Primare+Klipsch=varm i lyden?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 29
    Intermediate Ole18 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Primare+Klipsch=varm i lyden?

Jeg bare lurer på om noen har erfaringer med Klipsch+Primare. Jeg har vært en tur på hificenter og sett på ny cd spiller. Der mente de at Primare CD21 kunne være en god match til Klipsch da den er varm i lyden. Jeg så også på en hegel cd spiller det var en CDP2A mannen i butikken mente Primare fortsatt mest sannsynelig ville være en bedre match enn Hegel selvom Hegel er i en dyrere klasse. jeg er på jakt etter noe som spiller varmt da jeg ikke trenger enda lysere diskant enn det er fra før i Klipsch :lol: Håper noen har erfaring med en Klipsch+Primare/Hegel match. Venter spent på svar her

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjenner ikke Primaren så godt, men Hegel tror jeg definitivt jeg ville styre unna i den sammenhengen. Det vil nok bli litt mye fokus i toppen.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det tror jeg også egentlig så defor blir det nok ikke den selvom den sikkert er en god spiller på andre høytalere. Men jeg leste en test en gang i lyd&bilde hvor de testa den største effektforsterkeren til Hegel 2x270watt med RF7 det var vist rimelig rått hehe. Men det er mulig forsterkerene til hegel ikke er så lyse i toppen. Ikke vet jeg, men jeg så Hegel forsterkeren var utstilt der med Martin Logan høytalere på hificenter. Det så bare utrolig lekkert ut.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skulle tatt deg bryet å høre på dem. ML på et velbalansert oppsett overgår det meste i samme prisklasse med god margin.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Du skulle tatt deg bryet å høre på dem. ML på et velbalansert oppsett overgår det meste i samme prisklasse med god margin.
    Det kan jeg love deg jeg skal neste gang jeg er der til lørdag faktisk når jeg skal låne primare cd spilleren. Har hørt at ML høytalerene skal spille utrolig oppløst å fint, men det skal vist være liten sweetspot. men det bryr egentlig ikke meg så mye pga romstørelsen jeg har, en gang skal det nok bli ML men da må det bli fast jobb først. Kommer nok aldri til å låne penger til hi-fi da kommer jeg heller til å være fornøyd med det jeg har å heller spare så jeg kan få råd til det jeg drømmer om etterhvert, men du snickers har du erfaring med Musical fidelity A5? Det her blir egentlig veldig off topic men skal jeg lage tråd for hvert spørsmål jeg har blir det veldig mange. Hehe

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke erfaring fra MF de siste årene, men holder de stilen så kan jeg love deg at de gir varm og god lyd. Jeg vil tro det er en kjempematch til Klipsch, men har som sagt ikke testet det.

De gir også generelt mye for pengene.

ML har liten sweetspot, men det har alle høyttalere. En bølgelengde er den samme uansett merke.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke erfaring fra MF de siste årene, men holder de stilen så kan jeg love deg at de gir varm og god lyd. Jeg vil tro det er en kjempematch til Klipsch, men har som sagt ikke testet det.

De gir også generelt mye for pengene.

ML har liten sweetspot, men det har alle høyttalere. En bølgelengde er den samme uansett merke.
    Den nye A5 forsterkerne fikk ihvertfal kjepegode tester i hi-fi choice, den hadde vist et veldig bra støyforhold i de høye frekvensene veldig lav THD pluss at det var vist ikke antydning til skarphet i diskanten den hadde et rørpreg over seg stod det å den var veldig godt bygt den veier 17kg, syntes det er litt rart at ikke flere har prøvd med Musical Fidelity til Klipsch det må jo være bedre enn Rotel pluss at de ser mye finere ut enn Rotel også...

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv du da! Så kan vi andre få høre om resultatet

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, var i den samme butikken for noen dager siden og prøvde pakka Hegel, Martin Logan og et TEAC drivverk til 55K.....og det var et meget bra perspektiv, selv med Kari Bremnes, selv om demorommet er fyllt opp med "varelager" og andre høytalere langs sidene. Ser for meg et par Martin Logan i stua, med tiden. Borte bra, men hjemme best!!! :wink:

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av flageborg@flageborg.no
    Ok, var i den samme butikken for noen dager siden og prøvde pakka Hegel, Martin Logan og et TEAC drivverk til 55K.....og det var et meget bra perspektiv, selv med Kari Bremnes, selv om demorommet er fyllt opp med "varelager" og andre høytalere langs sidene. Ser for meg et par Martin Logan i stua, med tiden. Borte bra, men hjemme best!!! :wink:
    Det var faktisk det samme oppsettet jeg så men ikke fikk hørt, hadde veldig lyst men da hadde jeg hørt på så mye alerede så jeg torte ikke spørre selleren. Men neste gang jeg er der skal jeg nok få hørt på ML høytalerene. Jo snickers det kunne hvert gøy å teste Musical Fidelity, men er det ikke litt vanskelig å låne en forsterker når det ihvertfall ikke kan bli noe i den prisklassen på meg på ihvertfall på 3 måneder? Men det hadde hvert veldig gøy. Men tilbake til topic litt nå da, Primare+Klipsch match noen som vet?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hva er det egentlig du er på jakt etter da? Forsterker eller CDspiller? Har du høyttalerne forresten?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hva er det egentlig du er på jakt etter da? Forsterker eller CDspiller? Har du høyttalerne forresten?
    Hehe,, nå er jeg på jakt etter cd spiller men skal ha en ny forsterker om en stund. Anlegget jeg har står i profilen min...

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor vil du bytte CD-spilleren?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok vel så mye å vinne på å bytte forsterkeren, men det koster gjerne mer også om man skal ha noe som leverer skikkelig trykk til de høyttalerne.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vill bytte cd spilleren for den er så utrolig gammel å den spiller ikke bra, den er faktisk 13 år gammel, angående at jeg vil få større utbytte på å skifte forsterker snickers er det sikkert noe i, men kilden burde være så god som mulig den også det er ikke så gøy å hvite at cd spilleren er det svakteste ledd spesielt når du skal ha en forsterker i klassen 15k++ noe jeg skal etterhvert. Men forsterker har jeg ikke penger til nå så da tar jeg cd spiller først. må jo begynne et sted vet du.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan hende Densen eller Thule er hotte tips i samme åndedrag også. Vincent S6 eller Shanling T100 burde du også overveie som alternativer. Sistnevnte har en grei innebygget volumkontroll slik at du kan droppe preamp i stereo på et relativt lettdrevet effekttrinn.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror ikke innebygd volumkontroll er så veldig bra rett i effekttrinnet snickers, hva hvis du f.eks trenger flere utganger da er det bedre å ha en separat preamp, men jeg vil gjerne teste de midgard audio blokkene dine også en gang snickers. Men i den prisklassen jeg er villig til å betale er det Midgard,Rotel, Musical fidelity som er alternativene, jeg har hørt at vincent spillerene generelt ikke er så gode i toppen til Klipsch, men det er det også forskjellige meninger om...Men Hifiklubben har jeg generelt ikke så veldig god erfaring med når det gjelder service ihvertfall ikke her jeg bor. Så jeg er vel ikke akkuratt overiverig til å handle der mere. Men er det ingen som vet noe om det topic egentlig var?

Newcomer Argh sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde hjemme en vincent s6 på prøve, men jeg må si meg skuffet.
    Fin klang, men dårlig lydbilde, lite detajer kom fram, lite rom mellom instumentene.
    Prøvde også en Atoll cd-100 til samme pris, det var saker det.
    Kjøpte Atollen, men har enda ikke fått den (1mnd. siden), begynner og bli pissed nå.

Newcomer Argh sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting til.
    Lydbildet kan justeres med rett signalkabel.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Argh
    En ting til.
    Lydbildet kan justeres med rett signalkabel.
    Nei det er bedre å kjøpe en bra spiller i utgangspungtet...

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •