Brukte en million på hjemmekino - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 188
    Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er nok en del misunnelse ute og går i tråden her vil jeg tro.
    Da blir det lett for mange å gå på person.

Jeg for min del synes Lars hadde de triveligste delene på HiFi-Delirium.
    Morsom skrue som dere sier kan jeg godt tenke meg.
    Hadde jeg hatt mange millioner kunne jeg sikkert brukt mye penger på et godt anlegg.
    All respekt for Lars som holder anleggsprioriteringen oppe til tross for ikke å svømme i penger (min antakelse).

Intermediate Frorrari sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    All respekt for Lars som holder anleggsprioriteringen oppe til tross for ikke å svømme i penger (min antakelse).
    Hvis han svømte i penger hadde han han hatt en annen leilighet, så antakelsen din er nok heeelt riktig

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes det er helt topp att noen er som Lars.
    Han har en konge hjemmekino, og hva gjør det om utstyret koster MASSE MASSE penger så lenge han synes det er en god investering.

Hva med folk som kjører rundt i en bil til 1,8 millioner. er det lurt???!!!

Synes det er dumt og latterlig av alle dere som kristiserer Lars.
    Virker som dere er missunnelige hele bunten og må kritisere han fordi han har ett utstyr som de fleste bare kan drømme om.

Hifi og hjemmekino skal være morro, og hva noen bruker av penger på det spiller vel ingen rolle.....

mvh

Tormod

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tralltrall
    Hva med folk som kjører rundt i en bil til 1,8 millioner. er det lurt???!!!
    Et MEGET godt poeng.
    Finnes nok av de som har bil til over 1 mill og knapt nok sitter i den 1 timer per dag i snitt.
    Vil tro Lars nyter "sin million" flere timer hver dag.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    syns ikke d va så bra poeng fordi en god bil koster ikke 20.000 kroner, et anlegg derimot er greit til den prisen (objektivt sett) skal man ha noe som ligner en god bil, minst 300.000... derfor er det ikke rart folk reagerer. at et par høyttalere koster like mye som en ny golf henger ikke på greip når man ser hva man betaler for. har du noen gang sett en bilselger slå av 50% på hele lageret? :lol:

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Litt av poenget til mange med dyr bil og 28" tv er at bilen er et statussymbol.
    Skal kjøre rundt, vise og glise. Naboene skal se det skinner på parkeringsplassen.
    Tv er til egennytelse.

Egentlig latterlig at så mange kjører rundt i biler til over 300.000 i maks 1 time per dag, men samtidig sitter foran en Elkjøp widescreen til 2.500,- 3-4 timer hver dag.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå får man vel heller ingen ny vel og merke familiebil til under 300k i dette landet heller da... :evil:

Elektronikk og datamaskiner er faktisk ikke så verst i dette landet...

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en ny bil til samme pris som en 28 widescreen :lol: :wink:

Newcomer tur! sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke disse høytallerene han har da:
    http://www.imageaudio.no/ og trykk på JBL K2 linken.

Tilbud på dem nå til 170.000

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sammenlikningen med bil til 1 mill er helt på sin plass, Einis. Synes faktisk det er værre å eie en bil til 1-2 mill enn et anlegg til 1 mill. Dette skyldes at f.eks en som eier en Lamborgini eller Ferrari i Norge kun vil kjøpe denne for at det skal være et staussymbol. Toppfarten i Norge er 80-90km/t, og hva skal en da med en bil som passerer 250 km/t ? Slike biler er heller ikke særlig behagelige å kjøre på norske veier eller i 50-60 km/t. Karosseriet er altfor stivt og gear/clutch er tilpasset en annen type kjøring.

Dersom "Lars" aldri får lyttet på sitt anlegg med annet enn hodetelefoner, kan jeg forstå at det er bortkastede penger.

Jeg tror heller ikke han har betalt 1 mill, men nærmere 3-500 000. Dette er fremdeles mye, men er du mega interessert så er vel dette OK. Har du lys og råd, er alt lov !

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du ser ikke poenget, en bil til 5-600.000 er ikke mye i det hele tatt objektivt sett fordi en god bil MÅ koste opp mot der, et godt anlegg derimot koster f** ikke 5-600.000!! men en brøkdel...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvfølgelig kan man ikke kjøre i 250 på norske veier (eller man kan jo for så vidt). Bilentusiaster som eier noe så flott som en ferrari eller en lamborghini kan kjøre fra seg på biltreff (gatebil, bilsport treff etc.) eller ta seg en tur til autobahn (kjenner som folk som har hatt "farts ferie" i tyskland ), For folk som eier en sånn bil og i hvert fall hvis det er en gammel bil så er restaureringen mye av gleden.

En god bil koster fort opp i 4-500 000 og en godt annlegg koster ofte ikke mer en èn tiendel av dette.

Noen nevnte også at man tilbringer gjerne 1 time om dagen i bilen og flere timer foran annlegget, men bare tenk på hvor lenge du sover (ca. 1/3 av livet ditt) og da burde du egentlig lagt pengene i en god seng.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

bil

bil til 100-150 holde i masse vis.

men hvorfor er de ikke noen som nevne hus?
    Hadde jeg hvert "lars" hadde jeg kjøpt meg hus før anlegg til 1mill...
    (han bor nå i blokkleilighet)

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo jeg ser poenget ! En bil må ikke koste kr 300 000. Du kan få en Berlingo varebil (2 seter) for kr 110 000 (ny). Har du ikke unger, trenger du egentlig ikke 5 seter. Men dette er ikke poenget, dvs om det er en differanse på kr 300 000 eller mer.

OK, jeg innrømmer at 1 mill virker veldig mye, men det ville bli å sammenlikne med 1 person som hadde 3-4 biler (dvs har dette som hobby).

Hva med en som kjøper seg en Stradivarius (feilstavet ?) til flere hundre tusen eller millioner. Hvem i helsike hører forskjell på en slik og en fiolin til kr 20-30 000. Jo, de som er spesielt interesserte.

Et annet eksempel er pianoer. Disse kommer også i meget dyre utgaver. Hvem hører forskjell ? Jo, de spesielt interesserte.

Kunst kan også nevnes, men det blir for galt. Her er det kun fantasien som setter grenser. Det eneste som taler for kunst, er at dette kan anses som en investering som øker i verdi, noe som hjemmekinoanlegg definitivt IKKE gjør ! Jeg har et bilde hjemme som ikke ser ut. Det er malt av en kjent kunstner som for 30 år siden hadde så dårlig råd at han byttet det mot 2-3 par sko i skoforretningen til min far. Bildet er nok verdt 150-200 000 idag. Jeg kommer aldri til å selge det pga historien bak !

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

bil

Bil er en dårlig innvistering uansett.. og hvor mer du betaler jo mer taper du.. enkelt å greit du kan kjøpe en driftsikker og bra bil til 150 og heller bruke resten av penga på ei hytte på fjellet da.. innvister i eiendom om du har litt ekstra... eller se på det som et spare prosjekt...

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Evoz
    Noen nevnte også at man tilbringer gjerne 1 time om dagen i bilen og flere timer foran annlegget, men bare tenk på hvor lenge du sover (ca. 1/3 av livet ditt) og da burde du egentlig lagt pengene i en god seng.
    :lol: :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Wonderland seng til ca kr 25 000 (betalte vel 20 000 på salg). Sengen er verdt hver en krone.

Problemet er at sengen er for god. jeg får ikke sove i andre senger lenger.

Intermediate Frorrari sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men han har jo heller ikke brukt en million!

Einis, hvis du er en absolutt perfektsjonist når det kommer til anlegget ditt og kunn ønsker det beste av det beste må du opp i High-End-land. Og du kommer ikke dit, i virkelig high-end-land, for noen 10-tusen. Hundretusen, ja

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Einis er jo kjent for å være en liten kranglefant på de fleste forum da, men han er jo tross alt en sunnmøring!? :wink: Lars virker som en artig fyr og må da få prioritere på sin måte, ære være dem som tør å være litt annerledes( sunnmøringer er jo også kjent for det.)

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JHH
    Einis er jo kjent for å være en liten kranglefant på de fleste forum da, men han er jo tross alt en sunnmøring!? :wink: .....
    Hørt: ......sunnmøringer og tomflasker finn'n overalt :lol:

Side 3 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •