Anlegg fra hifiklubben - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 32 av 32
    Intermediate Moho sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Ser han vil ha platespiller. Har du vurdert brukervennligheten på slike? Det er ofte bedre lyd i manuelle utgaver, men det kan jo hende at han vil ha noe som er lett å bruke også?

Mener å huske at Rega er en ganske manuell sak, med manuell heving og senking av armen. Mulig at man heller ikke har automatisk retur av armen når den er ferdig med å spille (dette husker jeg ikke så godt).
    Automatisk retur er jo klart en fordel, ellers er det kanskje bedre for selve lp'en at resten er automatisk?

Ser jo at hifiklubben selger en denon platespiller også, men den låter kanskje ikke så bra?

Newcomer rodrik sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon spilleren er helt grei til prisen, om du spiller plater en gang til jul og ikke er så kresen, gjør susen og funker.
    Men det er jo en helt enkel spiller hvor man ikke kan skifte pickup ol.
    Er man litt lydbevisst ønsker man nok litt mer enn denne kan gi.[/quote]

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Syns det virker som du har tenkt endel over dette før du i det hele tatt har postet her, og det er positivt... Det jeg syns du skal gjøre er å ta din kjære far med i beslutningen, det er jo tross alt han som skal ha det.. Ta han med ned i butikken og lytt til litt forskjellig - så kanskje han finner noe han liker selv... Dette med lyd er jo subjektivt, så det ville vært det beste...

Når det gjelder denne kombinasjonen din, så syns jeg det høres bra ut. Cambridge KAN nok bli for liten, men det kommer jo helt ann på hvor høyt det skal spilles osv. Concept 8 vs. Suite 2 ville for meg vært et vanskelig valg. Suite 2 er nok alene den beste høyttaleren, men i forhold til pris ville jeg nok valgt Concept. Den er billig i forhold til hvor mye du får..

Også var noen som nevnte noe om Cerwin Vega og Concept...Det er jeg ikke enig i... Se på Blue serien til sammenligning - Concept har en bedre diskant og mellomtone, og egentlig også bass... Den er mye mer raffinert og pen i toppen enn Blue... Og bare hør på Cerwin Vega, da hører du at Concept ikke ligner...

Når det gjelder platespiller, så er jo Denon'en et alternativ... Min mor har den, og jeg har også fått brukt den litt.. Lyden er ikke det beste med denne maskinen, men er slett ikke ille.. Det beste syns jeg er brukervennligheten og enkelheten.. Bare å trykke på en knapp også er den i gang... Og det er mulig å bytte ut pick-up, men dessverre bare men en som er helt lik :P

Ble visst ganske langt dette her.... Men hvertfall, som jeg sa innledningsvis... Ta med deg gamlefar og lytt til diverse...

Mvh Kristian - Lillehammer

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Evolved
    De store Hifi kjedene gir nesten ikke noe rabatter uansett :wink:
    Dette er andre erfaringer enn hva jeg har. I høst kjøpte jeg nye høyttalere og kabler til 20 000. Fikk dette til 15 000. Har tidligere kjøpt CD-spiller på samme stedet der jeg fikk 5500 avslag der også. Førpris var 13 500, og jeg fikk det for 8000.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alver'n
    Hei!

Syns det virker som du har tenkt endel over dette før du i det hele tatt har postet her, og det er positivt... Det jeg syns du skal gjøre er å ta din kjære far med i beslutningen, det er jo tross alt han som skal ha det.. Ta han med ned i butikken og lytt til litt forskjellig - så kanskje han finner noe han liker selv... Dette med lyd er jo subjektivt, så det ville vært det beste...

Når det gjelder denne kombinasjonen din, så syns jeg det høres bra ut. Cambridge KAN nok bli for liten, men det kommer jo helt ann på hvor høyt det skal spilles osv. Concept 8 vs. Suite 2 ville for meg vært et vanskelig valg. Suite 2 er nok alene den beste høyttaleren, men i forhold til pris ville jeg nok valgt Concept. Den er billig i forhold til hvor mye du får..

Også var noen som nevnte noe om Cerwin Vega og Concept...Det er jeg ikke enig i... Se på Blue serien til sammenligning - Concept har en bedre diskant og mellomtone, og egentlig også bass... Den er mye mer raffinert og pen i toppen enn Blue... Og bare hør på Cerwin Vega, da hører du at Concept ikke ligner...

Når det gjelder platespiller, så er jo Denon'en et alternativ... Min mor har den, og jeg har også fått brukt den litt.. Lyden er ikke det beste med denne maskinen, men er slett ikke ille.. Det beste syns jeg er brukervennligheten og enkelheten.. Bare å trykke på en knapp også er den i gang... Og det er mulig å bytte ut pick-up, men dessverre bare men en som er helt lik :P

Ble visst ganske langt dette her.... Men hvertfall, som jeg sa innledningsvis... Ta med deg gamlefar og lytt til diverse...

Mvh Kristian - Lillehammer
    Positivt at det virket litt gjennomtenkt :wink:

Jeg og far var på hifiklubben, drammen i påsken, og hørte på suite 2.8, som han var mest fornøyd med. Hørte disse opp mot Dali 606, og B&W 603. Av disse gav suite det klart beste lydbildet etter vår mening. Gav et mye fyldigere og bredere lydbilde enn B&W 603, samtidig som de hadde litt mer trykk i bassen. Men dette kan selvfølgelig også ha noe med plasseringen å gjøre.

Av elektronikk hørte vi på denon pma-1050, og denon 685 cd spiller.
    Dette fungerte bra, men dette er jo en prosess som tar tid!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å høre at din far fikk være med å velge...

Er fort gjort å gjøre alt selv fordi du kan mest om det...

I forhold til hva du sier om Suite 2.8 og B&W DM603 så høres dette forsåvidt riktig ut. De spiller nok litt feitere, spesiellt i bassområdet... Men derimot så syns jeg 603 er bedre i i toppen.. Spesiellt så syns jeg mellomtonen til B&W er bedre enn Dali sin. Men det er klart plassering og elektronikk har endel å si!!

Kunne vært en ide å også høre på PMA-1500MKII som et alternativ med litt mer trøkk i... Ellers virker mye av du sier fornuftig!

Kristian

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvfølgelig er far med, er jo han som skal ha det, og til syvende og sist hans ører som bestemmer hva som blir valgt.

1500mkII viker interessant, kombinert med 1450 cd spiller, alt i gull blir det stilig.

Men virker som om han kanskje må øke budsjettet litt, vil antagelig havne noe over 20k her..

Og broren hans, min onkel, har fult B&O anlegg, som vi begge liker lyden på, så far vil til B&O og se hva de kan by på for ca 20k der også...

De er jo rimelig stive i pris, så jeg ser for meg at det antagelig er mer for pengene hos klubben, men man må jo titte og undersøke!

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Annet mulig valg:

- Audio Pro Black Diamond V2

- Marantz CD 5400 OSE

- Marantz PM 7200

Noen som har en formening om dette er en vellykket/bra-låtende kobinasjon?

Høyttaleren har hvertfall etter det jeg har lest fått godt omtale i bla lyd og bilde. Forsterkeren vet jeg mindre om. Må kanskje være kraftigere?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Moho
    Annet mulig valg:

- Audio Pro Black Diamond V2

- Marantz CD 5400 OSE

- Marantz PM 7200

Noen som har en formening om dette er en vellykket/bra-låtende kobinasjon?

Høyttaleren har hvertfall etter det jeg har lest fått godt omtale i bla lyd og bilde. Forsterkeren vet jeg mindre om. Må kanskje være kraftigere?
    Dette er en veldig bra combo, det. I den prisklassen som de opererer i, er det vanskelig å finne noe som skal være veldig mye bedre.....

Eneste aberet er at ingen av disse produktene selges på HiFiKlubben (som var tittelen på tråden.... :wink: )

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet om aberet, men får vel la tittelen stå tenker jeg..

Uansett at samme forhandler, Neby, har dette, slik at det fremdeles blir "alt fra ett sted"

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med JBL E-90 eller E-100 ?