Gode steroeheadset (eller surroundheadset) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 45
    Intermediate runar sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    wow..tror nok det blir sonyen på meg og gitt!!! den virker genial..high-end lyd samtidig som mange tilkoblingsmuligheter...

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    high end lyd? neppe...trådløst koster, dekodere koster...zzzzz

Intermediate ProtoType sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje ikke High End, men i hvertfall Hi-Fi skulle jeg tro! Mr. Gadget Man har ikke hatt tid til å teste sin ennå, man han sier nok i fra når han har fått testet den skikkelig! Kan ikke vente!

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja..mente jo ikke slik high-end da liksom hehe....

Det sto jo i testen at lydkvaliteten ikke kom helt opp mot et headset til 1500kr med tråd 8)

Men jeg som har levd i tråd-helvete over ett år nå er så utrolig lei ledningen som alltid er i veien.

Også bare dette med å sette opp hjemmekinoen til bruk sent på kvelden.
    Først må jeg trekke ned lerret, så trekke ned to "ikea-greyline" som jeg bruker som blendere foran 4-5 meter stuevindu. Så må jeg kjøre i gang dvdspiller med film i, kjøre i gang projektor, sette på surround-anlegget, hente mitt hodesett som er gjemt i skapet og plugge ledningen i reciever...etter å ha fått ut krøll på ledning. Så slukke alle lysene...Dette tar meg 3-4 min og jeg vil korte ned på den tiden også.

Så kjører jeg i gang film....film-musikk.....ANd in the land of mordor...*skurre-bass*..*skurre-bass*....

ARG!!!!!!!!

Intermediate Mr. Gadget Man sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ProtoType
    Runar: Jeg gjør også det samme som deg, ser film etter at alle har lagt seg. Sånn er det når man har barn! Kanskje vi skulle solgt hele skiten! Får ikke brukt det alikevel! :shock: Vi kan heller kjøpe nytt anlegg når ungene har flyttet ut! Slik det er nå, blir det toppen 2-3 ganger i måneden jeg bruker anlegget til film. Selvsagt kan jeg se film på lavt volum på anlegget, men jeg MÅ ha et visst volum! Blir jo lite sengekos når man ser film ETTER at samboer har lagt seg, men hva er viktigst? Film selvsagt! :twisted: Hehe...Mr. Gadget Man har Sony MDR-DS3000. Denne har innebygget Dolby Digital, DTS og Dolby Pro Logic II prosessor. Sennheiser sin har SRS. Tror kanskje surroundeffekten på Sony er bedre enn Sennheiser sin siden de har fått lov til å bruke Dolby Digital og DTS sitt system i produktet. De er litt dyrere enn http://www.hifiklubben.com/no/produk...on.htm?id=5228. Hadde håpet at noen hadde prøvd den Sennheiseren også!

Kanskje Mr. Gadget Man kan gi oss en liten anmeldelse av Sony´en? Kan den spille høyt, mye bass osv?
    Kommer, kommer.... bare vært sinnsykt mye jobbing siden de ble innkjøpt og vil gjerne teste de litt ordentlig før jeg uttaler meg :wink:

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja...vi venter i spenning Mr.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Damn...det er like før jeg trykker på "kjøp" knappen på Deal...Har ikke penger NÅ, men frister med avbetaling nå, og så betale ut når jeg har bursdag 7. April! De har den uansett ikke på lager, men har sendt de en mail ang. leveringstid...

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk et foreløig svar fra Deal nå:

"Hei.

Takk for henvendelsen.

Leveringstiden må jeg sjekke med Sony på mandag, da forhandlerportalen deres er nede for øyeblikket.

Dette vil koste kr 136,- pr måned, over 36 måneder. Inkludert etableringsgebyr, kr 290,- og månedsgebyr, kr 45.
    Du kan betale mer enn minimumsbeløpet hver måned, for på den måten å nedbetale beløpet raskere.

Mvh

Børge
    Deal.no"

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    290kr etablering og 45kr måneden for å betale ned et par tusen? :lol: ingenting er vel mer idioti enn å gjøre det? :roll:

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sant nok...denne skal kjøpes uten noe dyr nedbetaling.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, sant nok det...jeg kan heller vente til jeg får spart opp penger. Jeg er dessverre anlagt slik at jeg MÅ ha tak i ting når jeg først har bestemt meg for å ha det...HATER å vente...jaja...skal prøve å holde meg! Vet det blir mye dyrere å avbetale den...Kan ikke dere som har så god råd låne meg et par tusen da? :lol:

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til deres store skuffelse, må jeg meddele at Sony'n ikke holder mål. Fikk koblet den til tidligere i uken og testet lyd vanlig stereo lyd og det funket greit, selv om det var litt brus.

Nå i helgen har jeg hatt litt bedre tid og fått testet alle alternativer. Både analog og optisk tilkobling, samt film og stereo. Resultatet var ikke oppløftende. Optisk gav bedre lyd enn analog, men det ble ikke bra. Settet er veldig sensibelt for bevegelse og "skurrer" fort selv om jeg sitter ca 2m fra sender. Det andre problemet jeg oppdaget var innslag av støy fra de andre komponentene. Når jeg skrudde på plasma skjermen kunne en helt tydelig høre viftestøyen fra denne, inntil senderen var plassert veldig langt unna.

Lyden var ikke dårlig, men jeg har hørt langt bedre lyd i stereo headsett til godt under 1000,- lappen. Mangler punch og lyden sitter veldig "langt" inn i klokkene. Slik lyden er nå er de ikke verdt 2 lapper, får høre med butikken om det kan være noe problem med mitt eksemplar eller om det skal være slik. Det eneste positive jeg har å si om Sony'n er at de var behagelig å ha på.

Tar det med til butikk i morgen for test der, hvis de mener det fungerer som det skal.....da skal ikke jeg ha dem :?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    UFF..skuffende å høre. Jeg hadde håpet at trådløse var kommet opp i et akseptabelt nivå nå. Kanskje sennheiser er bedre? Her er det jo radiobølger og ikke infrarød som gjelder...

Jeg tror jeg må prøve ut dem hodetelefonene dem har på elkjøp..noe sonygreier men tror ikke det var dem vi snakker om her...billigere til 1500kr..bare for å høre hvor gale det er liksom.

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke fått testet Sennheiser sine trådløse, får håpe de kanskje er hakket bedre :wink:

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan du få testet disse da? Hi-Fi-klubben deponerer jo ikke på varer, så man må teste i butikken og det er jo langt fra optimalt..når en selger står å puster deg i nakken osv..

Den trådløse tidsalder er ikke helt over oss enda skjønner jeg. Man hører jo stadig om problemer med trådløse komponenter som tastatur, mus, ikke minst trådløse modem og til og med mobiltelefoner. Men jeg hadde virkelig håpet at dem skulle klare det noenlunde ok på hodetelefoner...*sukk*....

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runar
    Hi-Fi-klubben deponerer jo ikke på varer, så man må teste i butikken og det er jo langt fra optimalt..når en selger står å puster deg i nakken osv..
    Har de sluttet helt med dette? Jeg ser ellers ikke problemet med å teste hodetelefonprodukter i butikken. Rommets interaksjon i lydbildet spiller jo ikke inn i like stor grad da...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg "testet" sennheiser sr65 i pilestredet og ble ganske så skuffet. jeg gikk rundt i butikken med dem på og det skulle svært lite til før skurring og forstyrrelser kom, så for min del venter jeg noen år og ser hva som skjer.
    levetiden på batteriene er oppgitt til 4 timer, noe som sikkert betyr 3 timer i praksis, og det holder jo ikke til en LOTR EE film engang.

litt kjipt å måtte se den siste halvtimen dagen etter fordi hodetelefonene er tomme for strøm?

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runar
    kan du få testet disse da? Hi-Fi-klubben deponerer jo ikke på varer, så man må teste i butikken og det er jo langt fra optimalt..når en selger står å puster deg i nakken osv..

Den trådløse tidsalder er ikke helt over oss enda skjønner jeg. Man hører jo stadig om problemer med trådløse komponenter som tastatur, mus, ikke minst trådløse modem og til og med mobiltelefoner. Men jeg hadde virkelig håpet at dem skulle klare det noenlunde ok på hodetelefoner...*sukk*....
    Skal se hva jeg får tid til....men etter svarene videre i tråden er det kanskje liten vits.
    Har nå i allefall returnert Sony'ene og fått tilbake pengene. Karen i butikken sa at det ikke var noe problem da han hadde en ny kunde på dem allerede, som egentlig skulle vente til april på ny levering.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uff...nå er jeg skuffet...bra jeg ikke lot meg friste til avbetaling! Tror jeg satser på det headsettet jeg allerede har (Trust 751B til 400 kr). Tror ikke det er så mye dårligere enn de med trådløs forbindelse. Tror jeg satser på et stereoheadset med ledning. Jeg vil mye heller ha skikkelig lyd enn dårlig surround. Hvis jeg absolutt MÅ se en film med surround, kan jeg heller bruke Trust headsettet mitt.

Denne sikler jeg litt på...

http://www.hifiklubben.com/no/produk...on.htm?id=5782

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig vil jeg ha surround lyd i hodetelefonene mine. Og jeg har jo det med mine nåværende..men som nevnt...skurre skurre med bass belastning....jeg kan leve med det og ledningskaos men det er ikke spes festlig!

Får sitte på rumpen litt lenger å vente til trådløs blir bedre da ser det ut til.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •