Surround Newbie

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Surround Newbie

Problemet er som følger. Har koblet til 5 stk høyttalere til min (gamle, utbyttbare) JVC RX-888RBK forsterker. Får vanlig lyd (dialog, musikk, osv ut fronthøyttalerne og senter høyttaleren. Ut bakhøyttalerne kommer det kun svak musikk hvis dette er til stedet. Har fulgt bruksannvisningen når det gjelder oppsett av de forskjellige høyttalerne til punkt og prikke. Kjørte også en innebygd test der bakhøyttalerne fungerte på lik linje med de 3 andre. Med andre ord de er koblet opp riktig og fungerer. Forsterkeren er vel litt "jalla" med masse mulig oppsett av forskjellige typer surround, men jeg vil selvfølgelig bare ha et helt normalt lybilde som fungerer. Har testet et par dvd'er og hører fortsatt kun lav musikk fra bakhøyttalerne. Heller ikke noe dialog osv når jeg atpåtil kjørte opp til 10db+ på begge.

P.S. Håper på hurtig svar ettersom jeg ikke kan vente med å se Saving Private Ryan med lyd som filmen virkelig fortjener!!! :lol:

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Surround Newbie

Er dette en dolby digital forsterker.....? Hvis det er "bare" en Dolby pro logic er det desverre bare småvisling "baki der"...... På film skal jo det selvfølgelig være noen "effektlyder" der....

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dialoger skal i alle fall ikke gjengis i bakkanalane. Det er jo forskjellig fra film til film hvor mye informasjon som er kodet i bakkanalene, men i mange er det fint lite lyd som kommer bakfra selvom det er et 5.1 spor..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Er dette en dolby digital forsterker.....? Hvis det er "bare" en Dolby pro logic er det desverre bare småvisling "baki der"...... På film skal jo det selvfølgelig være noen "effektlyder" der....
    På forsterkeren står det blandt annet Digital Surround (DTS) og Dolby Surround. Var det dette du mente? Burde jeg kanskje få kjøpt meg en skikkelig forsterker med en gang? Og i tillfellet hvilken til maks 10k?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Papabear
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    På forsterkeren står det blandt annet Digital Surround (DTS) og Dolby Surround. Var det dette du mente? Burde jeg kanskje få kjøpt meg en skikkelig forsterker med en gang? Og i tillfellet hvilken til maks 10k?
    Det høres ut som om du har en Dolby Pro Logic receiver. Du vil få en skikkelig a-ha opplevelse ved en oppgradering til Dolby Digita / Dolby pro logic II.

Receiver til 10k? Selv har jeg en Denon AVR-3805 som jeg bare blir mere og mere fornøyd med..... Yamaha har en RVX-2500 til 10k..... flere brukere her har den og er kjempefornøyde.... Ta en tur og hør litt...

Active Viks sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Papabear
    Har testet et par dvd'er og hører fortsatt kun lav musikk fra bakhøyttalerne. Heller ikke noe dialog osv når jeg atpåtil kjørte opp til 10db+ på begge.
    Det der er typisk for de billigste modellene. Problemet ligger i prossessor og forsterker -delene, de er litt i dårlige laget.

JVC RX-888RBK er en full DD/DTS/DPl reciever. Den har også 5.1 preouts, men jeg tror ikke at den kommer til å fungere mye bedre som forforsterker.

Så det er tydeligvis på tide med en oppgradering.
    Emotiva UMC-1 | Rotel RB-1072 | Rotel RMB-1066 | Dune HD TV-101 | Panasonic DMP-BDT310 | Sony MDS-JE640 | Pioneer PD-F1007 | B&W DM683 | B&W LCR600 S3 | B&W DS6 | Mirage Nanosat | SVS PB12-NSD DSP | Sanyo PLV-Z2000 | DreamScreen V2 DynaGrey AutoManual 106" | LG 47" Cinema 3D | iRule Pro | Tara Labs & Monster interconnects | Supra Classic Blue 6.0

Denon-PMA-510AE | B&W DM686 | SVS SB12-NSD DSP | Supra Classic Blue 2.5 speaker cable | Monster 250 Interlink | Asus Xonar

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •