Bytte Cambridge cd spiller til dvd spiller?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bytte Cambridge cd spiller til dvd spiller?

Hei!

Har en Cambridge Azur 540 cd spiller. Er på utkikk etter en dvd spiller nå. Ser blant annet at Cambridge har to modeller som virker okei, nemlig Cambridge DV77 og 540D.

Spørsmålet er om jeg bør bytte ut cd spilleren i en av disse dvd spillerene. Det virker nemlig for meg noe bortkastet å ha begge deler. Hva anbefaler dere som har greie på dette?

For øvrig er forsterkeren Cambridge Azur 540A koblet opp mot to Dali Concept 2 høytalere.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Bytte Cambridge cd spiller til dvd spiller?

Sitat Opprinnelig postet av aldrack
    Hei!

Har en Cambridge Azur 540 cd spiller. Er på utkikk etter en dvd spiller nå. Ser blant annet at Cambridge har to modeller som virker okei, nemlig Cambridge DV77 og 540D.

Spørsmålet er om jeg bør bytte ut cd spilleren i en av disse dvd spillerene. Det virker nemlig for meg noe bortkastet å ha begge deler. Hva anbefaler dere som har greie på dette?

For øvrig er forsterkeren Cambridge Azur 540A koblet opp mot to Dali Concept 2 høytalere.
    En god huskeregel er at en ren CD-spiller vil alltid spille bedre på musikk enn en kombinert CD/DVD-spiller i samme prisklasse :wink:

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville nok beholdt cd-spilleren, og kjøpt en DVD79. Eller kjøp en enda bedre cd-spiller og DVD79.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nettopp kjøpt en 540D, og er veldig fornøy med lyden. Den har også fått flere gode tester. Bruker den mote en Onkyo forsterker og B&W høytalere

Active Viks sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Sitat Opprinnelig postet av aldrack
    Hei!

En god huskeregel er at en ren CD-spiller vil alltid spille bedre på musikk enn en kombinert CD/DVD-spiller i samme prisklasse :wink:
    Ja, men Cambridge er flinke til å bryte reglene. 540D låter faktisk bedre enn 540C.
    Og 540D er mye bedre enn DV79 - inneholdet sier for seg selv. Har du lyst til DivX-avspilling - kjøp noe billig vrak i tillegg - ikke gå i kompromisser (DivX fortjener ikke storskjerm)
    Emotiva UMC-1 | Rotel RB-1072 | Rotel RMB-1066 | Dune HD TV-101 | Panasonic DMP-BDT310 | Sony MDS-JE640 | Pioneer PD-F1007 | B&W DM683 | B&W LCR600 S3 | B&W DS6 | Mirage Nanosat | SVS PB12-NSD DSP | Sanyo PLV-Z2000 | DreamScreen V2 DynaGrey AutoManual 106" | LG 47" Cinema 3D | iRule Pro | Tara Labs & Monster interconnects | Supra Classic Blue 6.0

Denon-PMA-510AE | B&W DM686 | SVS SB12-NSD DSP | Supra Classic Blue 2.5 speaker cable | Monster 250 Interlink | Asus Xonar

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Vik's
    Ja, men Cambridge er flinke til å bryte reglene. 540D låter faktisk bedre enn 540C.
    Og 540D er mye bedre enn DV79 - inneholdet sier for seg selv. Har du lyst til DivX-avspilling - kjøp noe billig vrak i tillegg - ikke gå i kompromisser (DivX fortjener ikke storskjerm)
    Begge disse spillerene har vært testet flere ganger og hvis det du sier hadde stemt , hadde det vært en sensasjon av dimensjoner..... :wink:

Active Viks sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av grinchen
    Sitat Opprinnelig postet av Vik's
    Begge disse spillerene har vært testet flere ganger og hvis det du sier hadde stemt , hadde det vært en sensasjon av dimensjoner..... :wink:
    Jeg stoler på ørene og øyene mine, og ikke bare review's og tester.
    Det er forskjell mellom DV79 og 540D (spes på bilde, komponent).
    Du ser, jeg har 540D, men jeg vurderte først å skaffe meg enten DV77-79 eller NAD T533-T562, men så hørte og så på 540D, og ble positivt overrasket, vettu.

Men jeg sier ikke at DV79 en dårlig spiller, nei. Den kunne vært bedre uten Divx og mp3 (gjelder alle nye DVD-spillere). Også det er DVI utgang - det er en fordel (for noen).
    Emotiva UMC-1 | Rotel RB-1072 | Rotel RMB-1066 | Dune HD TV-101 | Panasonic DMP-BDT310 | Sony MDS-JE640 | Pioneer PD-F1007 | B&W DM683 | B&W LCR600 S3 | B&W DS6 | Mirage Nanosat | SVS PB12-NSD DSP | Sanyo PLV-Z2000 | DreamScreen V2 DynaGrey AutoManual 106" | LG 47" Cinema 3D | iRule Pro | Tara Labs & Monster interconnects | Supra Classic Blue 6.0

Denon-PMA-510AE | B&W DM686 | SVS SB12-NSD DSP | Supra Classic Blue 2.5 speaker cable | Monster 250 Interlink | Asus Xonar

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •