B&W 603 S3 og 602 S3 vs. Dali concept

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

B&W 603 S3 og 602 S3 vs. Dali concept

Skal kjøpe sorround anlegg snart, og lurer på om noen har erfaring med B&W 603 S3 og 602 vs dali concept.

Tanken var å kjøpe inn B&W 602 S3 først, og bruke disse om bak høytalere og kjøpe inn 603 som fronthøytalere når jeg har litt mer penger og plass (bor på liten hybel nå).

Med dali så blir det vel concept 6 som bakhøytalere og 6 eller 8 som fronthøytalere.

Var innom hifi-klubben og hørte på Concept 6 og uinnsplite B&W 602 som han ikke turte spille så veldig høyt. Han mente jeg kunne få ca 2-3 dB mer ut av 602 en av dali høytalerne. Jeg syns B&W hørtes litt klare ut en dali, uten at jeg helt vet hvordan jeg skal beskrive det.

Ble anbefalt Denon AVR 2808, men er litt usiker på om den klarer å drive BW 603, 602 og center\sub som passer til disse, eller om jeg må opp på 3808?

Active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    371
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: B&W 603 S3 og 602 S3 vs. Dali concept

Sitat Opprinnelig postet av Slegge
    Tanken var å kjøpe inn B&W 602 S3 først, og bruke disse om bak høytalere og kjøpe inn 603 som fronthøytalere når jeg har litt mer penger og plass (bor på liten hybel nå)
    Dette høres veldig fornuftig ut. Jeg hadde litt av samme problemstilling i Mai. Jeg endte opp med Dali Concept 6. men ønsker allerede å oppdatere. Jeg tror du får mer glede av BW, siden du kan flytte de bakover etterhvert.

Sitat Opprinnelig postet av Slegge
    Jeg syns B&W hørtes litt klare ut en dali, uten at jeg helt vet hvordan jeg skal beskrive det.
    Jeg sammenlignet Concept 6 mot 603s3 og kom frem til det samme. Selvsagt er det en del kroner i mellom, men klangen er nok mye av det samme.

Intermediate HiFi-nevøen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

603S3

Hm.... Hadde en kunde her om dagen (deg?) som prøvde 603 mot concept 8. Etter noen lange gode demoer valgte han B&W... Jeg må si jeg er helt enig med han i valget.... De er langt herligere å høre på... Gir liksom den peiskos-feelingen... Får ikke den av Concept... Men det kommer jo litt an på hvordan man skal bruke dem... Concept 8 er sikkert mere moro etter den 3. pilsen for å si det sånn :lol:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har tidligere vært fan av Dali, men etter å ha oppdaget B&W har det endret seg. Dali er litt mer "party" mens B&W i mine ører har klarere og bedre lyd, men kan også dra på ved partybehov.

Jeg valgte 603 foran og 601 bak og er veldig fornøyd.

Når det gjelder forsterker så er Denon 2805 en god løsning til dine B&W valg mens 3805 ville være en veldig god løsning. Det holder altså med 2805, men du kan velge 3805 og du vil ha det lille ekstra.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder forsterker så er Denon 2805 en god løsning til dine B&W valg mens 3805 ville være en veldig god løsning. Det holder altså med 2805, men du kan velge 3805 og du vil ha det lille ekstra.
    Jeg ville helt klart gått for AVR-3805 fremfor 2805. 2805 er god, men den blir litt slank i dypbassen. B&W er kravstore høyttalere. Det er ikke vanskelig å få dem til å spille ganske høyt, men i mine ører låter de flatt og kjedelig hvis de ikke får nok "pulver". Onkyo TX-SR602 er nesten like kraftig som 3805, og vesentlig rimeligere (7000 kroner), men den har enklere romkorreksjon og mangler litt dynamikk i mellomtonen i forhold.

Jeg ville også tatt en prøvelytt på høyttalerne i PSB Image-serien. De er lettere å få liv i, samtidig som de har mindre kabinettresonans enn Dali Concept-serien.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden de to nevnte receivere (2805 og 3805) har nøyaktig samme forforsterkerdel, kan det faktisk lønne seg å kjøpe en 2805 og putte mellomlegget i en brukt effektforsterker.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar. Sitter fortvilt og venter på at første lønning og dimmepenger skal komme inn på kontoen, for å så forsvinne like raskt igjen :roll:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •