Fjernkontroll gjennom frostet glass?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fjernkontroll gjennom frostet glass?

Vurderer å ha stereo tingene mine i et skap fra IKEA, men skapdørene er av frostet glass, slik at man ikke ser godt gjennom dem. Men IKEA kan ikke svare på om fjernkontroll vil virke gjennom dørene. Lyset kan vel bli spredd såpass at signalet ikke kommer frem? Eller er det ikke så sensitivt for samlet stråle? Noen erfaring?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min alt i ett fjernkontroll (Marantz RC5000) har ingen problemer med å nå komponentene som er lukket inne i skap i hvertfall men den virker også som om den sender en del sterkere signal en de som medfølger de forskjellige komponentene! :wink: Har du også alt i ett fjernkontroll eller?

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde komponenten mine i et skap med sotet glassdør før, og det gikk fint. Vet ikke hvordan det vil gå med frostet glass, men jeg tror det kan bli et problem :?

Newcomer Blodpudding sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en gang hatt tingene mine i et kaxxås skap fra IKEA, null problem å bruke fjernkontroll gjennom det.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Min alt i ett fjernkontroll (Marantz RC5000) har ingen problemer med å nå komponentene som er lukket inne i skap i hvertfall men den virker også som om den sender en del sterkere signal en de som medfølger de forskjellige komponentene! :wink: Har du også alt i ett fjernkontroll eller?
    Jeg antar at fjernkontrollen din benytter radiosignaler i stedet for infrarødt lys. Men det er jo en mulighet å anskaffe seg en slik radiobasert alt-i-ett fjernkontroll.

Active Viks sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Fjernkontroll gjennom frostet glass?

Sitat Opprinnelig postet av areh
    Vurderer å ha stereo tingene mine i et skap fra IKEA, men skapdørene er av frostet glass, slik at man ikke ser godt gjennom dem. Men IKEA kan ikke svare på om fjernkontroll vil virke gjennom dørene. Lyset kan vel bli spredd såpass at signalet ikke kommer frem? Eller er det ikke så sensitivt for samlet stråle? Noen erfaring?
    Det blir ingen problem med signalet.
    Emotiva UMC-1 | Rotel RB-1072 | Rotel RMB-1066 | Dune HD TV-101 | Panasonic DMP-BDT310 | Sony MDS-JE640 | Pioneer PD-F1007 | B&W DM683 | B&W LCR600 S3 | B&W DS6 | Mirage Nanosat | SVS PB12-NSD DSP | Sanyo PLV-Z2000 | DreamScreen V2 DynaGrey AutoManual 106" | LG 47" Cinema 3D | iRule Pro | Tara Labs & Monster interconnects | Supra Classic Blue 6.0

Denon-PMA-510AE | B&W DM686 | SVS SB12-NSD DSP | Supra Classic Blue 2.5 speaker cable | Monster 250 Interlink | Asus Xonar

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg antar at fjernkontrollen din benytter radiosignaler i stedet for infrarødt lys. Men det er jo en mulighet å anskaffe seg en slik radiobasert alt-i-ett fjernkontroll.
    men da må du jo ha en boks inni skapet som omformer radiosignaler til ir!
    ir motakere tar ikke imot radio signaler!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fungerer fin hos meg også med fjernkontrollen gjennom frostet glass. Har en noe eldre Philips Pronto fjernkontroll.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det fungerer bra!

Jeg har kjøkkenskap (overskap) med frostet glass fra IKEA som TV-benk. Fjernkontroll (IR) fungerer fint både mot en eldre Sony receiver og en Force satelitt-tuner!

Når jeg ser film på lerret henger jeg opp maskering (sort bomullslaken) og fjernkontrollene fungerer da gjennom både laken og frostet glass!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp et lite og enkelt IR repeaterings system. Plasser en liten mottaker utenfor skapet et egnet sted, og resten inne i skapet og vips så funker fjernkontrollen like bra som om anlegget skulle stått utenfor skapet.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror dette er uproblematisk, og ville ikke hatt reservasjoner mot IKEA-møbelet av denne grunnen. Det vil høyst sannsynlig fungere bra, og gjør det ikke det, så finnes det jo IR-repeatere, som flere har påpekt.

Løp og kjøp!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •