Musikk fra harddisk

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Musikk fra harddisk

Hallaise..

Er her noen i forumet som har prøvd og spille musikk.ol fra en hardisk?i teorien skulle jo det være det beste..7200rmp\24\192 :lol: :wink:

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører en del musikk fra Pc'en, spesielt hvis det er fest.
    Jeg ripper cd'ene mine til mp3 320kbps. Synes det gir en bra kvalitet, men nå har jeg jo ikke gullører heller da.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja slik er det bare..:)

Du skjønner denne tanken kom til og slå meg..jeg har planer om og kjøpe en ny cd-spiller..men hvorfor ikke heller kjøpe ett bra lyd-kort og spille musikk rett fra dataen.. jeg ser jo det som det beste da all musikk på cd-plater blir brendt fra nettopp en hardisk.og overføre musikk fra hardisken så blr det ett ledd mindre..og muligens tap av kvalitet..jeg skal forske på dettan..jeg skulle tro att det kan bli ett bra lydkort fra 500-2000kr+ en mini stereo jack..signalkabel..

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer bokser i fleng til å slenge i stua som kan streame fra PC. Disse begynner nå å komme med komponent video ut og også digital ut (både fiber og coax). Dvs at du kan bruke DA-konverteren i f.eks surroundforsterkeren til å dekode lyden, og slipper å bekymre deg hverken for støy fra pcen eller om dårlig lydkort.

Selv har jeg en førstegenerasjonssak av en sånn boks, men den er litt buggete. Skal kjøpe meg ny ut på sommeren, og har stor tro på det

Jeg har brent ut hele CD-samlingen til 192kbps WMA, og etter min mening er det ~umulig å høre forskjell på dette og CDen. (PS: Ikke ødelegg tråden med CD vs MP3-diskusjon nå da)
    --
    Thorbjørn

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det bedre å bruke denne boksen enn å kjøre digital ut fra lydkortet?
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PC som drivverk begynner å bli svært populært blant mange audiofile. Her er det ikke snakk om MP3, men ukomprimert musikk. Det finnes flere d/a-konverter med USB-inngang på markedet, men de er relativt dyre. På Audio Asylum er det et eget forum for PC audio: http://www.audioasylum.com/forums/pcaudio/bbs.html

Frode

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enten du vil ha audiofil kvalitet eller vanlig MP3 (jeg nøyer meg med 192 eller VBR HQ fra Lame), fins det løsninger. Jeg bruker J.River Media Center, som støtter multisone, ASIO-lyd (for gullørene) og stort sett alle komprimerte og ukomprimerte standarder. APE er en meget god komprimering uten endringer i lyden (lossless), og mannen bak det jobber nå for J.River. Ta en titt på hjemmesiden min, jeg har satt multisonelyd i system! :lol:

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eyvind
    Er det bedre å bruke denne boksen enn å kjøre digital ut fra lydkortet?
    Tja, det burde vel i teorien bli omtrent det samme, men hvis du tilhører gruppen som mener intern elektronisk og fysisk støy kan påvirke digitalt signal vil jo en slik boks være bedre, da den har mye mindre elektronikk enn en PC samt at den er vifteløs.
    --
    Thorbjørn

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør ta deg tid til å lese gjennom denne tråden på HiFi Sentralen. Den tar for seg diverse løsninger for lyd fra PC: http://www.hifisentralen.no/cgi/yabb...num=1097236715

Selv bruker jeg en DVD-spiller med nettverkskort som kan streame musikk fra PC'en. Videre går det med spdif fra dvd-spiller til DAC. Fungerer veldig fint.

Se forøvrig også denne tråden på HTPC delen av AVforum... http://avforum.no/forum/viewtopic.php?t=18450

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en ide er å ha et mediasenter fra chippet xbox. da er potensialet nesten grenseløst. -men den har bare optisk ut da...

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har coax (spdif) ut på min Xbox, så det er mulig det også.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer water sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har brukt http://slimdevices.com i et par år nå & er veldig forøyd.

:water

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dLink har en sak til 1795 på MPX nå som jeg har vurdert i lengre tid, streamer video i tillegg til musikk da, hvordan lydkvaliteten er har jeg aldri sett noen tester på... :|

Newcomer poda sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går d an å koble en firewire harddisk til en forsterker med firewire inngang? evt laptop til forsterker via firewire/i-link?

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av statik
    dLink har en sak til 1795 på MPX nå som jeg har vurdert i lengre tid, streamer video i tillegg til musikk da, hvordan lydkvaliteten er har jeg aldri sett noen tester på... :|
    vurderte denne selv men ble rådet til å gå for en XBox løsning da den var mere alsidig.
    Har ikke testet dlink mediacenter selv, men nå er det snakk om å ha på soverommet også, så da synes jeg dlinken ser bedre ut en en xbox, så nå er den høyaktuell igjen, da gjenstår det bare å se hva det blir til

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå har slimdevices kommer med Squeezebox2 & det begynner virkelig å blir et heftig product : http://www.slimdevices.com/pi_specs.html
    What's different between Squeezebox2 and the original Squeezebox?

Squeezebox2 is a completely new design. Advances include:

* True 802.11g networking, with support for new encryption standards and throughput up to 54Mbps
    * New greyscale vacuum fluorescent display with more than twice the resolution (320x32 pixels).
    * Stunning animations, transitions and visualizers, including a full screen, 64-channel, 30 frame-per-second stereo spectrum analyzer.
    * Wireless bridging - plug other wired ethernet devices in to the wireless Squeezebox2, and they're on your network
    * New SlimDSP™ pure software architecture for all audio format decoding and signal processing functionality.
    * Native FLAC support in the firmware; allows pure lossless CD audio transmission with reduced storage and bandwidth.
    * High fidelity 24 bit Burr-Brown™ DAC
    * High precision dedicated crystal clocks and separate linear power supplies for the audio stages
    * Huge 64 megabit buffer for extreme resilience to adverse wireless network conditions.
    * SqueezeNetwork - allows access to your favorite internet radio stations, alarms, and more without a computer being on
    * Crossfading between songs
    * Faster 100Mbps wired ethernet interface

jeg skal definitivt kjøpe meg en slik nå for å holde den gamle orginale spilleren med selskap

Newcomer Pepa sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da har jeg kjøpt en slik d-link og er meget godt fornøyd......

god for nøyd med att du streamer internett radio også...

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den squeezebox så jo pen ut å se på, men å browse en mp3samling på mange tusen låter på det lille displayet der synes jeg ser ganske håpløst ut. Det er slitsomt nok på en vanlig tv.
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pepa
    da har jeg kjøpt en slik d-link og er meget godt fornøyd......

god for nøyd med att du streamer internett radio også...

Det kommer jo snart en versjon av denne med DVD-spiller. Lurer på om jeg skal kaste meg på den.. hadde den hatt harddisk og tvtuner også hadde den vært tilnærmet perfekt. :?
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Den squeezebox så jo pen ut å se på, men å browse en mp3samling på mange tusen låter på det lille displayet der synes jeg ser ganske håpløst ut. Det er slitsomt nok på en vanlig tv.
    Jeg synes ikke det er noe problem, men nå browser jeg alltid etter artist - så blandt albumtitler under artisten & aldri i alle filene

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •