Hvor dyrt må det være for at det skal være bra?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 43
    Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvor dyrt må det være for at det skal være bra?

Dette er et forsøk på å snu "klikk-tråden" inn på rett spor.

Opprinnelsen til denne tråden stammer fra et foredrag holdt av den danske Nordost-representanten på messa til Oslo HiFicenter i høst. Reaksjonen min dukket opp etter å ha lest denne tråden:
    http://www.hifisentralen.no/cgi/yabb...num=1105392449

Det jeg først og fremst reagerer på er at så mange henger seg opp i den ene detaljen at kabelen skal være 4,65 meter lang. Det er på en måte 2 fronter som henger seg på. Den ene er tweakerne som kjøper noen rimelige kabler og forsøker effekten av 4,65 meter sammenliknet med for eksempel 1,5 meter.

Men så har vi den andre siden har vi de som av en eller annen merkelig grunn kan forsvare en pris på kanskje 10 000 eller 20 000 kroner for en nettkabel, nærmest bare fordi den har flotte støpsler og er 4,65 meter lang. Ikke at ikke Nordostkabelen har annet å by på, men det blir litt på samme måten som at nye diskanter i B&W sin nye Nautilus-serie kan forsvare en prisøkning på 30% fra en allerede skyhøy pris.

Hvor mange er egentlig villige til å betale for woodo?

De som husker etterslepet etter forrige tråd har kanskje også fått med seg denne:
    http://www.hifisentralen.no/cgi/yabb...num=1105526677

For meg ser det ut som om noen faktisk følte seg meget truffet over at noen stiller spørsmål ved dette temaet.

Er det noen her på forumet som får en liten lei følelse i magen når jeg spør: "Har du brukt penger på noe, og du vet innerst inne at du må jobbe litt for å klare å overbevise deg om at det låter bedre?"
    Dersom du får den minste lille vonde følelse nå blir du sikkert litt forbannet og prøver å heve deg over slike tåpelige påstander som dette her. Du sitter sikkert og tenker: "Jeg må nesten svare noe her for å sette på plass denne skrytepaven her." Vel, jeg har ikke sagt et ord om utstyret ditt. Jeg har bare stilt et hypotetisk spørsmål.

Uansett tror jeg vi kunne trenge litt hjelp av denne mannen:
    http://www.randi.org/jr/index.html

Han kunne definitivt fått avmystifisert en del ting. Det er vel ikke for ingen ting at det i tråder med veldig dyrt utstyr aldri snakkes om ABX-tester, eller?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    526
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en ABX test av strømkabler http://www.hometheaterhifi.com/volum...s-12-2004.html
    Selv er jeg fortsatt en kabelskeptiker etter en del testing av spesielt signalkabler.Det eneste jeg med sikkerhet kan si har gitt meg bedre lyd, er å gå fra en optisk kabel til en selvlaget coaxkabel.Når det gjelder strømkabler kan jeg tenke meg at en bedre skjerming gir et lavere støybilde og da bedre opplevd lyd.Har forresten skjermet strømkabel noe for seg for oss som ikke har jordet kurs??Har litt vanskelig for å skjønne det,men..

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først går jeg litt i moderatormodus her:
    [Moderator: Prøv å diskutere sak her uten å referere til andre fora. Jeg vil nok etter opplevelsen med forrige tråd (som nå er slettet) moderere denne tråden hardt hvis det kommer slengbemerkninger om andre fora (som jo ikke følger denne tråden og dermed ikke kan forsvare seg). Prøv å holde en generelt høflig tone og unngå personangrep, også i forhold til andre fora.]

Jeg er generelt kritisk til en holdning som konkluderer noe om kvalitet ut fra pris alene. Det er mange faktorer som bidrar til prissetting, og jeg nevner i fleng:
    * Fraktkostnader
    * Produksjonskostnader
    * Utviklingskostnader
    * Antallet ledd et produkt passerer gjennom før det når forbruker
    * Markedssegmentering (hva er målgruppen villig til å gi)
    * Servicetilbud

Bang&Olufsen selger til en gruppe hvor design teller minst like mye eller mer enn lydkvalitet.
    Sony selges gjerne gjennom kjeder med en såkalt lavprisprofil med stor konkurranse og prises deretter. Servicetilbudet lider gjerne under de små marginene.
    Bose selges til dem som legger vekt på at ting skal være så små som mulig og der hvor mye du har betalt for produktet gir status i seg selv.
    SVS og projectiondesign selger rett fra fabrikk og kan tilby konkurransedyktige priser basert på få ledd i kjeden fra produsent til forbruker.
    Nordost selger produkter basert på sin egenskapte status og sine påstander om lydforbedringer og kan kjøre en høy pris fordi målgruppen er villig til å betale MYE for å ha det de tror er det ypperste.

Hva vil jeg fram til? Det er mye annet enn kvalitet som ligger bak prisfastsettelser. Den som tror at det eneste man betaler for er håndgripelige kvaliteter og at det er en proporsjonal sammenheng mellom kvalitet og pris, de må tro om igjen...

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har så rett. Send linken om James Randi til Palvig & Co

Intermediate jonia sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he... Nå touch'er du et tema som sannsynligvis ikke tas særlig godt opp i high-end kretser. For det gjelder neppe bare strømkabler det du skriver her.... hva skal til for å oppnå det aller beste...

Jeg tror faktisk ikke noen egentlig ønsker å vite dette. I fare for å bli litt filosofisk en fredags ettermiddag, vil jeg dele av meg med noen tanker omkring dette....

Endel av hobbyen er nemlig alltid å etterstrebe noe bedre, se frem til noe nytt som skal gi deg nye fantastiske stunder med ditt kjære anlegg. Kan en da trekke frem eller komme over noen teorier om hva som bør låte bedre enn det andre, ja da har du også et incitament til å oppgradere.

Sannsynligheten er nok stor for at det du betaler for produkter så langt fra er proporsonalt med opplevd kvalitet. Snarere er nok det rette uttrykket en eksponensiell sammenheng mellom pris og kvalitet. Etterhvert går prisen i været uten at du i realiteten får noe mer igjen i form av opplevd kvalitet..

Her kommer vi inn på psykologien... du TROR det skal være bedre, derfor er det da også det.

Saken er den at om du legger 10.000 kr på bordet, får du en god høyttaler, legger du 1.000.000 på bordet får du en som er "mye" bedre, men differansen på 990.000 kr, står den i forhold til opplevelsen. Du vil få høre musikk og filmlyd fra begge høyttalerne, begge vil gi deg opplevelser som er gode, men den ene låter nok NOE bedre enn den andre, men hvor MYE bedre er den egentlig? Er opplevelsen med den dyre høyttaleren 99 ganger "bedre" enn opplevelsen med den billige? Ja, dette blir jo veldig subjektivt og ikke lett målbart, men svaret sier seg selv. Hvis noe skal bli 99 ganger bedre enn det er, så må jo det være et lydmessig nirvana som mangler sidestykke, noe som med dagens teknologi sannsynligvis aldri kan oppleves.

Det som er litt ekstra moro i denne sammenheng, er å se folk som bruker tusenvis av spenn på en strømkabel, og som har anlegget stående i et rom som ikke overhodet er optimalisert for lyd... Lydbøyler, hva er det? Diffusere refleksjoner fra veggene sa du? Demping, av hva? Vibrasjonskontroll, lydisolering mot forstyrrelser fra vei og andre medlemmer i familien... strømrensker osv.....

Verden vil bedras, så la dem da få bli det, om det gir dem glede...

Jeg søker å finne en balanse mellom god lyd og kostnader, og gjøre forbedringer der de faktisk merkes (eksempel er soundcare spikes..), strømkablene er nok ikke det første stedet jeg vil lete...

God helg alle sammen! :lol:

Active John sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har faktisk kjøpt en kabel, somjeg selv etter omfattende testing ikke hørte noe forskjell på. Heldigvis fikk jeg den billig.

Men vond følelse? nei.. Om jeg ikke hører forskjell, så er den ihvertfall til nytte som skryteobjekt. :lol:

(Kabelen er høyttalerkablen til senter HT. en 2m rest jeg fikk veldig billig)

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jonia
    Snarere er nok det rette uttrykket en eksponensiell sammenheng mellom pris og kvalitet. Etterhvert går prisen i været uten at du i realiteten får noe mer igjen i form av opplevd kvalitet..
    Jeg tror ikke på det engang. Sammenligner du kvaliteter på den billigste merkehøyttalerkabelen du får i den lokale elektronikkjedebutikken din og Biltemas no-name kabler, så tror jeg du vil oppdage at du får en mer gjennomført høyttalerkabel til lavere pris på Biltema (ref Biltemas 2x2.5mm kabel i 25 meters rull).

Jeg tror ikke noe på en matamatisk sammenheng mellom kvalitet og pris i det hele tatt. Sier ikke dermed at man ikke kan få noe bedre ved å gi en høyere pris, men poenget er at men ikke kan konkludere at det dyreste av to konkurrerende produkter er det beste. Likevel er det få som snakker om å oppgradere når de bytter ut et produkt med et som er rimeligere... Derfor synes jeg personlig at det er en fin sideeffekt av reglene på AVforum om at prisdiskusjoner ikke tas i tekniske tråder at vi får fokus på kvaliteter istedenfor pris. Det er tross alt det viktigste.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John
    Men vond følelse? nei.. Om jeg ikke hører forskjell, så er den ihvertfall til nytte som skryteobjekt. :lol:
    Klart at det er en god følelse å eie noe dyrt. Men når noen hevder det er bra FORDI det er dyrt, så blir det feil. Kvalitet bør begrunnes med noe annet enn pris.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ikke uten grunn at Yamaha DVDS550 som har veil på 2200 blir testet bedre av Lyd & Bilde enn Philips DVP720 som er IDENTISK (jeg har kikket under lokket og dobbeltsjekket med komponenter) samme spiller.
    Eneste forskjell er at Philips har tilkoblet 5.1 utgang og koster 1600

I siste kalvakade nr så fikk 550 bedre karakter på flere aspekter.

Det er en veldig generell oppfattning at dyrere er bedre. F.eks la oss ta Panasonic 37PA30 som selges ned til 19k og Hitachi 37PD5200 som selges til 30k. Mange tror at Hitachi er bedre siden den koster 11k mer, mens realiteten er Pansonic koster mest fra leverandør og er en bedre TV.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er faktisk temmelig sjelden å se sammenligningstester i Hifi-magasiner som konkluderer at en rimeligere komponent er kvalitetsmessig bedre enn en som koster mer (uavhengig av pris). Likevel er det slik at et rimelig produkt ofte kan få "Best Buy"-stempel, så helt unyansert er det likevel ikke.

Er klar over at jeg sitter litt i glasshus her, så jeg skal ikke konkludere noe ut fra dette, men tror det er vanskelig å være 100% objektiv i forhold til kvalitet når man vet prisen. Man får en underbevisst forventning ut fra alle opplysninger man sitter med om et produkt. Prisen inkludert.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Er klar over at jeg sitter litt i glasshus her, så jeg skal ikke konkludere noe ut fra dette, men tror det er vanskelig å være 100% objektiv i forhold til kvalitet når man vet prisen. Man får en underbevisst forventning ut fra alle opplysninger man sitter med om et produkt. Prisen inkludert.
    Ergo blindtesting er den eneste "riktige" måten å teste på. Vite minst mulig om produktet før en tester.......

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Ergo blindtesting er den eneste "riktige" måten å teste på. Vite minst mulig om produktet før en tester.......
    Dessverre er ikke blindtesting alltid mulig.
    Forsøk å ABX-teste denne med andre kabler:
    http://www.audioholics.com/ces/CESmisc/GLOBcable.php

Jeg skal ikke konkludere noe om lydkvaliteten uten å ha hørt denne, men det er vel ikke unaturlig å konkludere med at dette er så upraktisk at det kun er for SVÆRT spesielt interesserte.

Dette eksempelet er ikke enestående, og det er jo mange som hevder at kabler må spilles inn i oppsettet, og tilsvarende krav for andre typer utstyr, spesielt i den dyre enden av skalaen. Jeg mistenker av og til at dette delvis er motivert av at man ikke skal kunne gjennomføre effektive ABX-tester... :twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei og hopp

mulig dette blir en aldri så liten digresjon, men jeg setter nå i gang uansett..

når det gjelder strøm til et stereoanlegg er det ikke tvil om at det gir en liten forbedreing ved å ha egen kurs med dertil hørende nettfilter/kabler. hvor mye denne forskjellen er verdt er tross alt opp til hver enkelt. er man så heldig å ha et anlegg i mange hundretusenklassen (stereo) gir nok dette en langt større forbedring enn i de fleste anlegg som figurerer på dette forumet. derfor mener jeg flere av deltagerene kan spare seg for latterliggjøringen av lydforskjellene når de ikke hører forskjell på sine budsjett(surround)anlegg. (beklager fornærmelsen)

stereo og surround stiller seg nærmest i to forskjellige kategorier på denne fronten er mine erfaringer. et surroundanlegg som skal konkurrere med et meget godt stereoanlegg koster desverre alt for mye.

mine erfaringer av hva som er dyrt og bra når det gjelder stereo er at du kommer veldig langt med forholdsvis begrensede midler såfremt du ikke skal spille HØYT. er dette en ambisjon er anlegget nødt til å koste en del kroner. har ennå til gode å høre et "rimelig" anlegg spille høyt på voldsomme volumer (de fleste brekker i god tid før denne grensen er nådd)

hilsen christian

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Biltema reklamerer med å være billig, men produktene er ikke dårlige av den grunn. Ta f.eks biloljen som selges til kr 190 (syntetisk) vs ca 500 kr på bensinstasjon (f.eks Shell olje). NAF har konkludert med at olja på Biltema er like god, men folk betaler likevel kr 500 på Shell. Verden ønsker å bedras + det koster å markedsføre.

Det samme gjelder vel kabler. Mange på AVForum har konkludert med at disse er like gode som f.eks Monster, men allikevel kjøper mange Monster (inkl megselv).

Dette skyldes merkevarebygging og folks tiltro til produktet. De som ikke har peiling eller tid til å sette seg inn i produktet, kjøper det dyre og mest kjente for å være på den sikre siden. En får som oftest det en betaler for, men ikke alltid. Det er dog sjelden at det dyre produktet er dårligere enn det billige. Altså en betaler for sikkerheten ! Hadde Snickers IS fortalt meg at det er bortkastet å kjøpe Monster kabler vs Biltema hadde jeg kjøpt Biltema kabler. Nå er det dog for sent !

Til slutt: Har du kjøpt at stereoanlegg til kr 100 000 klinger det ikke riktig å si at du har kabler til Biltema til kr 10/meter :wink: En kjøper ikke Porsche med vindusviskere fra Biltema :wink:

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    apropo olje, det er stor forskjell....hele motorlyden og vibrasjonen fra den endret seg når jeg gikk fra billig shell til helsyntetisk castrol. og det var IKKE placebo. en del eldre audier kakler på noen typer olje... :wink:

Intermediate Jan A M sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av salvatore
    hei og hopp

mulig dette blir en aldri så liten digresjon, men jeg setter nå i gang uansett..

når det gjelder strøm til et stereoanlegg er det ikke tvil om at det gir en liten forbedreing ved å ha egen kurs med dertil hørende nettfilter/kabler. hvor mye denne forskjellen er verdt er tross alt opp til hver enkelt. er man så heldig å ha et anlegg i mange hundretusenklassen (stereo) gir nok dette en langt større forbedring enn i de fleste anlegg som figurerer på dette forumet. derfor mener jeg flere av deltagerene kan spare seg for latterliggjøringen av lydforskjellene når de ikke hører forskjell på sine budsjett(surround)anlegg. (beklager fornærmelsen)

stereo og surround stiller seg nærmest i to forskjellige kategorier på denne fronten er mine erfaringer. et surroundanlegg som skal konkurrere med et meget godt stereoanlegg koster desverre alt for mye.

mine erfaringer av hva som er dyrt og bra når det gjelder stereo er at du kommer veldig langt med forholdsvis begrensede midler såfremt du ikke skal spille HØYT. er dette en ambisjon er anlegget nødt til å koste en del kroner. har ennå til gode å høre et "rimelig" anlegg spille høyt på voldsomme volumer (de fleste brekker i god tid før denne grensen er nådd)

hilsen christian
    Nå er det vel ingen som har latterliggjort det å ha en egen kurs til anlegget. Det folk hadde problemer med var at det ble påstått at en lengde på eksakte 4,65m eller hva det var, skulle være den beste lengden på strømkabelen fra stikk til komponenet. Og dette skulle være bedre en både kortere og lengere kabler. :?

Skjønner godt jeg, at det kan være fordelaktig å ha en egen kurs til anlegget.

Active vito sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har som regel enten klart å overbevise meg selv om at det kjøpet MÅ til, eller så må det virkelig til. slik unngår jeg slike ubehagelige episoder som kunne oppstått etter å ha lest innlegg nummer 1 her :lol:

men fra spøk til alvor, jeg angrer ikke på noe jeg har kjøpt til oppsettet mitt, selv om ikke alt var planlagt (og selv om dere ikke ser på det som dyre nok komponenter til å kunne angre :lol: ).

jeg mener selv å ha fått det som lar seg gjøre ut av høyttalerne, og det er vel hele vitsen, er det ikke? selv om alle kablene kanskje ikke står i stil til resten av utstyret, så ser jeg på det som en investering til fremtidige høyttalerkjøp (motsigelse? jeg sa "..å ha fått det som lar seg gjøre ut av høyttalerne..", hvorfor snakker jeg da om å bytte høyttalere i fremtiden, når jeg er så fornøyd med lyden og det jeg har? )

absolutt et artig tema!

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    apropo olje, det er stor forskjell....hele motorlyden og vibrasjonen fra den endret seg når jeg gikk fra billig shell til helsyntetisk castrol. og det var IKKE placebo. en del eldre audier kakler på noen typer olje... :wink:
    Gamle audier kakler uansett ved oppstart siden de har hydrauliske ventilløftere. Godt mulig den kakler mindre ved bruk av tynnere olje.

OT slutt.

Placebo kan være vanskelig å bedømme. Man vil helst høre bedringer! Selv har jeg masse biltema kabler i mitt budsjett surrerundt anlegg (spesiellt kobber ht kabler).

Mvh

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oljedigresjonen er egentlig veldig bra på flere måter. Først vil jeg nevne at på Statoil koster 40 liter bjørkeved 65 kroner :shock: Så hvborfor skal ikke da olja være dyr??? Hva ville 40 lite ved kostet på Biltema?

Men med olje som i HiFi er vi også opptatt av teknologi. Den beste olja jeg har testet noen sinne er Quaker State organisk olje. Altså ikke syntetisk. Jeg vet ikke hvorfor denne er bedre, men redusert oljeforbruk, mykere gange, mindre fusk osv osv. Det var mange ting som ble bedre. I tillegg kostet den ikke all verden. Den var jo billig sammenliknet med helsyntetiske oljer.

Slik er det med HiFi også. Nye ting er nesten automatisk bedre enn gamle. Sånn er det med dyre ting også. En som jobber i bransjen fortalte meg: Det er så utrolig gøy å komme på hjemmedemo til folk som har dyre Monster. Man kan koble inn nesten hva som helst til halve prisen og de får jo regelrett sjokk.

Axel F: Jeg vil helt klart si at dersom du ikke hadde fått problemer med pluggene ville nok utvilsomt Biltema være et kjempekjøp i forhold til Monster. Du skal nok også opp i rimelig dyre Monster før du i det heletatt kan tangere kvaliteten på de dyreste Biltema-kablene.

Men jeg tror vi skal passe oss for å la dette bli en diskusjon om spesifikke produkter.

Men det er en effekt jeg også vil belyse: Toppmodelleffekten. Selv har jeg den rimeligste DVD-spilleren i en serie. Den koster sine 41k, men allikevel finnes det to dyrere modeller som i tillegg har mindre funksjoner. Da kommer en følelse fort snikende: Jeg må nesten ha den dyreste av dem når jeg en gang får råd :lol: Ja, det er komisk når jeg tenker på det, men noe må det jo være med den dyreste til 78k, som i tillegg mangler forforsterker :shock: Jeg savner ikke noe, og den spiller så godt som noe jeg har hørt den jeg har.

Men tilbake til testerne: Når de eventuellt får en Unidisc SC og en Unidisc 1.1, er det da "lov" å skrive: "Vi hørte ikke forskjell vi", eller: "Vi synes den billigste egentlig spilte bedre vi" eller aller verst: "Dette spiller da ikke bedre enn en spiller til 10k, gjør det vel?"

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er to meget gode innlegg i tråden på HiFisentralen som jeg vil quote i sin helhet:

Ja, det var moro. Det var en i rommet som ropte Ja! hver gang Nordostmannen skiftet kabel. Til slutt begynte jeg å lure på om denne personen var medsammensvoren med vår danske lydhypnotisør. Jeg har ingen bevis. Det er mulig at jeg hørte visse forbedringer; en uro i bakgrunnen forsvant, men det kan ha vært massesuggesjon, eller et ønske om at jeg også kan høre forskjeller....
    Og enda bedre:

Demoen er overvært, også av undertegnede...

Litt om hva som impliseres i den ellers trivelige danskens påstand: "Kabelen skal være 436,5 cm. Det gjelder ALLE elektriske ledere, uavhengig av hva slags signal de leder og hvordan de er terminert"...

-Kabelen fra sikringsskapet skal klippes og termineres et passende antall ganger på veien til anlegget (en gang pr 436,5 cm.).

-Forbindelsen mellom fosterkerkortet og høytalerterminalene skal være 436,5 cm.

-Bena på DAC-ICen i CD-spilleren skal være 436,5 cm lange.

-Spoletråden i alle spolene i høyttalerens filter skal være... jada! 436,5 cm..

Og sånn kan du fortsette å utlede idioti til du blir god og mett!!

Så kort om demoteknikken han bruker:

Hver detalj som forandres ledsages av et kort musikkutdrag før og etter. Han bruker aldri det samme utdraget to utskiftinger etter hverandre. Det er naturlig at øre/hjerne oppfatter mer av innholdet ved andre gangs gjennomlytting. Dette var nær ved å lure meg til å tro at det var en reell oppgradering han kunne vise oss. På min forespørsel gikk han motvillig med på å gjennomføre en A-B-A sammenlikning. Og vet dere hva? Forbedringen var borte som ved et trylleslag....

Jeg kom som en skeptiker, gikk som en skeptiker, og etter å ha tenkt igjennom opplevelsen er jeg bare indignert og irritert. Dette er mer opplagt fake enn kvinnelige pornoorgasmer, ferdig arbeid.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •