Dolby surround headset? Anbefalinger eller erfaringer ??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dolby surround headset? Anbefalinger eller erfaringer ??

Har tenkt å kjøpe et headset til filmtitting ( pga. bo-forhold ) og har sett på http://hctstore.com/product_info.php...products_id=28 som jeg skulle få for $150 inkl. frakt. Har fått god kritikk på nettet, men har ingen norske, nordiske eller europeiske forhandlere. Har noen andre forsøkt dem eller har tips om andre alternativer? Kan godt koste litt penger ;-)

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som dette er vanlige stereohodetelefoner med en dolby headphone dekoder. Synes nesten du bør prøve dolby headphone før du bruker så mye på en standalone dekoder. Effekten er ikke allverden og bringer mye unaturlig klang inn i lydbildet. Hvis du f.eks. har en fullversjon av windvd tror jeg det har en software dolby headphone dekoding funksjon. Dette er et system som fungerer med alle hodetelefoner.

edit: Og det blir derfor lett å oppgradere til et bedre sett hodetelefoner om de medfølgende ikke er så bra. Er ikke sikker på om jeg hadde giddet å bruke så mye på en (batteridrevet) standalone dekoder. Synes lyden blir vel så bra i vanlig stereomodus, du mister litt dybde, men får bedre lyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Så dolby surround hodetelefoner er tull?

Bør man heller bruke penger på et bra vanlig headset i steden for noe "dolby dekoder"-greier? Er det noen spesielle ting en bør tenke på når en skal bruke headesettet hovedsaklig til film? Anbefalinger ?

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke noen guru på området, men først og fremst bra lyd, deretter bør det være behagelig å ha på i lengre perioder. Selv foretrekker jeg hodetelefoner som er lukket, og har lite lydlekkasje (inn og ut). Hvis de hovedsakelig skal brukes til film er det nok greit med et par som drar litt ekstra i bassen.

Edit: Ja, jeg synes definitivt det er en bedre investering å legge alle pengene i et bra stereo headset.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ok, headset med god bass, passer til film??

Zennheiser 595? Helst lukkede, helst noen som ikke trenger egen forsterker ( var ikke klar over at dette en gang eksisterte for et par dager siden ). Forslag?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •