Terratec Noxon eller Xbox ved streaming av MP3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Terratec Noxon eller Xbox ved streaming av MP3

Hei

Jeg har en god del musikk, mp3, lagret på den bærbare pc`en min. Dette ønsker jeg å spille av på HK AVR8500 receiveren min, ut å koble den bærbare pc`en direkte til anlegget.

Det jeg har av utstyr er:
    Bærbar pc med trådløst nettverk innstallert
    HK AVR8500 receiver
    Xbox som er modifisert

For å sende musikken til anlegget kan jeg slik jeg har forstått det kjøpe en trådløs bridge til xboxen. Da må jeg vel ha xboxen slått på når jeg skal spille mp3 ? Styrer jeg da valg av musikk via pc`en eller gjør jeg det på xboxen ? Minuset med dette er b.la at jeg må ha projektoren tilkoblet når jeg skal ha bilde på xboxen, da jeg ikke har tv tilgjengelig.

Ser også at terratec selger en løsning som kanskje er vel så god ?

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=303728&cks=PRL

Kan dere si meg hvilken løsning dere tror vil gi best resultat ved streaming av mp3, med tanke på brukervennlighet og lyd ?

En positiv ting med xboxen er jo at jeg eventuelt kan streame bilder til projektoren også.

mrmattis

Newcomer rtn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Terratec Noxon eller Xbox ved streaming av MP3

Sitat Opprinnelig postet av mrmattis

For å sende musikken til anlegget kan jeg slik jeg har forstått det kjøpe en trådløs bridge til xboxen. Da må jeg vel ha xboxen slått på når jeg skal spille mp3 ?
    Ja xbox'n må være slått på.

Styrer jeg da valg av musikk via pc`en eller gjør jeg det på xboxen ?
    Ved hjelp av programvare som heter xbox media center så kan du gjøre begge deler. Du kan bruke håndkontrolleren/fjernkontroll på xbox, eller Internet explorer (el lignende) som er logget på xbox på pc.

Kan dere si meg hvilken løsning dere tror vil gi best resultat ved streaming av mp3, med tanke på brukervennlighet og lyd ?
    Tja. ... er litt å sette seg inn i for å få xbox'n opp mot pc og konfigurert programvare for å få ting til å fungere. Fordel om du kan litt om nettverk fra før. Eller har en kompis som kan. På www.xbox-scene.com kan du lese om alt av xbox programvare og chipping osv....

Brukervenlighetn på xbox er ganske bra, xbox media center har mange muligheter bla. playlist, vise cover på cd, støtte for CDDB og IMDB , se bilder, spille alt av film formater og lyd formater,skifte utseende, rippe til mp3 osv... kommer nye versoner hele tiden med nye funksjoner. Synes menyer og instillinger er oversiktlige og greie å bruke.

Håper du fikk svar på noe av det du lurte på...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tilbakemeldingen. Er det noen som har erfaring med Terratec Noxo eller lignende programvare ?

mrmattis

Newcomer diskvask sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Squeezebox2 fra http://www.slimdevices.com/ er noe ala Noxon, men mer avansert (støtter flere format enn bare mp3/wma) og dyrere. Har ikke den selv, men jeg har prøvd ut programvaren der man kan sjekke ut hvordan brukergrensesnittet ser ut.

Det er veldig enkelt å bruke, og man kobler det hele til pcen (som helst står i et annet rom til å durer) via wlan eller lan-kabel.

http://www.hydrogenaudio.org/forums/...howtopic=32221

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    F... ta deg som viste meg den enheten..... :wink:

Forstår jeg det riktig kan jo denne også brukes som en link til xboxen, slik at den kan ta seg av bilde/filmvisning.

Prisen med porto/toll skulle bli ca. 2600 kroner.

Vil ha......

mrmattis

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en TerraTac Noxon og den fungerer helt utmerket. Bruker den mot Musicmatch på pcn. Musicmatch kan dele ut musikk via en server den selv lager. (startes enkelt ved i klikke ett sted i setup menyen) Fra Noxon kan du bla i biblioteket i Musicmatch og i alle playlistene du har laget. Det er også mulig å lage en favoritt liste på Noxon, som han inneholde både musikk og radiostasjoner (Den spiller også internett radio) Eneste minuset er at displayet kan blir noe uklart på avtand, ellers er den helt topp, også er den billig. ca 900,-

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •