Romperister er juks. - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 8 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 155
    Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    høres knall ut at dette var for å få opp posts så tar du feil, jeg står riktig nok på jobb i den lokale videosjappa og det er lite å gjøre i dag :lol: men alltså da pga kjedsomhet :?

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok - så tok jeg feil. Beklager.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå synes jeg romperistere er en grei oppfinnelse, noe som kan skape en ekstra dimensjon og kinofølelse, uten at lydanlegget ellers prøver å rive ned huset og ergre vettet av naboene. Noen mener visst at det er en falsk måte å skape vibrasjoner på, det er jeg ikke enig i, den går bare mer rett på sak, for å si det sånn.

Jeg er egenlig heller i mot bruk av subwoofer i anlegget, det kan nok høres imponerende ut, men det er uhyrlig vanskelig å tilpasse en sub til å spille sømløst med resten av anlegget, uten å stikke av med hele forestillingen og grumse det helt til. Det er bedre etter min mening at man benytter såpass potente høytalere og forsterkere, så man ikke trenger en egen frittstående/gående sub. Har ikke selv hørt en svs sub ennå, mulig jeg vil skifte syn da. :wink:

Kan også få det intrykket etter å ha lest noen av postingene over at noen har prøvd rumperister direkte uten å montere den i fast i sofaen, eller stolen, da skjønner jeg at det ikke var noen possitiv oplevelse. :wink:

En liten paralell digresjon, tar man for eksempel forcefeedback stikke og ratt i game samenheng, kan det være med på å øke spill følelsen betraktelig, og gjøre bilspillet eller flyspillet mer interesant.

Litt morsomt å tenke på også at i flysammenheng, der man bruker fligh by wire dvs. at det ikke er direkte mekaniske, men elektroniske kobblinger mellom stikka datastyrte styresystemer som igjen styrer hydraulikk og kontroll flatene, benytter man riste enheter på stikka for å gi piloten tilbakemelding hvis han begynner å nærme seg en stall situasjon, noe tilsvarende som han ville følt dersom det var mekaniske kobblinger mellom stikka og kontroll flatene på vingene.

Enkelte biler kommer også med vibrasjon i førersetet, som skal være med på å gi føreren lilbakemelding dersom han kjører på veioppmerking som kan indikere at føreren plasserer bilen feil i sitt kjørefelt.

PS: dersom man spiller så høyt som man kan få intrykk av mange gjør her inne på forumet, riskikerer man å skade hørselen så mye, at det kan bli nødvendig med tekniske hjelpemidler i form av høreapparat og vibrator i senga for at man skal få med seg dørklokka, røykvarseleren, telefonen eller vekke klokka. Kanskje noe å tenke på det også. :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eller en annen grunn også
    gjøre som meg, lydteknikk skole. greit å hørselen inntakt når man skal jobbe med det

Intermediate Jan A M sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Jeg er egenlig heller i mot bruk av subwoofer i anlegget, det kan nok høres imponerende ut, men det er uhyrlig vanskelig å tilpasse en sub til å spille sømløst med resten av anlegget, uten å stikke av med hele forestillingen og grumse det helt til. Det er bedre etter min mening at man benytter såpass potente høytalere og forsterkere, så man ikke trenger en egen frittstående/gående sub. Har ikke selv hørt en svs sub ennå, mulig jeg vil skifte syn da. :wink:
    Har ingen problem med å få suben min til å fungere oppimot høytalerene mine jeg. Lyden fra høytalerne og suben glir fint inn i hverandre. Så det er fult mulig å få til bra lyd ved bruk av sub. :wink:

Active Holy Diver sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    akke ytrer:
    Jeg ser på romperister som en bra tilleggseffekt, ikke en del av lydsystemet. Slik som den salen på IMAX som beveget seg, eller som de beveglige "romskipene" som står på akerbrygge om sommeren. Arti? ja!
    Som om jeg skulle sagt det selv! Jeg òg har oppfattet en slik dildo som en bidragsyter kun innen effekt, ikke innen lyd, når det gjelder scener på film som rister. Eksempler må være jordskjelv, eksplosjoner, kollisjoner, flystyrter o.l.
    Så fremt man ønsker det, så har vi ved en slik innretning mulighet for å flytte noe av det fysiske som skjer på filmen, inn i rompa. Dette for å skape illusjon av nærhet til hendelsene som shaker gård og grunn.

Jeg mener absolutt at en ass-shaker's enkle misjon går 99% ut på å flytte den kraftige fysiske hendelsen på filmen ut til deg som seer, mens 1% av effekten fungerer som en ytterst behagelig massasje av mørkets dal.

Til slutt godtfolk, hvilke tanker gjøres i det dere kjenner en raus risting rundt brunøyet akkurat i det Ron Pearlman sender et fårete flir mot kamera og brummer; crap!

Intermediate [likerHIFI] sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men er det farlig for ballene :?:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av [likerHIFI
    ]Men er det farlig for ballene :?:
    AHAH!!! Akurat hva jeg trengte for å kunne fortsette denne diskusjonen. Jeg påstår, at rumperistere framkaller kreft i ballene. Så det så. Og kanskje rumpa også.

Intermediate [likerHIFI] sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ER magnetisme farlig for rassen og ballene og resten av lageret?

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dette tror jeg ingenting på jeg fikk kreft i halsen ikke ballene, og jeg har ikke for vane å sitte opp ned når jeg ser film :lol:
    og sædkvaliteten min er fremdeles fin! så det så!

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av [likerHIFI
    ]ER magnetisme farlig for rassen og ballene og resten av lageret?
    Ja, magnetisme kan få lukkemuskelen til å miste kontrollen.

Neeeeeeeeeeeei, vet ikke helt jeg. Du får spørre fastlegen dein

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, spør legen din, om den vibrerende rompevibratoren er farlig for underlivet ditt.

ÅÅÅÅhhh hadde vært sååå morro å være flue på veggen da. :lol: :lol: :lol: :lol:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eXa
    dette tror jeg ingenting på jeg fikk kreft i halsen ikke ballene, og jeg har ikke for vane å sitte opp ned når jeg ser film :lol:
    og sædkvaliteten min er fremdeles fin! så det så!
    Sorry. Var det tildels helt tåpelig av meg å lire utav meg noe slikt kanskje? Jeg viste ikke...

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    pffft! ikke tenk på det, jeg kødder så mye med det at folk begynner å lure avogtil! kreften er nok borte nå, men må ha kurer ut april.
    etter det er det bare å sitte å glo i speilet å vente på at øyenbrynene mine kommer tilbake

ser jo jævla dumt ut uten øyenbryn! (refrofilbilde!)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eXa
    pffft! ikke tenk på det, jeg kødder så mye med det at folk begynner å lure avogtil! kreften er nok borte nå, men må ha kurer ut april.
    etter det er det bare å sitte å glo i speilet å vente på at øyenbrynene mine kommer tilbake

ser jo jævla dumt ut uten øyenbryn! (refrofilbilde!)
    Godt å høre. :wink:

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får vel slenge meg på denne diskusjonen jeg også, siden jeg har en romperister i hver sofa. Selvom jeg kanskje er litt sent ute i diskusjonen og mr. Jan-trådstarter er halvveis omvendt nå, men samme det

Til trådstarter: Det er jo helt tydelig at du som du selv innrømmer aldri har prøvd en romperister, og det burde jo egentlig være god nok grunn til å ikke uttale seg om emnet (god leveregel å ikke uttale seg om ting man ikke aner noe om ).

Å påstå at man skal ha en sub som gir samme effekt som en romperister faller på sin egen urimelighet, og det vet alle som har prøvd en slik. Med to 18" på hver side av sofaen så kanskje det begynner å nærme seg, men da har man samtidig a) blitt døv og b) ødelagt lydbildet totalt.

Som andre nevner her så er poenget med en romperister hvertfall i filmsammenheng ofte å gjengi ting som IKKE nødvendigvis er lyd, men f.eks vibrasjoner fra passerende biler, trampende dinosaurføtter, osv. Dette ville i virkeligheten forplante seg i kroppen din gjennom vibrasjoner i underlaget, IKKE gjennom lydbølger i lufta. Ergo tør jeg påstå at en romperister faktisk gir en mer ekte følelse enn en sub.

Og det er selvfølgelig et supplement til sub, ikke en erstatning. Og kombinasjonen er uslåelig! :lol:
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Jeg får vel slenge meg på denne diskusjonen jeg også, siden jeg har en romperister i hver sofa. Selvom jeg kanskje er litt sent ute i diskusjonen og mr. Jan-trådstarter er halvveis omvendt nå, men samme det

Til trådstarter: Det er jo helt tydelig at du som du selv innrømmer aldri har prøvd en romperister, og det burde jo egentlig være god nok grunn til å ikke uttale seg om emnet (god leveregel å ikke uttale seg om ting man ikke aner noe om ).

Å påstå at man skal ha en sub som gir samme effekt som en romperister faller på sin egen urimelighet, og det vet alle som har prøvd en slik. Med to 18" på hver side av sofaen så kanskje det begynner å nærme seg, men da har man samtidig a) blitt døv og b) ødelagt lydbildet totalt.

Som andre nevner her så er poenget med en romperister hvertfall i filmsammenheng ofte å gjengi ting som IKKE nødvendigvis er lyd, men f.eks vibrasjoner fra passerende biler, trampende dinosaurføtter, osv. Dette ville i virkeligheten forplante seg i kroppen din gjennom vibrasjoner i underlaget, IKKE gjennom lydbølger i lufta. Ergo tør jeg påstå at en romperister faktisk gir en mer ekte følelse enn en sub.

Og det er selvfølgelig et supplement til sub, ikke en erstatning. Og kombinasjonen er uslåelig! :lol:
    Ja,ja,ja,ja,ja,ja, greit, jeg ser meg slått.

Men jeg lærte mye om romperistere da, selv om jeg enda ikke har opplevd en. :wink:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare komentere den her jeg. :

Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Greit nok, men her i forumet fungerer ting på en litt annen måte. Sett at overskrifen var noe slikt som: "Romperister, hva er det?" Så hadde jeg kanskje fått et par halvengasjerende svar, som knapt forklarer hva det går ut på ikke sant. Men ved å komme med en så bastant påstand: "Romperister er juks!" Da blir folk engasjert vettu. :wink: Og nå er det en hel del informasjon om romperistere i denne tråden, på både godt og vondt, ikke sant. :wink:

Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viss det er noen som vil høre på kino uten romperister så bare stikk en tur innom kansjke jeg skal montere en hjemme i senga så jeg kan kjenne senga rist når jeg ser på film, men på jobben trengs det ikke.

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ville vært litt trist om alle her på forumet med en rumperister har kreft i toern om noen års tid :? og jeg som har en buttkicker under senga da, ligger jo i tillegg der og sover om natta!! :shock: kanskje jeg får noen rare muterte unger ettervært oxo..

Side 6 av 8 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •