Applaus

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14

Tråd: Applaus

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Applaus

Jeg sitter og hører på en japansk tromme-CD. Ganske eksperimentell musikk, men allikevel et ganske realistisk lydbilde. Det jeg først og fremst reagerte på var at applausen var utrolig realistisk. Ofte er applaus spilt inn på en elendig måte. Men på ganske mange plater er den faktisk realistisk. Imidlertid spiller anlegget en stor rolle her. Da lurer jeg på:

Hvordan gjengir anlegget deres applaus? Hardt? Mykt? Stikker det i ørene? Kan du fornemme levende hud som klapper i et godt og varmt lokale dempet av mange menneskers tilstedeværelse? Eller høres det ut som om alle har møtt opp med trepinner som de slår mot hverandre?

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest i Audio/Fidelity et utall ganger at applaus er utrolig vanskelig å gjenskape riktig/bra.

Kanskje du har et meget godt anlegg?:wink:

Satte på Antonio Forcione - "Live" for å ta en liten test, og ja, det spiller meget bra. (Første gangen jeg hører plata med nye CD-spiller/forsterker).
    Får den gode følelsen av at her er det mennesker som klapper i hendene.

Gidder ikke engang prøve på DVD-spillern. [blink]

Hør på musikken til Herr Forcione på mp3: http://www.naim-audio.com/music/co_forcione.html

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, jeg har et minianlegg hjemme der applaus høres ut som regn på blikktak. :lol:

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Applaus

Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Jeg sitter og hører på en japansk tromme-CD. Ganske eksperimentell musikk, men allikevel et ganske realistisk lydbilde. Det jeg først og fremst reagerte på var at applausen var utrolig realistisk. Ofte er applaus spilt inn på en elendig måte. Men på ganske mange plater er den faktisk realistisk. Imidlertid spiller anlegget en stor rolle her. Da lurer jeg på:

Hvordan gjengir anlegget deres applaus? Hardt? Mykt? Stikker det i ørene? Kan du fornemme levende hud som klapper i et godt og varmt lokale dempet av mange menneskers tilstedeværelse? Eller høres det ut som om alle har møtt opp med trepinner som de slår mot hverandre?
    Det avhenger av platen, den bedste applaus får man fra vinyl !!
    Tror den bedste applaus jeg har, ja nu er det jo selvfølgelig en cd, er fra Dave Grusin Live at Budokan, men jeg må innrømme jeg ikke legger mye merke til applausen på mine plater, og det er vel godt tegn, eller ?
    Åh ja, Harry Belafonte Live at Carnegie Hall på vinyl er god !
    Kan dog sige at gamle diskanter som Kef T27 ikke er noe å skrive hjem om i den henseende. T27 kommer ekstremt dårligt ut med fokus på hard lyd.
    Dynaudio diskanter har en meget myk naturlig klang der ikke skiller sig ut overhodet. Vifa D25AG er også meget spesiel, metal membran, liker du meget distinkt diskant med mye luft er denne for dig. Meget god diskant men ikke helt for mig, tager dog en gang iblant en tur opp Autobanen med disse....
    Og ja, jeg har Dynaudio diskanter.......

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Applaus

Jeg sitter og hører på en japansk tromme-CD.
    Er det denne fra Sheffield Lab du har?

12222-2 F KODO: Heartbeat Drummers of Japan. World renowned KODO drummers play a variety of wooden drums, including the massive 700 pound o-daiko drum, in addition to other traditional Japanese wind and string instruments. A single-point stereo microphone was used for this recording. Favorite demo disc for many world music lovers! "Definetly for those of you who enjoy feeling rather than hearing your music." -Lucky Clark/New England News Syndicate
    WARNING: This disc contains music of extraordinarily wide dynamic range, encompassing long passages at the threshold of audibility that build to levels of extreme intensity.
    10507-2 G KODO: Heartbeat Drummers of Japan GOLD The all new high density gold version of KODO: Heartbeat Drummers of Japan.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den cd`n hørtes spennende ut. Hvor får man tak i den?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke det er den. Liker HiFi vet nok hvilken det er.

Jeg vet ikke om det er et godt tegn når man ikke legger merke til applausen. Personlig la jeg merke til den fordi den bidro med noe ekstra til atmosferen i lydbildet.

Intermediate [likerHIFI] sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke det er den. Liker HiFi vet nok hvilken det er.

Jeg vet ikke om det er et godt tegn når man ikke legger merke til applausen. Personlig la jeg merke til den fordi den bidro med noe ekstra til atmosferen i lydbildet.
    ja, hvis det er den du brente av meg så er det "taiko to tabla" eller noe.
    Var på konsert med dem, abosutt fenomenal musikk. Blanding av indiske tablas og japanske taiko trommer, og litt synging.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du lagt merke til hvor naturlig og varm applausen på den plata er LikerHiFi?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du lagt merke til hvor naturlig og varm applausen på den plata er LikerHiFi?
    morsomt :wink: ops:

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Taiko er fett. Plata er grei nok å få tak i?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Taiko er fett. Plata er grei nok å få tak i?
    Kjøpte tre stykk i england etter en konsert. Lurte egentelig på når du skulle svare ang taiko.
    Lurer personlig på å gå fra vanlig tam tam oppsett til taiko på slagverket :roll:

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et slagverk bør jo være så digert som overhode mulig...sleng på et par gong-gonger når du først er igang!

Intermediate epifant sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde et "heartbeat drummers of Japan"-kutt som mp3 for endel år tilbake, utrolig morsomt å høre på. De forhandlerne jeg fant med et kjapt Google-søk var Rolling Thunder Online Taiko Catalog (16.99$), og Bang a drum.com (16.98$) Tror ingen av dem er GOLD-versjonen.

Sheffield Lab har også andre test-cder i sortimentet sitt her.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •