Squeezebox2 for MP3 streaming er bestilt - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 31 av 31
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ser at jeg har blitt trekt 2009 kroner på visa-kortet, men jeg regner med at det blir mva. på dette beløpet. Mva. beløpet blir trolig ettersendt fra UPS som stod for forsendelsen/leveringen. Squeezeboxen hadde verdenslansering på torsdag, og på mandag ringte budet på døra. Det er service det :lol:

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av geiri
    Skjønner ikke helt hvorfor alle betaler dyrt for slike spesial boxer til så
    enkle formål.
    Sier bare en ting Xbox.
    Jeg betalte 600,- for chip install. skifte av hd og composit oppgradering.
    Betalte 1100,- for selve boxen.
    totalpris 1700,-
    FW for å streame etc er kommet langt.
    Kjører tilogmed img filer uten deamontools.
    ja alt kan spilles av. har ikke truffet på noe enda som ikke går.
    Coverscan + info/karakter rewiev blir hentet fra imdb og lagret.
    det er så mye bra å si om denne løsningen så vi kutter her...
    (Men FIN er den ikke da!!!)
    For de som vil ha en XBOX som "sklir inn" blandt AV komponentene.....

http://www.o2xmodification.com/index.html

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som nevnt tidligere så ønsker jeg ikke å bruke xboxen til dette formålet, pga at den er avhengig av en bildekilde. Jeg ønsker ikke å bruke prosjektoren hvergang jeg skal spille musikk (har ikke tv). Xboxen skaper også unødvendig støy. Skal dog koble xboxen til squeezeboxen, da SB2 har bridging funksjon. Xboxen blir da brukt med tanke på streaming av bilder/film etc, mens SB2 tar seg av musikk/radio spillingen.

Denne løsningen koster litt ekstra, men ekte gutter ser ikke på prislappen når det gjelder (u)nyttige leketøy :lol:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hm, har og tenkt til å sette opp ny streaming fra data til stereo i ny leilighet...
    I ugangspunktet blir stua "mediesenter". Her skal det være plasma, reciever, tuner til parabol, DVD og XBOX.

I rommet ved siden av (kjøkken), så skal jeg henge en iMac på veggen. Denne har all musikken min lagt inn.

Jeg kan bruke squeezebox til streaming, men syntes det lille displayet blir litt knapt når man skal bla i et bibliotek med over 10 000 sanger.
    Airport express så lovende ut, men her er det ikke display i det hele tatt, så jeg må da ut til dataen for å bla gjennom musikk (det finnes nå fjernkontroll til denne, men man får ikke display).

Wired: kan jo legge opp optisk fra dataen til reciever for lyd. (reciever har og sone2, som jeg har tenkt til å kjøre tilbake til kjøkkenet...). Da trenger jeg og bilde...her har jeg to løsninger.
    Enten lage meg en monster-lang videokabel (s-video) og kjøre denne sammen med den optiske, eller sette opp en trådløs boks...en slik som man får på clas olhson for overføring av bilde til annet rom.
    Med denne løsningen kan jeg få opp skjermen på dataen på plasma i stuen...men det er ikke helt perfekt...må slå på TV for å spille musikk...

SÅ.....jeg leter fremdeles etter en løsning og vil gjerne vite om det er noen som har gode løsninger der ute. Kanskje sonos? den så flott ut...

og ps...XBOX skal ikke brukes til musikk for min del...for mye bråk og dill etter min smak...xbox til spill, det er flott det! hehe

Newcomer water sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    & synes ikke
    Kode:
    Your music library contains 1444 albums with 20081 songs by 811 artists.
    er noe problem å bruke displayet til squeezebox til å bla i mye musikk - & jeg bruker slimp3 (den første spilleren) som har mindre display med dårligere oppløsning

ellers har de akkuratt sluppet en oppdatering til v6.0.1, just paste :
    Kode:
    rpm -Uvh http://www.slimdevices.com/downloads/SlimServer_v6.0.1/slimserver-6.0.1-1.noarch.rpm
    & let linux do the job

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Drar opp denne igjen, nå har nemlig squeezebox 3 kommet!

Hvordan er folket fornøyd med den gamle modellen, funker det fint selv med masse sanger (både med tanke på hastighet og brukervennlighet), etc..

Den ser litt fristende ut. (www.slimdevices.com)
    --
    Thorbjørn

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg vel hatt min SB3 i drift i over en måned. Jeg har ikke så mye musikk ennå, rundt 2000 låter tipper jeg. Jeg må utvide lagringskapasiteten før jeg kan legge inn så mye mer.Så langt er jeg godt fornøyd. Har ikke funnet ut av dette med Squeezenetwork ennå, men har ikke prøvd så hardt heller. Hadde litt problem med å sette den opp trådløst, men det ordnet seg til slutt. CD-spilleren er solgt og platene pakkes ned etterhvert som de rippes.

Frode

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Suveren

Har hatt to stk i et halvt år, og begge funker fint med ca 16000 låter i basen. :-) Kjører over tråldøst nettverk.

Ytelsen vil kun være begrenset av ytelsen på maskinen der du kjører slimserver (PCen din).

Med Pandora.com integrert i Squeezenetwork er den helt konge.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av g-shell
    Har hatt to stk i et halvt år, og begge funker fint med ca 16000 låter i basen. :-) Kjører over tråldøst nettverk.

Ytelsen vil kun være begrenset av ytelsen på maskinen der du kjører slimserver (PCen din).

Med Pandora.com integrert i Squeezenetwork er den helt konge.
    Hvordan kontrolleres streaming fra pandora på selve squeezeboxen? Du sier at du vil høre på pandora og får opp stasjonene du har laget da elle?
    --
    Thorbjørn

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som om har brukt SlimDevices og kan hjelpe litt?

Hvordan er det grensesnittmessig i forhold til Sonos? Trenger et lett system som "alle" kan bruke. Er ikke veldig imponert over SlimServer og javagrensesnittet jeg finner på nett.

Noen som har burkt PDA som fjernkontroll?

Hvordan styres musikk på flere steder samtidig? Lett?

Hvordan er synkroniseringsevnen? På hjemmesidene finner jeg en del problemer med det, men mistenker problemene jeg finner er mer fordi det er perfeksjonister som lager softwaren enn de komersielle kreftene som pusher sonos.

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Hvordan kontrolleres streaming fra pandora på selve squeezeboxen? Du sier at du vil høre på pandora og får opp stasjonene du har laget da elle?
    Du styrer det med fjernkontrollen.

Frode

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •