Nye høytallere spiller kun lav diskant

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nye høytallere spiller kun lav diskant

Hei. Kjøpte nye høytallere i dag: PSB Image T65. Da jeg koplet disse opp, byttet ut PSB Image B25. Så fungerer kun diskanten på meget lavt.

Jeg bruker en Sony VA555ES forsterker, og koplet via Monster ferdig terminerte kabler. CD spiller er Tandberg 4025, med monster analoge kabler.

På signal kablene så står det en pil, jeg har prøv begge veier og kun det samme.

Jeg har flyttet forsterkeren, og nå er kun CD spiller og 2 front høytallere koplet til. Har ikke fått stilt inn noe enda. Så det er samme innstillinger som på B25 høytallerene. Signalet kjøres direkte forbi alle omformere i forsterkeren, så den kun forsterker signalet. Det hjalp heller ikke å sette på noe annet.

Hva kan dette skyldes?

Når jeg puttet dem inn på andre analog innganger så funket dem fint. Har CD inngangen tatt kvelden?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget mystiske greier ! Kanskje du havde samme strøm som mig akkurat i det tidspunkt. Jeg spilte en plate igår, det vrengte ganske mye i mellomtonen, som om pickuppen havde 0,1 gram trykk, så jeg slog anlegget av, installerte en brenneovn, kom tilbake, satte på samme sang og nå var det normalt igjen !!

Intermediate Diablito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan være feil på høytalerne, men at det skal være feil på begge høres rart ut...

Sjekket fase? Er det feil der, så kan det vel høres noe tynt ut. Prøv balanse fra fullt ene siden til fullt andre siden.

De har jo støtte for bi-wire, så kobler du kun til det ene settet terminaler, og det ikke er noen forbindelse til det andre settet terminaler på høytalerne så vil det vel også høres tynt ut...

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    de funker jo helt fint når jeg kjørte dem inn i Tape inngangen.

Når de sto i CD inngangen så måtte jeg sette forsterkeren på -15 i lydnivå bare for å såvidt kunne høre at det var noe i diskanten. På tape inngangen eller TV som jeg også testet så spiller de høyt og fint på -50.

Intermediate Jan A M sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det jo tydelig at det er noe galt med cd-inngangen din.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sikkert på tide å skifte ampen allikavel. kanskje den bare er "dårlig" på analog. jeg hadde en onkyo til mine gamle image, hva med denne;

:wink:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •