får jeg tatt meg en prat med fyren som dere sier skal være så grei! Så får jeg hørt hans syn på saken også.

thomande3: Det er inget problem å utvide budsjettet litt, men for å bruke så masse ekstra er jeg nødt til å vite om de passer godt i lag og om samspillet lyder bra

Pogwaq; Tror du at du kan gi meg url til nettbutikk som selger Audio Pro eller QLN? .. høres interresant ut!

Active thomand3 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    328
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virket som du bodde nærme hifiklubben, og der har de ihvertfall dali og thule. Er du innom og hører på disse, så skriv gjerne en tilbakemelding her. Er litt spent på dette selv.
    Hørte forøvrig thulen på noen b&w høyttalere for litt siden, og ble imponert over hvor kraftig og korrekt bassgjengivelsen var. Øvre mellomtone var ikke noe særlig, men tror jeg vil skylde på b&w, da jeg også har hørt thule på infinity og det var knallbra.
    Har ihvertfall inntrykk av at mellom 15000,- og 20000,- er det utrolig masse bra og spennende.
    Fortsatt god påske

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    www.hificenter.no har QLN, og blant annet www.avhifi.no har Audio Pro. Ta en kikk på Black Diamond, gulvstående til 6k. Mener Dag Johnsen er på forumet har hatt noen slike, du kunne jo spørre ham om erfaringer. Jeg har bare hørt dem et par ganger, men det var absolutt en høyttaler jeg hadde kunnet leve med.

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker Audio Pro Black Diamond v.2, og må si at jeg ble veldig positivt overrasket over hvor bra de spiller.
    De har masse overskudd i kinoen, og formidler musikk på en måte jeg aldri trodde var mulig på så "rimelige" høytalere.
    De spiller dynamisk, og går vanvittig dypt i bassen.
    De må bare høres :wink:
    Etter hva jeg har fått med meg ble de kåret til årets gullvinner i "Budsjettklassen"!
    Ikke at det nødvendigvis har så mye å si, da smaken er som baken....
    Men det jeg vil si er at du får vanvittig mye for pengene.
    Jeg var å lyttet til både QLN, og B&W i samme prisklasse, samt mange andre høytalere, men ingen av dem kunne måle seg med denne høytaleren.
    Lykke til !

(Jeg har skrevet litt mer på min hjemmekino! Klikk på linken under!)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke enig med de som sier B&W og NAD ikke passer sammen. Min bror er på jakt etter rimelig anlegg, og jeg var med ham og prøvelyttet til DM602S3 (stativhøyttaler) sammen med NAD forsterker. Vi var begge enige i at det ble rock-lyd med masse spilleglede...

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KjetilB
    Jeg er ikke enig med de som sier B&W og NAD ikke passer sammen...........Vi var begge enige i at det ble rock-lyd med masse spilleglede...
    :wink:
    Smaken er som baken vet du !
    Du skal ikke ta alt her på forumet for bokstavelig.
    Her er de mange meninger, og det som kommer fram er hva hver enkelt selv mener, og selv har erfart!
    Det beste er å lytte, for så å finne den kombinasjonen som du selv liker!

"Noen vil ha det RØFFT :wink: og andre vil ha det pent, mykt og forsiktig :wink: "

Intermediate Diablito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av flame
    Snickers-is:

Jeg tror ikke jeg verken har kunnskapen eller det praktiske som trengs for i det hele tatt å bygge et fuglehus, så jeg tror vi utelukker dét alternativet. Jeg vet heller ikke hva "BEL" er for noe, og hvilken elektronikk som passer/fungerer sammen med det.
    Snickers-is tenkte på denne tråden som omhandler BEL (er ganske så lang) så hvis du ikke orker/vil lese hele kan du begynne å lese herfra hvor de endelig omtaler det mer eller mindre ferdige produktet...

Og her kan du lese om lytteinntrykk fra forskjellige...

Angående kasser er det henvist i denne tråden til en som du kan bestille kasser fra, så du trenger da ikke gjøre mer enn å lodde sammen delefilteret og montere elementene i kassen...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audi Pro black diamond v2 så meget interresant ut, spesielt med tanke på at den skulle være meget god til den prisklassen?

Hvilken forsterker passer denne sammen med?

BEL virka heller ikke så dumt, men jeg vet ikke helt.. :P

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av flame
    Audi Pro black diamond v2 så meget interresant ut, spesielt med tanke på at den skulle være meget god til den prisklassen?

Hvilken forsterker passer denne sammen med?
    Jeg bruker disse sammen med Yamaha RX-V650, og er veldig fornøyd!
    Jeg bruker Black Diamond i hjemmekino, men dersom jeg skulle valgt en ren stereoløsning i den prisklassen som du ser etter, så hadde jeg valgt min andre favoritt, Marantz.
    Marantz gir deg veldig mye bra lyd for pengene.

Et alternativ som jeg selv har hørt sammen med høytalerne er :

http://www.hificenter.no/shop_item.c...3,78&id=44
    sammen med :
    http://www.hificenter.no/shop_item.c...,85&id=771

Jeg kan ikke tenke meg en pakke i denne prisklassen som gir deg mer for pengene :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah, tusen takk!

Da er sjansene store for at det er dette settet jeg blir å gå for.. Marantz cd-spiller og forsterker og de audio pro høyttalerne.

Såå.. vi får se hva det blir til. Skal si i fra når tingene er kjøpt, og hvordan det låt.

Igjen: Takk!

Mvh

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da blir nok lyden pus pus pus pus pus pus og atter pus. Det er tross alt bare pusete produkter satt sammen til en eneste stor pus.

Kanksje det er en ide å sjekke ut Rega på høyttalersiden?

For eksempel:
    Rega R5 og cambridge CD og forsterker?

Intermediate Ole18 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var å hørte på B&W og Dali på hifiklubben i dag med noen venner, vi hørte B&W DM603 S3 med en Denon forsterker PMA 1500MK2 interigrert forsterker til 6k, må jo bare si at det er noe av det beste jeg noen gang har hørt til prisen, det spilte med utrolig bass til å være en så liten høytaler. Samtidig som det ble så varmt å fint å høre på vi satt nesten 10min med volumet på klokka 12 det var ikke slitsomt i det hele tatt. Det var bare lekkert, vi hørte sikkert en time med forskjellige B&W høytalere (heldigvis lite kunder i butikken hehe) Vi hørte også på Dali Suite 6 på den samme forsterkeren, det ble vanvittig dødt å kjedelig, det var nesten litt Cerwin Vega lyd over den det låt innestengt å musikken var lite engasjerenede det folk var enige i var at at B&W var en helt annen verden, det ble ihvertfall veldig skuff med den nye Dali serien, jaja kansje det er jeg som er for godt vant. Men uansett skulle jeg hatt nytt anlegg i dag å hadde "bare" 15k å bruke på det er jeg ikke i tvil, jeg ville valgt pakka med Denon+B&W pakka. Ta en lytt vel en dag du trasker forbi hifiklubben. Må bare også nevne at det var en Denon DCD 1450 cd spiller i oppsettet også.

Men uansett lykke til med dine valg.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel snart nevnt mange nok ganger at Dali aldri er noen god match med Denon?

Suite er en dyrere og bedre serie enn Concept 6 som sikkert er den Dalien dere hørte på.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet med Concept er at mellomtonen fremstår som relativt slapp i forhold til Blå og Suite.

Intermediate Ole18 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Det er vel snart nevnt mange nok ganger at Dali aldri er noen god match med Denon?

Suite er en dyrere og bedre serie enn Concept 6 som sikkert er den Dalien dere hørte på.
    Ja det var concept glemte meg helt Snickers ops: , jeg viste faktisk ikke at det var tilfelle med Denon+Dali kombo at det ikke skal spille så bra. Men jeg nekter å tro det hadde blitt så mye bedre hvis jeg hadde hørt Nad på de daliene

Det var det jeg også hørte fort pogwaq, det var nok derfor jeg syntes det hørtes innesteng å kjedelig, mellomtonen har Dali vært veldig uheldig med på den serien der tydeligvis.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dessuten koster Concept 6 3.5k og B&W603 8k. Skulle bare mangle at det er forskjeller.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vil jeg anbefale deg å teste før du hevder det bastant. En annen ting er at man kan ikke "teste merker mot hverandre" når man har en representant til 3,5k og en til 8k. Hadde du kjørt testen med Suite 2.8 og 603 S3 så hadde det vært nogen lunde rettferdig, men som sagt, Denon og Dali er en svært uheldig kombinasjon.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •