Definer high end for meg..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 9 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 176
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Definer high end for meg..

Kan noe definere ett high end stereo annleg for meg.? venter spent nå..jeg skal svare etterpå..

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har du Hig-End høyttalerer:

http://oslohificenter.no/prod/sp/gsp/ady_g.html

Disse tror jeg folk legger merke til i gata :lol:

De er kanskje litt store Men skal du bare bruke de til og spille høyt?

Intermediate Ole18 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel det at det skal være en mest mulig nøytral lyd,, altså at den skal være slik den har blitt spilt inn...

Har foresten hørt den høytaleren der. Den spiller grisestygt syntes jeg,, jeg vil ikke kalle den der for high-end de høytalerene spilte ikke pent, de var alt for hissige i toppen de ga meg liksom ikke den roen jeg liker. Det var heller ikke rock de spilte på de akkuratt...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ole18
    Det er vel det at det skal være en mest mulig nøytral lyd,, altså at den skal være slik den har blitt spilt inn...

Har foresten hørt den høytaleren der. Den spiller grisestygt syntes jeg,, jeg vil ikke kalle den der for high-end de høytalerene spilte ikke pent, de var alt for hissige i toppen de ga meg liksom ikke den roen jeg liker. Det var heller ikke rock de spilte på de akkuratt...

Ok, Nei ole18 vi kjører på med rf-7 vi :wink: Jeg skal kjøpe klipsch snart jeg også Det er et veldig godt alternativ til deg også tom johansen Klipsch rf-7 TRØKKER :!: :!: Var og hørte på de for noen uker siden og det var bare HELT RÅTT

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HEhe...Det er bra jeg tror du blir fornøyd med de når du kjøper de, men ikke heng deg for mye opp Rotel hyseriet chaffer, jeg har sagt det før å jeg sier det gjerne igjen. Prøv med MF på RF7 før du bestemmer deg for det merket du skal ha. CV Clssic215 trøkker jo mer men det er på techno osv. Alle som har hørt mine RF7 mener de er mye bedre på rock som er litt rask musikk, der er CV ræva. Generelt så syntes jeg CV er ræva Klipsch spiller mye mer riktig pluss mye mer gøy. Men så snakker vi om litt andre prisklasser her også :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ole18
    HEhe...Det er bra jeg tror du blir fornøyd med de når du kjøper de, men ikke heng deg for mye opp Rotel hyseriet chaffer, jeg har sagt det før å jeg sier det gjerne igjen. Prøv med MF på RF7 før du bestemmer deg for det merket du skal ha. CV Clssic215 trøkker jo mer men det er på techno osv. Alle som har hørt mine RF7 mener de er mye bedre på rock som er litt rask musikk, der er CV ræva. Generelt så syntes jeg CV er ræva Klipsch spiller mye mer riktig pluss mye mer gøy. Men så snakker vi om litt andre prisklasser her også :wink:

Ja ok. Godt du lerer meg så jeg ikke driter meg ut når jeg har kjøpt de Hvor bor du? Kunne jeg kommet på en demo på de? Da får jeg hørt de på CV også

Kan du ikke bare sende en PM til meg? Så teit og prate om dette her :P

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi ikke så lett å definere dette på en kort å entydet måte, fordi highend er vel noe som er i relasjon til noe som ligger lenger nede på skalaen for å si det sånn.

En måte kan være å tenke seg de dårligst ytende lydproduserende enheter i den ene enden av skalaen (klokkeradioer, små plastkasser og ditto høytalere ovs) (20-500 kr)

for så å gå over til vanlig forbruker elektronikk lavfi rett under midten av hifi skalaen, med mange kompromisser og komponentvalg foretatt hovedsakelig av økonomer (500-2000kr for enkelt komponenter 7000 for et komplett hjemmekino system ol.) :wink:

deretter over til hifi avdelingen med litt dyrere og mer ytelses valg av komponenter tror flesteparten av avforums medlemmer har utstyr i denne klassen, og utstyret gir god ytelse i forhold til pris (2000-20000)

så til slutt og highend hifi avdelingen der man benytter de beste mest nøyaktige komponentene som kan kjøpes for penger, og hvor mange av produsentenes prestisje produkter havner under mottoet "se hvor flinke vi kan være", sammen med highend hifiprodusenter som egentlig bare tenker high end ytelse og priser. Eksempler kan være marklevinson, Krell, MartinLogan, Cello, Conrad-Johnson Quad Electrocompaniet... og mange andre , og priser som begynner på noen titalls tusen og oppover, og presser det lille ekstra ut av godt innspillt kildemateriale, samt avslører og gjør dårlige inspillinger ubehagelige å høre på :wink:

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Hi-end er som termen tilsier den øvre delen av det til enhver til tilgjengelige utvalg av produkter innen ett gitt segment.

Dermed er et hi-end produkt i dag ikke nødvendigvis det om ett år, men det vil selvsagt avhenge av den teknologiske utvikling innen kategorien. Eksempelvis har video-segmentet utviklet seg med stormskritt den siste tiden, og en hi-end digital projektor kostende 100.000 for 2-3 år siden klarer ikke engang matche dagens økonomisegment.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    High end er et utvannet tøysebegrep som enkelte bruker for å "bevise" at noe er bra når de ellers har gått tom for argumenter.

Det blir eksempelvis brukt av en forhandler for å legge lista for deg. Med en gang du hører begrepet High End bli nevnte blir du automatisk nødt til å være enig i at det låter bra. Hvis ikke forstår du ikke HiFi.

Prøv for all del å forlate dette begrepet og monter inn et filter i øret som gjør at du ikke vektlegger det begrepet når det blir brukt. Det finnes ingen definisjon på High End som begrep slik det blir brukt i dag. Derfor er det bare å ta ordet ut av alle sammenhenger og vurderinger.

Ja, jeg vet at det ikke går å gjøre det 100% men poenget mitt er det vesentlige her: High End er udefinert og sier ingen ting om de absolutte ytelsene til et produkt.

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :lol: JA, ordet High End er blitt usedvanelig mye "misbrukt" i det siste.
    For ikke mange dagene ble en radio/cd spiller beskrevet av Netthandelen som "High End" :wink:

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Joda, begrepet misbrukes i stor grad, men at det er ment å beskrive den øvre delen av et gitt spekter av produkter (pris/kvalitetsmessig) er jo klart. En kan jo da spørre eksempelvis netthandelen om de mener deres radio er noe av det bedre det er mulig å få fatt på av radioer i dag... 8)

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har vel noe om hvordan man oppfatter musikken også,, er den perfekt for deg og du ikke savner noe kan vel du oppfatte den som high-end. Men det er jo ikke sikkert alle andre gjør det selvom du gjør det...
    Men om det er noe fasitsvar på hva high-end er det er jeg også usikker på egentlig.. Men jeg skrev bare det jeg trodde de skulle være...

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    High end er jo bare den øverste enden av noe som er vertikalt (eller i hvertfall ikke horisontalt). Flaget henger (normalt) i "high end" på flaggstanga.

HiFi er duppeditter som er bygget opp av mange egenskaper. Noen av dem er målbare og noen av de målbare parametrene kan graderes.

Når man hevder at et produkt er high end så må man definere om det er high end på design, vekt, lengde, forvrengning, effekt, lysstyrke, støy, antall funksjoner, fjernkontrollens egnethet som slagvåpen, kabinettets vekt, subjektiv lydkvalitet, lydtrykk, frekvensområde osv osv osv osv...

Den som kommer med et saklig og rettferdig system for å rangere produkter kan bare si i fra så kan vi ta i bruk begrepet high end på en saklig måte.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Definer high end form meg..

Sitat Opprinnelig postet av Tom Johansen
    Kan noe definere ett high end stereo annleg for meg.? venter spent nå..jeg skal svare etterpå..
    Det var en gang.........High End hadde et etablert begrep, men i dag..... :roll: Når du har brukt "sinnsykt" unødvendig mye penger på en duppedings som deltar i eks. en kjede for formidling av lyd og bilde - har du et skikkelig HighEnd produkt. I dag er det utrolig god markedsføring og evnen til å tjene MYE mer penger som er drivkraften for å produsere HighEnd produkter. Alle vet egentlig "hvor lite" man kan greie seg med - egentlig - for å oppleve musikk???? MP3-spiller rett i lomma med et par gode HeadSet, eller.................. :cry:

Active thomand3 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    328
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    High end er et utvannet tøysebegrep som enkelte bruker for å "bevise" at noe er bra når de ellers har gått tom for argumenter.

Det blir eksempelvis brukt av en forhandler for å legge lista for deg. Med en gang du hører begrepet High End bli nevnte blir du automatisk nødt til å være enig i at det låter bra. Hvis ikke forstår du ikke HiFi.

Prøv for all del å forlate dette begrepet og monter inn et filter i øret som gjør at du ikke vektlegger det begrepet når det blir brukt. Det finnes ingen definisjon på High End som begrep slik det blir brukt i dag. Derfor er det bare å ta ordet ut av alle sammenhenger og vurderinger.

Ja, jeg vet at det ikke går å gjøre det 100% men poenget mitt er det vesentlige her: High End er udefinert og sier ingen ting om de absolutte ytelsene til et produkt.
    Kunne ikke sagt det bedre selv. Hi end begrepet er intet annet en svada.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    High-End begrepet er ofte i bruk når ytelser på ingen måte står i forhold til pris. 8)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fil
    High-End begrepet er ofte i bruk når ytelser på ingen måte står i forhold til pris. 8)
    :lol:

Mvh

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller sagt på en annen måte: "High End" er når prisen blir så høy at enhver kvalitetsforbedring koster så mye penger at det bare blir interessant for dem som ikke synes at prisen er noen faktor.

Spøk til side: Begrepet "High End" er nå så utvannet at man kan bruke den definisjonen man synes passer. Skal man søke røttene til begrepet, så betyr det vel utstyr laget kun med ekstrem kvalitet for øyet og priset deretter. Siden kvaliteten er overordnet og prisen underordnet, blir prisen gjerne fryktelig høy.

Et produkt med "High End"-kvaliteter er etter min mening et produkt som er så bra at det er vanskelig å lage noe bedre, nesten uansett pris. "High End" definerer altså etter min mening produkter som ligger i toppen av kvalitetsskalaen. Det er ikke det samme som å si at det ikke er begrensninger for slike produkter. Det finnes for eksempel "High End" rørforsterkere som hverken yter best på kraft eller nøytralitet. "High End" blir således et uttrykk for hvor godt en produsent har klart å komme nær en eller annen ultimat visjon for produktet, men det er uansett slik at lydkvaliteten må være i høysetet. Siden "den ideelle lyd" mye er en smakssak, så er det store forskjeller også mellom ulike produkter som omtales som "High End".

Jeg er bare glad for å kunne bidra til å skape mer forvirring omkring emnet... :roll:

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vel Hi-end ville jeg si var et produkt laget best mulig på alle måter uten bekostning av prisen, og det som da er "best" er da det som er mest mulig riktig og nøytalt..om man liker det eller ikke blir vel en annen sak blir det ikke ?

Active HFfredd sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hi End, mange meninger. Min er; Lyden enhver person liker, gjengitt på den beste måten, uansett kostnad.

Side 1 av 9 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •