Trenger hjelp til å sette sammen surround pakke < 5000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger hjelp til å sette sammen surround pakke < 5000

Hei!

Jeg er i ferd med å kjøpe mitt første surround anlegg. Jeg har et budsjett på max 5000,- Vet jeg ikke får lyd som de fleste av dere vil være fornøyd med, men vil gjøre det beste ut av det. Sånn det er nå hører jeg på musikk på to dårlige PC høytalere som kostet 250,- for 5 år siden.. Filmer hører jeg på fra de innebygde høytalerne til en billig 28". Så det meste vil være en kraftig forbedring...

Min bror hadde Eltax høytalere før, men de imponerte ikke.. Så de er ikke aktuelle.

Jeg har en Radionette DVD spiller som kostet ca 2-3000 for 2-3 år siden. I tillegg skal jeg koble en HTPC til anlegget. Har også en Gamecube jeg antagelig kommer til å koble til.

Jeg har undersøkt litt, og kommet opp med en liste på forsterkere/receivere samt en liste over høytalerpakker jeg synes virker aktuelle. Tar gjerne imot andre forslag.

Forsterkere jeg vurderer:

Pioneer VSX-D514 2159,- (fyndborsen.se)
    Yamaha RX-V350RDS 2295,- (fyndborsen.se)
    Sony STRDE497 2295,- (siba.no)
    Panasonic SAHE75S 1814,- (elprice.no)
    Proson RV2300 1995,- (siba.no)

Av det jeg har lest så langt, er sonyen og panasonicen mest aktuelle. Noen som har erfaringer mer noen på listen?

Høytalerpakker jeg vurderer:

CERWIN-VEGA AVS-5.1X 2995,- (hifiklubben.no)
    Proson Reality 32/31 Box ikke sub 1695,- (siba.no)
    Proson Reality 31/32 + XTZ 99 W8 (svart) 2495,- (fyndborsen.se)
    Jamo Surroundpaket PJ HCS 6000 + Proson Sub 8.1 3095,- (fyndborsen.se)
    Proson Conquest Satellitpaket 2195,- (fyndborsen.se)
    Proson Uniqe 616 Paket Silver + A-85 Silver sub 2795,- (fyndborsen.se)
    Proson Blackbird 6 + Conquest 716 Surround-paket 2495,- (fyndborsen.se)
    Dantax høytt.pakke 2714,- (elprice.no)

Når det gjelder høytalere er jeg veldig usikker. Cerwin Vega er jo utrolig kjent, men jeg er litt redd for å betale en del for navnet.. Ser heller ikke veldig kraftige ut.. Proson Unique 616 pakken ser bra ut, og den inkluderer sub. Proson Blackbird pakken ser veldig bra ut, men mangler sub. Får ikke plass på budsjettet til en sub i tillegg, så det må i så fall vente en måned. Kommentarer eller anbefalinger?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Til et budjsett på kun 5000,- så vil jeg faktisk anbefale deg å ta en runde å sjekke hvilke ferdigpakker du får på tilbud i disse salgstider. Høyst sannsynlig så får du mest kino for penga da.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •