Genial test! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 30 av 30

Tråd: Genial test!

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Denne testen var litt deilig, nå slipper jeg å ha så dårlig samvittighet for at jeg ripper alle CDene mine til mediaserveren min.

--
    Thorbjørn

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også sans for sånne tester. Det viser hvor vanskelig det er å virkelig høre kvalitetsforskjeller. Men det er også ting man kan trene seg opp til å høre og legge merke til.

Hadde vært moro å ta en sånn test selv for å sjekke sine egne ører.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var hos SpaceMoose og vi testet Unidiscen med innebygget drivverk mot avspilling fra harddisk gjennom Unidiscen. Vi kunne simpelthen ikke høre forskjell så ikke bekymre dere. Harddisk viser seg å fungere det. Han har en "semiprofft" lydkort i følge ham selv. Vet ikke hva slags det er snakk om.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Whoppas svarte godt på det du spurte om Alex F. Jeg har tidligere nevnt at folk tillegger innspillinger for mye feil som faktisk ligger i anlegget. Tar man en enkelt tone er det kun et fåtall innspillinger som inneholder vedvarende toner på denne frekvensen med et visst nivå. Dersom høyttalerne har en resonans på denne frekvensen er det også naturlig at denne innspillingen høres ut som søppel selvom mye annet høres bra ut på det samme anlegget. Med dagens fargede motelyd (All lyd er farget, men det som det selges mye av for tiden har en ganske mainstream farging som går igjen i mye utstyr) vil ofte 80-talls innspillinger høres gamle og umoderne ut. På skikkelig gromutstyr høres disse 80-tallsinnspillingene fort mye bedre ut. Feilene vi hører skyldes derfor i svært stor grad avspillingsutstyret.
    Forstår jeg det slik at ting som SACD dermed er bortkastede penger dersom en ikke har skikkelig gromt utstyr, eller har jeg fullstendig misforstått (som vanlig) :wink:

Newcomer Focalmann sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Denne testen var litt deilig, nå slipper jeg å ha så dårlig samvittighet for at jeg ripper alle CDene mine til mediaserveren min.

Ikke fullt så deilig for meg og mine siste kabelinnkjøp :shock: :lol:
    Det ble myyye bedre lyd i anlegget mitt :lol: :lol:

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Focalmann

Ikke fullt så deilig for meg og mine siste kabelinnkjøp :shock: :lol:
    Det ble myyye bedre lyd i anlegget mitt :lol: :lol:
    Nå er du kanskje mer enig i at du ikke skal kjøpe en vanlig CD-spiller men heller bruke penger på en spiller som spiser alt?
    --
    Thorbjørn

Newcomer Focalmann sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er du kanskje mer enig i at du ikke skal kjøpe en vanlig CD-spiller men heller bruke penger på en spiller som spiser alt? [/quote]

Tror nok det kan være en idè ja.. Kanskje selge den Tara Labs signalkabelen til 3k også :? Tror faktisk ikke jeg gidder å kjøpe noe som helst, siden lyden nå er bedre etter jeg begynte å kjøre "straight" på forsterkeren til musikk :lol: :wink: Ble mye bedre med litt hjelp fra subben.. Også hjalp det jo som sagt mye med nye kabler da 8)

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er du kanskje mer enig i at du ikke skal kjøpe en vanlig CD-spiller men heller bruke penger på en spiller som spiser alt?
    Dere er jammen tålmodige, som kan leve med accesstiden på en DVD-spiller. :P

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Dere er jammen tålmodige, som kan leve med accesstiden på en DVD-spiller. :P
    Jeg for min del jobber som sagt med å kjøre alt ut til mediaserver, da har jeg tilgang til alle CDene mine uten å flytte rompa og med kortere aksesstid enn en vanlig cdspiller
    --
    Thorbjørn

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da trenger man jo ikke kjøpe noen spiller i det hele tatt. Dessuten tar vel ikke en slik server DVDA/SACD, og av og til vil man jo høre på musikk uten å fyre opp PC.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •