Anlegg fra hifiklubben

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 32
    Intermediate Moho sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Anlegg fra hifiklubben

Driver å påvirker far til kjøpe seg nytt stereoanlegg, da hans godt-opp-i-årene pioneer anlegg begynner og skrante, samt at han selv har innsett at ting kan låte en hel del bedre.

Jeg liker å kjøpe det meste fra en og samme forhandler, da det gjør det lettere å bygge opp gode relasjoner, samt lettere med alt på ett sted ved service etc etc.

For meg er det bare to forhandlere som står igjen, nemlig hifi.center kjeden og hifiklubben. Jeg har handler mest på hifiklubben, og har mest erfaring med produkter herfra, og vil da primært holde meg til den butikken for å gjøre innkjøp, hvis da far blir med på sakene.

Nb, helt teoretisk dette her..

Det jeg hadde sett ut er Cambridge 640 forsterker og cd spiller, da de gir mye lyd for pengene, og har et design som ser meget snasent ut i mine øyne.

Vet ikke akkurat hvor kraftige de er, men så meg ut Dali concept 8 som en mulig match, fordi jeg har hørt på de selv, og de gav en del mer kjøtt på beinet enn feks concept 6. Har primært vært hos "klubben" her på lillehammer, og de har mest dali, ikke så mye b&w. Evnt 603 s3 er jo omtrent i samme prisklasse.

Trenger da innspill til denne kombinasjonen. Har ikke hørt på den, kun streifet tankene med den.. Andre kombinasjoner fra feks hificenter kjeden tas også i mot.

MEN, far hører på lp plater, og forsterker trenger vel da phono inngang. Vet ikke om cambridge har det, men der er et must!!

Når det gjelder plastespiller er det det eneste jeg ser for meg som IKKE trengs å kjøpes for på "klubben" eller "kjeden". Mono fører vel rega (?) og aller billigste rega vil uansett være et utrolig løft fra den pioneer platespilleren han har nå..

Innspill folkens! Alt har jo sin pris, men sånn ca i det leie det ligger nå burde kunne gå ca 15k ++

Venter på knakende gode kommentarer, fra alle smarte hjerner her på forumet!

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit: leser nå at azur 640a kan ettermonteres med platespilelrinngang for 298+jobb, så da kan man jo si at den har den inngangen...

Og musikken det går i er beatles, elvis, 60talls pop, john mayal og slikt.. Må kunne spille litt høyt, men snakker ikke høy partyføring her...

Active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    371
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det virker på meg som om du er oppegående på HFK utvalg og derfor vil jeg ta et annet forslag fra HCK. Selv har jeg Concept 6, men for meg tok det ikke lang tid før de ble litt kjedelige.

Derfor:

Marantz PM7200 : 6000
    Marantz CD5400 : 2500
    Qln 603MkII Tilbud : 4000
    Sum : 12500

Resten av budsjettet kan brukes til kabling elller oppgradering til OSE på cd spilleren...

Edit: kanskje denne skulle vært i pris og produkt jakt Moho?

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser poenget med pris og produktjakt, og kan godt hende at moderator flytter den dit.

Men var ikke prisen som var det viktigste her, men sammensetningen av komponenter..

Så vi får se!

Men takk for innspillet!

Intermediate Evolved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Dali Suite?

Spiller meget bra og ser jo nesten ut som en liten Helicon :wink:

Les mer her.

Intermediate Vega! sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    795
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Evolved
    Hva med Dali Suite?

Spiller meget bra og ser jo nesten ut som en liten Helicon :wink:

Les mer her.
    Hehe.. godt poeng

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig, Suite er gode høyttalere. Suite 1.7 banker Concept 6 på alle områder selv med mindre elementer.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er suite 2.8 opp mot concept 8?

Bedre? Vet ikke hvor gammel suite serien er, men i og med at concept derien er nyere tenkte jeg kanske de hadde implementert mer ny teknologi i den serien.. Bare en tanke selvsagt..

Men virker som ingen har noen innvendinger mot cambidge forsterker og cd spiller.. De skal jo være ganske så gode de, men hvordan er cambridge 640a til å drive suite 2.8 eller concept 8?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Concept er vel på en måte svar på Cerwin Vega tror jeg, det er jo trøkk og høy partyfaktor som gjelder.
    Har aldri hørt Suite 1.7 men Suite 2.8 er på lik linje som B&W 603.
    Synes vel egentlig at 2.8 har hakket bedre diskant og kombinert med en god forsterker så er det mye morro for penga!

Cambridgen er kanskje litt lite, en Rotel 1062 eller Cayin hadde vært tingen her tror jeg.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Evolved
    Concept er vel på en måte svar på Cerwin Vega tror jeg, det er jo trøkk og høy partyfaktor som gjelder.
    Har aldri hørt Suite 1.7 men Suite 2.8 er på lik linje som B&W 603.
    Synes vel egentlig at 2.8 har hakket bedre diskant og kombinert med en god forsterker så er det mye morro for penga!

Cambridgen er kanskje litt lite, en Rotel 1062 eller Cayin hadde vært tingen her tror jeg.
    Skal jo ikke spille så høyt, men rotel og cayin er kanskje mer strømsterke? Også var det det med å holde seg til én forhandler. Blir jo muligheter for større rabatt da..

Andre tips til amp motas med takk, men likte nå at cambridge så såpass bra ut og matchet hverandre såpass bra da...

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De store Hifi kjedene gir nesten ikke noe rabatter uansett :wink:

Newcomer CustomH2000 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg og en kompis handlet for nesten 40 000,- på HFK i høst. Det var ikke snakk om rabatt.
    Men så får du også det du betaler for 8)

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fått rabatt før, både der og hos feks elkjøp, så kan jo håpe.. Men vet de er strikte på det..

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vega! kan sikkert skaffe deg bra med rabatter på klubben

Fra spøk til alvor. HFK har mye bra, det er det ikke tvil om, uansett hva man sier. Men de er absolutt ikke så billige som de selv skal ha det til. Og de er heller ikke de mest hissige på å gi rabatt, selv ved større kjøp. Jeg prøvde å få med noen dempeputer til 300kr når jeg kjøpte mine Helicon 400, men det var ikke snakk om...

På en annen side har jeg fått litt rabatt på langt rimeligere utstyr, så det har tydeligvis mye å si hvilken ekspeditør man snakker med.

Poenget er at man nok lettere kan få rabatt andre steder. Og selv om man ikke skulle få det, har andre også produkter til veil. pris som gir mer for pengene enn det HFK selger, som f.eks. Cayin sin stereoforsterker til 8500kr.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er meget avhengig av selger, det har jeg erfart. En selger sier de ikke har lov, men samtidig fikk jeg rabatt fra en annen selger tidligere samme uke . (ganske bra med rabatt også..) Så kommer helt an på.

Og kan godt være at andre kjeder, butikker selger andre produkter som gir mer for pengene, tviler ikke et sekund på det. Men jeg er mest vant til "klubben" og liker da å handle der.

Og eksempelet med cayin var godt, men dyrt!

Active HFfredd sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er det mange gjør feil at de sammenligner en pris der det andre kjøpet har demoprodukter. Og idet man får et salg der kjøper ikke er 100% fornøyd, uansett fortjeneste på salget, er det ikke et godt salg i mine øre. Enkelte selgere har evnen til å tenke på det ene salget og ikke på videre handel med kunden. DETTE ER FYFY

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HFfredd
    Jeg er selger hos HFCK og hvis man ikke butikksjef så har man ikke lov til og gi mer enn 8% i avslag på total pakke. Men har man demo produkter, tilbudsprodukter eller noe i den duren er situasjonen en helt annen. Det er det mange gjør feil at de sammenligner en pris der det andre kjøpet har demoprodukter. Handler man for 40 000 (uten demo eller noe i den duren), og man får ikke en krone i rabbatt eller noen annen form for subsidier, skal man ikke være happy. Og idet man får et salg der kjøper ikke er 100% fornøyd, uansett fortjeneste på salget, er det ikke et godt salg i mine øre. Enkelte selgere har evnen til å tenke på det ene salget og ikke på videre handel med kunden. DETTE ER FYFY
    Veldig godt sagt, den fornøyde kunde er den som har størst sjans for å bli lojal, og det er jo de lojale kundene man helst vil ha.

Mao, burde kunne få litt rabatt på klubben, ellers så kan jeg jo si at HFCK gir det og at vi heller kan gå dit... Da blir det nok fart i sakene..

Newcomer Claus sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til cambridge comboen tror jeg Patos basic 410 ville vært knallmatch.

Jeg har hørt Concept 6 og 8, samt Suite 2.8. Suite 2.8 er de eneste som kommer i nærheten av patos hva lydkvalitet anngår

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [Moderator: Pass på pris/forhandlerdiskusjoner! Dette er en teknisk kategori, og da bør man ikke begynne å diskutere priser og forhandlere. Regner med at dere klarer å moderere dere.
    Altså: Diskuter produkter og deres tekniske og lydmessige kvaliteter. Nevn gjerne veilledende priser, men hold pruting, forhandlere og pristilbud til Produkt- og prisjakt-kategoriene.]

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser han vil ha platespiller. Har du vurdert brukervennligheten på slike? Det er ofte bedre lyd i manuelle utgaver, men det kan jo hende at han vil ha noe som er lett å bruke også?

Mener å huske at Rega er en ganske manuell sak, med manuell heving og senking av armen. Mulig at man heller ikke har automatisk retur av armen når den er ferdig med å spille (dette husker jeg ikke så godt).

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •