Squeezebox2 for MP3 streaming er bestilt

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 31
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Squeezebox2 for MP3 streaming er bestilt

Hei

Jeg har nå bestilt en Squeezebox2, for trådløs overføring av MP3 samlingen til min HK AVR8500 receiver.

Planen er å ha en media/mp3-server i loftstua, samt å streame innholdet på min Maxtor Onetouch2 300gb harddisk ned til SB`en i stua.

Jeg skal også koble xboxen til Squeezebox`en, slik at jeg også har en løsning når det gjelder bildevisning på min Sanyo Z2 prosjektor.

Blir spennende å se hvordan dette fungerer.

Mer informasjon om enheten finner du på http://www.slimdevices.com/

Prisen blir 317,51$ inkl. porto, da med 20$ i rabatt (FREEPONY er rabattkoden). MVA kommer trolig i tillegg, så totalprisen blir vel ca. 2600 norske kroner.

Har ikke erfaring med slike enheter, så det blir trolig litt prøving og feiling De starter ikke utsending før 31 mars, så det blir trolig en liten måned og vente.....

Tror dere mitt 11mb. nettverk vil være for tregt for streaming av mp3, eller vil det være en reel gevinst og oppgradere hastigheten til 54mb ?

Intermediate epifant sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med tanke på at WAV-filer har en bithastighet på 1411 kbps, og AIFF-filer ligger på 1536 kbps (?) tror jeg aldri du skal få noe problem :wink:

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er et veldig spennende produkt. Du må komme med tilbakemelding når den er utprøvd.

Jeg bruker en lignende løsning, da min Momitsu dvd-spiller også kan streame fra PC'en. Fungerer veldig greit.

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ikke helt hvorfor alle betaler dyrt for slike spesial boxer til så
    enkle formål.
    Sier bare en ting Xbox.
    Jeg betalte 600,- for chip install. skifte av hd og composit oppgradering.
    Betalte 1100,- for selve boxen.
    totalpris 1700,-
    FW for å streame etc er kommet langt.
    Kjører tilogmed img filer uten deamontools.
    ja alt kan spilles av. har ikke truffet på noe enda som ikke går.
    Coverscan + info/karakter rewiev blir hentet fra imdb og lagret.
    det er så mye bra å si om denne løsningen så vi kutter her...
    (Men FIN er den ikke da!!!)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som nevnt tidligere så ønsker jeg en løsning som ikke er avhengig av en bildeløsning, da min xbox kun er koblet opp mot projektor via komponenet (480p). Ønsker ikke å bruke projektoren hvergang jeg skal spille musikk.
    Har dog planer om å koble xboxen opp mot Squeezebox`en, slik at jeg kan kjøre bilder etc. via den løsningen.

Intermediate akke sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan faktisk koble LCD display til xboxen, da trenger man ikke bildeløsning utover det. Har tenkt mang en gang å kjøpe det selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan montere display på xbox ja. Men da må du ha xecuter3 chip.
    http://www.digistore.no/storefront.p...mp;c2=&c3=

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Produktet ser ut til å være opp mot 'killer-applikation' for meg, men mangler en vesentlig del: Enten innebygget HD eller USB2 port og støtte for å streame media fra HD på USB.

Jeg er IKKE interessert å ha mer PC'er enn det jeg allerede har og det er IKKE aktuellt å ha en av dem påslått 24/7 bare for å kunne streame. En billig, liten, tilnærmet lydløs boks med HD/USB hadde vært konge. USB hadde vært å foretrekke da en lett kan skifte/oppgradere HD. Regner med at Squeezebox'en er linux-basert i bunn og da skulle ikke USB støtten være uoverkommelig. Må kanskje sende en mail og spørre...?

Newcomer water sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    serveren kan kjøre på linux, win & macos

jeg har hatt den originale slimp3 i noen år & er veldig fornøyd - regner med å bestille meg en Squeezebox2 ganske snart...

serveren er ganske enkelt genial & kombinert med SoftSqueeze har du tilgang til musikken på alle pc-er også...

:water

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jeg
    Produktet ser ut til å være opp mot 'killer-applikation' for meg, men mangler en vesentlig del: Enten innebygget HD eller USB2 port og støtte for å streame media fra HD på USB....

...Må kanskje sende en mail og spørre...?
    ...og slik ble mailen jeg sendte:
    Sitat Opprinnelig postet av Jeg
    Greetings!

Squeezebox2 seemes to me like a close to "killer-applikation". What I have been searching for is Squeezebox2 with a USB2.0 interface. Why? I do not want to have a computer running 24/7 in my house for the single purpose of streaming music. On the other hand: I have already ripped my entire CD collection to a harddrive and have backups on a external HD with USB2.0 interface. So instead of playing my music from a (noisy) computer, I want to connect a USB-Harddrive (with/without playlists) and access the music directly from a Squeezebox-type-application (Up and running on an instant, silent).

The USB sollution is also upgrade-friendly as it is 'a piece of cake' to upgrade to larger drives.

Too make the "Squeezebox3 USB" an awsome product: Harddrive connected on USB could be accessed with local computers as a NAS (network-attached storage).

So what i would like to hear from You would be someting like: "Squeezebox3 USB/NAS is being produced at this time, please revisit our webcite next week..."

Do you have something like this planned for production?
    ...og fikk dette svaret. Mao ut og google litt.

Sitat Opprinnelig postet av Enrico
    Greetings Ragnar,

No, unfortunately this does not account for the server aspect of the equation. The hardware inside a Squeezebox is designed to be a network client, not an all in one solution. There are several brands of NAS that some of our customers have had some success getting SlimServer installed and running on.. I'd recommend visiting the forums and searching for nslu2, buffalo, linkstation, lacie, etc.

Regards,
    Rico

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm tror dette er produktet for meg ja. Lossless WMA er jo perfekt ettersom jeg har rippet alle CDene i det formatet. Men som kokken etterlyser er jeg også på utkikk etter å kunne bruke USB eller nettverksharddisk med streameren uten å ha PC på.

Active Wodger sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder HD uten PC så finnes det HD-kabinetter med 802.11g grensesnitt. Hos Komplett koster en boks for 2,5" disker 895,-. Det blir en del dyrere enn andre disker, men hvis man trekker fra kostnaden for en PC så blir det jo ikke så ille

Har man trådløst nettverk går det jo også an å ha en server stående på loftet e.l. hvor man ikke oppholder seg til vanlig (for de som har litt ekstra plass). Bruker man gamle maskindeler så trenger det jo ikke koste allverden.

Ellers så er Xboxen etter min mening en veldig fleksibel maskin, men den bråker noe helt forferdelig! Med projektoren (Infocus LP530) ca en meter bak meg og Xbox'en ca 2,5 meter unna kan jeg f.eks. fremdeles tydelig høre Xboxen i bakgrunnen. Jeg har også to PC'er stående i stua og Xboxen overdøver dem begge... Å bruke den som musikkmaskin eller filmavspiller i stua er for meg helt utenkelig :shock:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Squeezebox2 for MP3 streaming er bestilt

Sitat Opprinnelig postet av mrmattis
    Hei

Jeg har nå bestilt en Squeezebox2, for trådløs overføring av MP3 samlingen til min HK AVR8500 receiver.

Planen er å ha en media/mp3-server i loftstua, samt å streame innholdet på min Maxtor Onetouch2 300gb harddisk ned til SB`en i stua.

Jeg skal også koble xboxen til Squeezebox`en, slik at jeg også har en løsning når det gjelder bildevisning på min Sanyo Z2 prosjektor.

Blir spennende å se hvordan dette fungerer.

Mer informasjon om enheten finner du på http://www.slimdevices.com/

Prisen blir 317,51$ inkl. porto, da med 20$ i rabatt (FREEPONY er rabattkoden). MVA kommer trolig i tillegg, så totalprisen blir vel ca. 2600 norske kroner.

Har ikke erfaring med slike enheter, så det blir trolig litt prøving og feiling De starter ikke utsending før 31 mars, så det blir trolig en liten måned og vente.....

Tror dere mitt 11mb. nettverk vil være for tregt for streaming av mp3, eller vil det være en reel gevinst og oppgradere hastigheten til 54mb ?
    Har tidligere brukt en 10mbps switch til streaming fra pc til xbox, det gjekk fint, så med 11mbps skal det vel og gå fint :wink:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wodger
    Når det gjelder HD uten PC så finnes det HD-kabinetter med 802.11g grensesnitt. Hos Komplett koster en boks for 2,5" disker 895,-. Det blir en del dyrere enn andre disker, men hvis man trekker fra kostnaden for en PC så blir det jo ikke så ille
    Men en Squeezebox trenger noe hardware å kjøre selve server-SW'en på. Det må være en maskin med running OS. Så man slipper ikke unna med en ren USB basert HD, men med noe mer kompleks HW.

Sitat Opprinnelig postet av Wodger
    Har man trådløst nettverk går det jo også an å ha en server stående på loftet e.l. hvor man ikke oppholder seg til vanlig (for de som har litt ekstra plass). Bruker man gamle maskindeler så trenger det jo ikke koste allverden.
    Jaja, kanskje for dem som har loft. Tror ikke damen i leiligheten over vil trives med et gammelt røkkel av en PC oppe hos henne slik at jeg skulle kunne streame muzak. Bor man i leilighet, da må av og til man tenke litt anderledes. I tillegg er det i mine øyne overkill med en PC, uansett alder på utstyret. Men det jeg er redd for, er at det blir akkurat det jeg ender opp med.

Dersom en leter på forumet til Squeezebox så er det referert til hacking av firmware på enkelte Linuxbaserte NAS-bokser. Hacken er å legge inn en strippet slimserver som bootes med utstyret. Potensiale med andre ord, men mer enn jeg gidder å bry hodet med. Det mest aktuelle nå er kanskje å bygge seg en NAS selv, basert på VIA mini ITX hovedkort (m/vifteløs CPU) og Linux som OS og SlimServer på denne. Hardwaren skulle være grei nok, men jeg har for lite kjennskap til Linux.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Det mest aktuelle nå er kanskje å bygge seg en NAS selv, basert på VIA mini ITX hovedkort (m/vifteløs CPU) og Linux som OS og SlimServer på denne. Hardwaren skulle være grei nok, men jeg har for lite kjennskap til Linux.
    jeg har en løsning med et minimum av inmat fra en gamel pc liggende på en hylle oppunder taket i boden & som kjører ClarkConnect home ( http://clarkconnect.org/webapp/updat...?softver=10300 ) - veldig enkel linux installasjon som "alle" kan klare...

Secure and Reliable Gateway/Server Software

ClarkConnect is a powerful yet easy-to-use software package that transforms off-the-shelf server hardware into a dedicated Internet firewall, gateway or server. The software is a great solution for schools, businesses, organizations, and home offices.
    last ned home edition her : http://clarkconnect.org/webapp/updat...?softver=10300 & brenn iso-et til en cd, så er det bare å boote fra cd-en & du er i gang med en veldig enkel installasjonsprosess.

ClarkConnect administreres vha. et veldig enkelt webgrensesnitt & kan mye mer enn å kjøre slimserver & når den er installert putter du den bare bort og glemmer den :wink:

Med ClarKConnect på plass installeres slimserver med en enkel kommando som du kan kjøre fra din vanlige pc :
    Kode:
    rpm -Uvh http://www.slimdevices.com/downloads/SlimServer_v6.0/slimserver-6.0-1.noarch.rpm
    i tillegg til forumet på http://clarkconnect.org/ er det en newbie portal her : http://newbie.valar.co.uk/

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av water
    [mye interessant]
    ctrl + t

dvs bookmark i Opera

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    glemte å si at den også kjører samba slik at du kan ha full tilgang til filområdene på serveren fra alt du måtte ha av pc direkte fra utforsker, finder, nautilus eller hva som måte være filbehandleren på pc-en din

Intermediate Mr. Gadget Man sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akke
    Man kan faktisk koble LCD display til xboxen, da trenger man ikke bildeløsning utover det. Har tenkt mang en gang å kjøpe det selv.
    Hmmm, correct me if I'm wrong men jeg tror ikke du får opp noe MP3 info på Xecuter display. Etter hva jeg har fått med meg skal det utvikles software for det en gang i fremtiden, men det er ikke noe pr. dags dato.

Det hadde i allefall ikke kommet noe sist jeg sjekket...og jeg har det displayet på min xbox :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk Squeezeboxen levert på døra i dag. Brukte 5 min på og koble den opp mot det trådløse nettverket mitt, og jeg er ikke noen nerd :lol: Dette var ekte plug`n play. Den koblet seg opp mot Slimserveren uten noen som helst problemer. Radiostreaming fungerer også som en lek.

Vil teste den nærmere i løpet av de neste dagene, men første inntrykket er meget bra. Leveransen var også rask og smertefri.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva endte prisen på?