Ny DVD og reciver max 22000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer poda sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny DVD og reciver max 22000

Nå er det snart på tide med en oppgradering av dvd spiller og forsterker, og trenger litt hjelp til "det store valget". Det er så mye å velge mellom der ute, spesielt i denne prisklassen. Høytalerene mine er fra System Audio, og ønsker den beste matchen. Budsjettet er på ca 20000,- Noen som har et hett tips? Jeg spiller musikk/film ca 50/50, og ønsker derfor en kombo som har begge kvaliteter.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje en THULE Spirit DVA150 Digit II DVD-spiller den skal vist vere ganske bra den koster noen kroner under 20,000 også
    Eller kanskje en Marantz DV-8400 den skal også vere veldig bra
    eller du kan ta en Primare DVD30 den koster 21000kr en tusen lap over det du skal bruke Det er mange og velge mellom

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Marantz eller Yamaha Receivar er vell noko å sjå på her. Angåamde DVD spelar er det vanskeleg å gje deg anbefalingar da me ikkje veit om du har PJ/Plasma. Om du vil ha SACD, DVI/HDMI +++. Kva slags kvalitetar du likar ved den...?

Newcomer poda sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glemte selvfølgelig å skrive at jeg satser på en projektor etterhvert, og da er jo godt bilde en selvfølge. For å få det på det rene så mente jeg dvd og reciver tilsammen 20000.... hadde jeg bare vært så rik :cry: Det er ihvertfall kjekt å se folk engarsjerer seg i andre sine anlegg. Hva skulle vi ellers samles her for.....

Har sett litt på 3805 og 3910. Denne komboen får mye skryt, men er d den beste komboen for ca 20000? Kommer ikke til å kjøpe meg cd spiller med d første, og d er derfor viktig at dvd spilleren også mestrer cd. Vet at jeg kan få gode kjøp på bruktmarkedet, men ser foreløpig på nytt utstyr.

Har ikke en eneste SACD eller DVD-Audio......

Stor fordel med digital utgang til pj, egentlig et must.

Active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    371
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Marantz SR7500 9995.-
    Marantz DV7500 9995,-

...

Ser ut til at det blir mitt drømmeoppsett iallefall...Eneste jeg har per idag er SR7500. Oppgraderer muligens til SA1750+ iløpet av året. DVD spilleren kommer isåfall om jeg skulle få meg en skikkelig jobb...

Lykke til!

Newcomer poda sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror kanskje jeg må øke budsjettet litt. Har begynt å sugle litt på Pioneer VSX-AX5Ai-S og DV-868 og kjøre dette oppsettet med I-link. Passer Pioneer med System Audio... anyone? Noen som har erfaringer med disse komponentene og kan gi noen tilbake mld? Budsjettet nærmer seg 25 000, men d får stå til hvis d er bedre enn Denon sitt 3805 og 3910. Siden jeg har et 5.1 oppsett, kan d være kjekt med mulighet for bi-amping. I alle fall...... Noen som har gode erfaringer med Pioneer?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vent med å kjøpe noen dyr DVD spiller, HD er "like om hjørnet". Spessiellt når du skal satse på PJ også, regner da med at du går for en 1280x720 PJ? Få tak i deg en DVD spiller til rundt 2k med prog. scan bare slik at du får utnyttet PJ'en max....

Newcomer poda sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du ville satset på en CD spiller i stedet? Har litt lite plass i TV benken, og ville derfor ha en dvd spiller som gir god lyd fra cd. Har nå en billig Cambridge Audio dvd, som ikke er tilfredsstillende på cd.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du hører på "krevende" musikk og har ører som oppdager forskjellen, JA..... Det jeg egentlig mente var at det var dumt å legge så myesom 10k i en DVD spiller nå som det "skjer ting" på billedsiden. Dagens lydspor (film) kommer nok til å leve en god stund til før vi får høre noe spessiellt revolusjonerende..... Fokus blir sterkt rette mot bilde og spes. oppløsning.....

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har iallefall litt erfaring med Pioneer DV668 og AX5ai-s. Har denne kombo selv og er meget fornøyd Kjører digital coax mellom DVD og reciver. Neste DVD SKAL ha i-Link :!: Har ikke giddet og kjøpe 6 kabler for SACD ennå, dyrt blir det også :roll: Synes lyden selv er MEGET BRA på AX5ai i stereo med kalibreringen aktivert, uten kalibreringen er den ok, men ikke like bra, særlig på spredning og "varmen" i lydbildet. Hvordan AX5ai blir mot System Audio aner jeg ikke, men klangbalansen er nøytral så den skulle passe mot de fleste høytalere. Du kan jo uansett justere alt mellom himmel og jord av frekvenser o.l hvis du ikke blir fornøyd med fabrikk oppsettet :wink: Mine høytalere er relativt tungdrevene 87 db/1W/1M og 250W maks kont inn. Kjører Bi-amp selv nå, lyden ble høyere og bedre særlig bassen ble mer definert/kjappere.

Newcomer poda sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje ny forsterker og CD spiller bør være høyeste pri da. NAD'en er grei, men ikke mer. Hører på mye krevende musikk, sånn som en del metall. Ellers går det i alt fra klassisk til ja... alt bortsett fra country.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

prisforhold dvd spiller / reciver

Heisann

Må si meg enig i konrads vurderinger angående priser på dvd spiller og reciver.

Selv ville jeg fordelt pengene ca 70 / 30 (med hovedvekt på reciver)

Det er ikke mye hjelp i en dvd spiller som henter allverdens detaljer hvis de drukner i reciveren allikevel.

Selv om SA høytalere ikke forlanger så mange "watt" så fortjener de elektronikk der strømreservene aldri blir det svakeste leddet.

Vennligst se vekk fra dette innlegget om framtidig projektor er i multitusen-klassen.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde jeg vært deg hadde jeg heller lagt en del mindre på en dvd-spiller og heller kjøpt en bra cd-spiller. Teknologien går som det sies her fort framover når det gjelder dvd-spillere.

Newcomer poda sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for gode svar. Hører en del på musikk, så d er kanskje ikke så dumt å vente på HD spillere. Får vel satse på en Arcam reciver (har sett en på AVtoget) og en god cd spiller. Får hive vekk VCR'en, så d blir plass til en cd spiller også. Tenkt på harddisk opptaker også, men der blir d kanskje en Barebone med et godt TV kort. En billig og muligens en god løsning.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •