Primare+Klipsch=varm i lyden? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 29 av 29
    Newcomer Argh sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg sa rett kabel ikke dyreste kabel, personlig testet jeg 5 stk i prisklassen 1 til 3,5 k. Det ble Kimber Hero til 1,8k

Intermediate Ole18 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo folka. Nå har jeg testa Primare CD21 som jeg fikk låne på hificenter (har den enda) Kan ikke si det var det råeste jeg har prøvd noen gang, men jeg har på følsen at forsterkeren ødelegger litt, tror at den spilleren kan mer, men for all del det var bra toppen ble bedre den ble dempa litt,
    Jeg følte at jeg kunne dra på litt mere uten at det ble slitomt. Bassen merka jeg med en gang ble bedre, den var fastere og penere å høre på synes den slo bra. Jeg fikk også lånt noen Nordost Blue heaven signalkabler syntes det var noen gode signalkabler. Det er de første kablene jeg har hørt forbedring i bassen ikke bare i mellomtone diskant. Men jeg må si jeg likte axiom kablene til Tara-Labs bedre de fikk frem mellomtonen mere noe jeg syntes er viktg.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjenner ikke Primaren så godt, men Hegel tror jeg definitivt jeg ville styre unna i den sammenhengen. Det vil nok bli litt mye fokus i toppen.
    Jeg har selv en CDP2A, og etter mitt skjønn er den meget bra over hele linja. Den går meget dypt i bassen og har et vanvittig headroom i hele frekvensområdet. Jeg fikk min modifisert av BASE technology, som dempet drivverket, og plutselig ble diskanten silkemyk og en naturlig del av helheten. Jeg har ikke hørt Primares nyeste produktlinje av diverse årsaker, men i forhold til den forrige linja mener jeg at Hegel CDP2A vil gjøre en bedre jobb. Jeg personlig ville nok gått for en nøytraltlydende CD-spiller som Hegel og heller brukt en varm forsterker til Klipsch høyttalere. Men det stemmer, H4A låt forrykende bra med Klipsch RF-7!! Hadde jeg hatt stor nok stue kunne jeg godt tenke meg den kombinasjonen selv...

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeppz som f.eks musical fidelity A5 kansje, jeg fant nemelig ut at jeg har veldig lite å tjene på å kjøpe meg en dyr cd spiller nå siden det er tydeligvis forsterkeren som setter grenser, jeg gidder ikke bruke rundt 10k på noe jeg nesten ikke klarer å høre forskjell på. Det eneste jeg hørte så vidt forskjell på var bassen pluss at resten hadde litt mere kontroll når jeg spilte høyt. Men den lille forskjellen var ikke værd 10k det tror jeg selv 99% av de råeste entusiastene her inne hadde vært enig.
    Tror nok at en bedre forsterker har mye mere å gi ja det tror jeg også snickers mente hvis jeg ikke tar helt feil.
    Men sist gang jeg lånte forsterker var det virkelig store forskjeller i lyden, Noen husker kansje at jeg skrev mye positivt om den Tacten jeg lånte. Men etterhvert kom jeg litt på andre tanker, jeg syntes egentlig den klippa alt for fort. Jeg nekter å tro at den forsterkeren er målt veldig seriøst. Men for all del det spilte høyt nok det reiv godt i øra, men at den er på 2x200watt tviler jeg egentlig litt på.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje ZAPsolute The End er midt i blinken for deg?

http://www.lcaudio.dk/index.php?page=2

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Kanskje ZAPsolute The End er midt i blinken for deg?

http://www.lcaudio.dk/index.php?page=2
    Husker jeg leste noe om de en gang snickers, skulle ikke de være ganske gode? Men er ikke det byggesett da snickers? Tror ikke jeg hadde fiksa det. Men i prisklassen min som er 20-25k er det vel ganske mye å velge i forsterkere ja. Det er det som gjør det så utrolig vanskelig, jeg vil jo ikke bomme på valg av forsterker i den prisklassen, derfor er jeg veldig på tenkeløpet her. Jeg vil ikke drite meg på forsterker i den prisklassen det er alt for mye penger det er snakk om. Det er jo et utrolig stress å dra f.eks til Oslo for å låne en forsterker som skal testes i anlegget mitt. Jeg føler jo at ting i den prisklassen ihvertfall må høres først. Det er ikke som å kjøpe en eltax forsterker til 2k heller...

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi 100 inlegg, sitter her å er veldig fornøyd da jeg har funnet min drømmeforsterker+ cd spiller til høytalerene mine, har aldri vært så sikker på kjøp som nå. Har nemelig bestemt meg for å gå for Musical Fidelity A308 forsterker + MF A3 Cd spiller.. Det er det nermeste jeg kommer high-end med min lommebok, jeg betrakter det ihvertfall som high-end utifra hva den elektronikken her gir meg av musikkglede. Det er helt utrolig hvordan denne elektronikken spiller, det går heller ikke ann å spore støy. Å nå spiller det med en så vanvittig kontroll at jeg blir helt skremt. Alt har blitt bedre detaljer i lyden har kommet fram som jeg ikke har hørt før, toppen er bare helt nydelig mellomtonen er nydelig og bassen har blitt helt ektrem her er det full kontroll.

Så et lite tips til dere Klipsch eiere som har problemer med å finne elektronikk som passer med høytalerene, gjør dere selv en tjeneste å hør Musical Fidelity før dere kjøper noe annet. Jeg kan love dere at det blir en opplevelse som dere sent vil glemme

Active HFfredd sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den nye primaren er meget god, har testet den selv og spiller meget teknisk bra. Den er hakket kvassere en CDP2A, men nå har ikke jeg testet den på Klipsch da...

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo men nå har vel du litt bedre utstyr og sammenligne på enn det jeg hadde, men det er mye mulig den fungerte greit i ditt oppsett. Den fungerte ikke bra i det oppsettet jeg hadde Det var i grunn synd for det var jo en pen spiller også...

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •