Fantastisk nyvinning for lydforbedring på CD/DVD/SACD-plater - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 23 av 23
    Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Dette minner meg litt om da det var en tweak med å montere noen treplanker inne i cd spiller kabinettet, treplankene skulle absorbere støy som microschippene sendte ut, og gi en bedre oppløsning og bedre lydbilde osv. (noen hadde funnet ut at det å ta vekk lokket på cd spilleren bedret lyden pga invendig reflekterende stråling osv.)

ikke vet jeg (kan ikke huske om hvaslags tre sort som var best...) hmmm :wink:
    Det var jo ren skjær viberasjonsdemping. Det er jo nærmest et udiskutabelt tweak å dempe viberasjoner i utstyr.

Vi har et dilemma her. Dersom vi bestiller noen brikker for test kan vi finne ut om det virker, men om det ikke virker har leverandøren fått viljen sin og lurt oss også. Regnestykket er sikkert enkelt:
    Vi betaler 2kr stk for disse, minst 10 000 stk kommer til å bli solgt til folk som bare må teste dette, det betyr 600 000 i lomma

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Dette minner meg litt om da det var en tweak med å montere noen treplanker inne i cd spiller kabinettet, treplankene skulle absorbere støy som microschippene sendte ut, og gi en bedre oppløsning og bedre lydbilde osv. (noen hadde funnet ut at det å ta vekk lokket på cd spilleren bedret lyden pga invendig reflekterende stråling osv.)

ikke vet jeg (kan ikke huske om hvaslags tre sort som var best...) hmmm :wink:
    Det var jo ren skjær viberasjonsdemping. Det er jo nærmest et udiskutabelt tweak å dempe viberasjoner i utstyr.
    Jo det er nok sant og visst at vibrasjons demping er bra, men tweaket ble innført med tanke på stråling i alle fall, vibrasjons dempingen var vel bare en bonus den gangen :wink:.
    Husker noen tweaket med å fjerne magneten som presser cdplata til centerleiet på motor akselen?

Kansje det er denne magneten som gjør undreverker sammen med den "fantastiske" nye brikka.

Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Vi har et dilemma her. Dersom vi bestiller noen brikker for test kan vi finne ut om det virker, men om det ikke virker har leverandøren fått viljen sin og lurt oss også. Regnestykket er sikkert enkelt:
    Vi betaler 2kr stk for disse, minst 10 000 stk kommer til å bli solgt til folk som bare må teste dette, det betyr 600 000 i lomma
    Vi er vel med på å halveis reklamerer for produktet her i avforum nå, og hvis selgeren av brikka tjener 600 000 på den, kan jo han få råd til bedre hifi utstyr med bedre lydgjenngivelse osv, så da har han jo delvis rett for sin egen del i alle fall. :roll:

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg husker magnettweaket, men det var jo noe som med respekt å melde fungerte J***** dårlig :lol:

BTW så var det noen skikkelige surregjøker som ikke hadde fått med seg at MDF-plater i lokket på CD-spilleren var et viberasjonstweak, og fremsatte det som et elektrisk tweak. Litt sprøtt å se at det har gitt ringvirkninger nå 15 år eller noe senere

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •