Mediastreaming - laptop til xbox er det mulig ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mediastreaming - laptop til xbox er det mulig ?

Hei

Jeg har nå bestilt en 300 gb ekstern harddisk som jeg har tenkt å fylle opp med MP3 musikk. Denne hadde jeg tenkt å koble til min bærbare pc, som jeg igjen hadde tenkt å koble til min AVR8500 receiver ved behov. Ved tilkobling hadde jeg tenkt å bruke phonokabel.

Finnes det en annen måte og gjøre dette på ? Har trådløst nettverk hjemme, og jeg mener jeg har sett utstyr som drar nytte av det ?!? Finnes det noe som jeg kan bruke ?

Lurer også på om det kan ha noe for seg å kjøpe eksternt lydkort til pc`en, før jeg kobler den til receiveren.

Tips og betraktninger tas imot med takknemlighet.

mrmattis

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Hvilken enhet trenger jeg ?

En modda XBOX er tingen for deg. Da kan du overføre lyden via optisk kabel også..... ganske sikker på at du kan koble den eksterne hd'eb til XBOX'en med USB overgang.....

Intermediate Mr. Gadget Man sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Hvilken enhet trenger jeg ?

Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    En modda XBOX er tingen for deg. Da kan du overføre lyden via optisk kabel også..... ganske sikker på at du kan koble den eksterne hd'eb til XBOX'en med USB overgang.....
    Helt klart et godt forslag. Har AVR 8500 og Xbox er i bestilling nå

Med en trådløs bridge koblet til din Xbox trenger du ikke å flytte på den fra et evt. kontor en gang, bare å streame filene på Xbox i stua...forhåpentligvis genialt enkelt. :wink: (under forutsettning av at du har trådløst nettverk til laptop'n)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for forslaget. Jeg har en modda xbox liggende, samt en bærbar pc med trådløst nettverk. Kan noen gi meg en kort forklaring på hvordan dette eventuelt skal kobles opp ?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen....

Kan noen vennligst si meg hvilken "dubbeditt" jeg trenger for å løse problemet mitt ?

Jeg har:

Bærbar pc med trådløst nettverk og ekstern harddisk
    Modifisert xbox
    H/K AVR 8500 receiver

Hva er eventuelt en trådløs bridge til xbox, og er det det jeg trenger ?

mrmattis

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke, men om du skifter navnet på tråden til: Mediastreaming - laptop til xbox, eller noe lignende kan det være de riktige folkene leser tråden. Tittelen nå er litt kryptisk.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du vil ha trådløs kontakt med xbox trenger du en sånn: http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=25752

Du kan f.eks innstallere xbox mediacenter på xboxen din.. Veldig grei løsning.. Da streamer du alt fra pc, både musikk og film. VOB-filer går greit også.. Koble xboxen til forsterkeren med optisk kabel, så er det bare å rocke på Lykke til

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mrmattis
    Hei igjen....

Kan noen vennligst si meg hvilken "dubbeditt" jeg trenger for å løse problemet mitt ?

Jeg har:

Bærbar pc med trådløst nettverk og ekstern harddisk
    Modifisert xbox
    H/K AVR 8500 receiver

Hva er eventuelt en trådløs bridge til xbox, og er det det jeg trenger ?

mrmattis
    Beklager litt sent svar mrmattis, trodde du hadde klart å finen dubbeditt link på en av de andre gameing trådene. Denne her http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=34757 fikk jeg foreslått og har kjøpt....Xbox'n min kommer denne uken

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Har du fått xboxen, samt testet hvordan mediastreamingen fungerer i praksis ?

Terratec Noxon virker også som en spennende løsning.

mrmattis

Newcomer fnorre sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt usikker på hva du mener med streaming her, men om jeg forstår deg rett vil du bare spille musikken fra en PC på nettverket? Jeg spiller både musikk, film og nettradio daglig på Xbox fra min PC som står på kontoret (her i huset altså).

Xbox er modifisert og kjører Xbox Media Center, er koblet til min trådløse ruter via vanlig kabel - og min PC på kontoret er koblet mot samme ruter via trådløst nett (54Mbps). Fungerer fint til både 1,5 GB store DivX/Xvid-filmer og musikk. En kamerat gjør det motsatte, har PC på kontor koblet med kabel til trådløs ruter, og Xbox koblet til trådløs bridge/aksesspunkt som igjen er koblet (trådløst) til ruteren.

"Streaming" (også som her, avspilling av filer via et nettverkshare) er standard funksjonalitet i Xbox Media Center (www.xboxmediacenter.com). Glimrende oppsett, kan anbefale. Husk å kjøpe "Advanced AV Pack" så du får optisk utgang for lyden fra Xbox. Da funker DivX-filmene dine med AC3-lydsporet også

...og om jeg misforstod hva du prøver å gjøre, får du bare unnskylde :?

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fnorre
    Litt usikker på hva du mener med streaming her, men om jeg forstår deg rett vil du bare spille musikken fra en PC på nettverket? Jeg spiller både musikk, film og nettradio daglig på Xbox fra min PC som står på kontoret (her i huset altså).

Xbox er modifisert og kjører Xbox Media Center, er koblet til min trådløse ruter via vanlig kabel - og min PC på kontoret er koblet mot samme ruter via trådløst nett (54Mbps). Fungerer fint til både 1,5 GB store DivX/Xvid-filmer og musikk. En kamerat gjør det motsatte, har PC på kontor koblet med kabel til trådløs ruter, og Xbox koblet til trådløs bridge/aksesspunkt som igjen er koblet (trådløst) til ruteren.

"Streaming" (også som her, avspilling av filer via et nettverkshare) er standard funksjonalitet i Xbox Media Center (www.xboxmediacenter.com). Glimrende oppsett, kan anbefale. Husk å kjøpe "Advanced AV Pack" så du får optisk utgang for lyden fra Xbox. Da funker DivX-filmene dine med AC3-lydsporet også

...og om jeg misforstod hva du prøver å gjøre, får du bare unnskylde :?
    Planen min er å gjøre som kameraten din gjør Xbox kom i posten i dag, så jeg regner med litt kobling og prøving til helgen. Har kjøpt kabel med optisk ut og trådløs bridge/aksesspkt. for tilkobling til nettet....gleder meg til å prøve :wink:

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mrmattis
    Hei

Har du fått xboxen, samt testet hvordan mediastreamingen fungerer i praksis ?

Terratec Noxon virker også som en spennende løsning.

mrmattis
    Nå er det koblet opp og jeg har fått veldig mye å leke med. Sinnsyke muligheter slik jeg ser det med XBMC....streamer alt av MP3 og mediafiler fra pc over på Xbox'n. Dette tror jeg er en bedre mediecenter løsning enn mange av de andre tilbudene fra d-link og andre. Riktignok litt dyrere, men gud så mye mer muligheter. For ikke å snakke om at den støtter det meste av versjoner noe de andre medieboksene ikke gjør.

Xbox moddet med Xecuter3 og kjørt trådløst med Belkin brigde hvis det ikke har kommet frem lenger opp i tråden :wink:

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du kan streame .img .iso filer på dvd også. noe som letter alt.
    Jeg var lur nok til å kjøpe dlink sin wireless adapter, denne er kun tragiske 22mbps. Noe som gjør at dvd 4,7gb hakker.
    Viste ikke om belkin sin 54mbps løsning. hum... må vel ha en slik da.

Intermediate akke sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kablet til slutt 100Mbit til xboxen, det ble stor forskjell. (hadde 11b før..)

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken Belkins sak er det du bruker?

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer endorfun sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, en sånn har jeg lett etter lenge! Er rimelig lei av kabler fra pcen til xboxen. Hvordan virker den i praksis? noe lagging ved streaming av store filer som ISO og lignende?

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe lag blir det jo alltids, men ikke store problemer. Kjører du store filmer .iso ville jeg kanskje lagt de over på hd'n før jeg kjørte de. Mindre filmer på 600-700mb pleier å fungere greit hos meg. Lar den stå å kjøre igang noen sekunder før jeg starter filmen :wink:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •