Spraking i høytalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate Moho sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Spraking i høytalere

Den siste tiden har jeg lagt merke til at det ofte spraker i høytalerene mine.

Trodde det var pga dårlige tv signaler, da sprakingen gav seg når jeg byttet fra stereo til mono, som jeg tolket dithen at dignalet ikke var bra nk til å kjøre stereo.
    Det var kun på tv jeg merket denne sprakingen, inntil nylig, da jeg hørte på cd. Skrudde opp lyden til godt, passe høyt nivå, og på lyse toner, spraket og "knitret" det i høytalerene, da mest i den høyre.

Dette var urovekkende, og jeg kan ikke forså hvorfor dette skjer! Har noe gått helt i stykker? Har aldri hørt det før, og har jo ikke behandlet anlegget noe annerledes den siste tiden enn hva jeg pleier.

Hørte det sist når jeg så på panic room, (som går på tv3 nå) hvor de er inne i huset. Mye ekko og slikt, men det spraket altså like mye.. Byttet kanal, og ingen spraking.

Sprakingen kommer generelt ved lyse toner, slik som hviskingen/den lave snakkingen på panic room, da de ser på huset første gang, og under "broters in arms" med dire straits, da det er et slags trekkspill? (husker ikke i farten) i bakgrunnen..

Er det noen som har en idé om hva årsaken til dette problemet kan være? Får jo følelsen av at noe er alvorlig galt her..

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har opplevd det samme problemet, men aldri på musikk fra CD, bare 128 kbps og lavere mp3, samt dialog og til tider lydeffekter på DD/DTS, så jeg har igrunnen bare avfeid det som svakheter ved komprimerte lydformater. TV ser jeg ikke på. Jeg har byttet diverse utstyr og merket problemet på mer eller mindre alt, og når jeg også hørte det på Dali Evidence 870 på en eller annen altfor dyr Denon nede på HFK tenkte jeg at det var fint lite jeg kunne gjøre med det, heller bare håpe at HD kommer litt fortere enn det sannsynligvis gjør.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja får håpe det. Virker som det bare er ved dårlige signaler, og hører det også ti tider på mp3 fra data, men det kan jo også komme av støy fra alle andre kabler og kilder jeg har på veien fra pc til reciever.

Skal gå over alle kobinger å se om det en noen svakheter hvertfall..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er ofte koblingene fra pc til anlegg..jeg hadde grunnet dårlig kavilitet på ledningene i mellom...RCA helt søppel.. :P

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bytet ut biltema kabelen fra pc med profigold kabel, og ble mindre spraking i lyd fra pc. Har også gått over alle koblinger i anlegget, og sprakeing i lyd er nå bare fra dårlige tv sendiger. (altså dårlig signal)

Fant mao en og anne kobling som ikke var like tight som da jeg skrudde den inn..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •