Feedback ønskes! Cerwin/surround

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Feedback ønskes! Cerwin/surround

Hei på dere!!

Nå har jeg flytta ut og har egen leilighet, så nå vil jeg begynne å kjøpe meg et bra surround anlegg i stua mi. Det blir kanskje ikke det mange her kaller bra, men sikkert mer enn godt nok for meg.

Dette er det jeg har tenkt så langt:

CERWIN-VEGA V-6F Gulvhøytalere - 1596,- kr per par
    CERWIN-VEGA V-5C Senter - 998,- per stk
    CERWIN-VEGA V-5M Stativhøytaler - 1196,- kr per par
    CERWIN-VEGA CLSC-12S Subwoofer - 3298,- kr per stk

Jeg begynner med å kjøpe Gulvhøytalerne denne mnd, for jeg har ikke den største lønninga som lærling så da må jeg ta litt etter litt. Grunnen til at jeg begynne med gulvhøytalere er at da kan jeg begynne å høre på musikk og se filmer. De gir liksom mest for penga og synes det passer best. Deretter subwoofer, så stativhøytalere bak og til slutt senter.

Men etter innkjøp av gulvhøytalere, som jeg satser på å bestille til helga for da kommer lønninga, så må jeg ha en forsterker. Den blir da kjøpt på februar lønninga.

Her trenger jeg deres hjelp og forslag til surround forsterker for dette oppsettet. Kan vel begynne med hva som kan være ideelt også kan vi tenke på hva som er realistisk for meg, da jeg som sagt ikke har altfor mye penger. Går heldigvis opp en del i lønn til februar. Men antar jeg bruker en 3000kr på forsterker, gjerne mindre, men tror ikke det vil bli bra nok kanskje.

Hva med disse:

Denon AVR-1604 - 2798,-
    http://www.hifiklubben.com/no/produk...er.htm?id=2260

Denon AVR-1705 - 2698,-
    http://www.hifiklubben.com/no/produk...er.htm?id=5430

Takk på forhånd

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppdatering:

Nye forslag på forsterker som jeg tror vil fungere bra, og ha mer å gå på om jeg ville ønske større høytalere.

DENON AVR1905 Hjemmekinoreceiver - 3498,- kr per stk.
    http://www.hifiklubben.com/no/produk...er.htm?id=5504
    Pluss:
    - Pre out på alle kanaler
    - Enkel konfigurasjon
    - 7.1 kanalsystem (kjøpe større fronthøytalere og sette de gamle på siden)

YAMAHA Receiver RX-V550 Receiver -
    http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300541&cks=SER
    Pluss:
    - 6x90W i 8ohm og 135W i 6ohm, dvs kraftigere
    - 6.1 (kjøpe senter/bakhøytaler å plassere i midten bak med tida)

Hvilken tror dere er det beste kjøpet?

Til Lørdagen 15.januar blir det tur til HiFiklubben i Tønsberg for å kjøpe CW V-6F gulvhøytalere og slå av en god prat om anlegget jeg vil bygge.
    Satser på at det blir en fin tur, lærenyttig også har jeg ringt å snakket med de også for jeg muligheten til å høre det anlegget jeg vil få i lydstudio demmes, sa han fyren på tlf.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Feedback ønskes! Cerwin/surround

Dette blir nok veldig bra..... Men jeg tror jeg ville går for en surroundreceiver til rundt 5000.- Da får du litt mere effekt, og det kan være kjekt hvis høytalerne skal byttes...... En receiver i denne prisklassen har som oftest også pre out for tilkobling av effektforsterkere.

Nå det gjelder valg av bakhøytalere vil jeg anbefal deg å ikke kjøpe stativhøytalere. Med stativ så blir dette dyrere enn frontsettet ditt..... Gå for samme bak som du har tenkt på i front.....

Active Viks sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

2Precious Dette blir bra - det kan jeg love deg! Jeg har dei V-6F, og de spiller utrolig bra (både i stereo og i HT) og ikke bare til prisen! Vurderer å beholde et par av de i stuen og kjøpe V-12F til HT-rom.

Men jeg kan anbefale deg å holde unna de billigste Denon recievere - gå for Cabmridge eller NAD (og kanskje Marantz) til 4000-5000.

Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    ...
    Nå det gjelder valg av bakhøytalere vil jeg anbefal deg å ikke kjøpe stativhøytalere. Med stativ så blir dette dyrere enn frontsettet ditt..... Gå for samme bak som du har tenkt på i front.....
    Helt enig i det.
    Emotiva UMC-1 | Rotel RB-1072 | Rotel RMB-1066 | Dune HD TV-101 | Panasonic DMP-BDT310 | Sony MDS-JE640 | Pioneer PD-F1007 | B&W DM683 | B&W LCR600 S3 | B&W DS6 | Mirage Nanosat | SVS PB12-NSD DSP | Sanyo PLV-Z2000 | DreamScreen V2 DynaGrey AutoManual 106" | LG 47" Cinema 3D | iRule Pro | Tara Labs & Monster interconnects | Supra Classic Blue 6.0

Denon-PMA-510AE | B&W DM686 | SVS SB12-NSD DSP | Supra Classic Blue 2.5 speaker cable | Monster 250 Interlink | Asus Xonar

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp for all del en receiver med preout, så du har mulighet for senere oppgradering om behovet skulle melde seg. Blant annet nevnte Cambridge har det, er litt usikker på Denon.

Ellers ville jeg anbefale at du tester tilsvarende prisede høyttalere fra Gale og Dali mens du først er inne...man vet aldri.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikke at jeg har den store peilinga.

men kanskje pioneer vsx-d714-s. kr 3200
    -pre-amp utgang.
    -5.1 (men det holder vel)
    -5 x 100 W i 8 Ω.
    -hybrid amplification, skal vist være veldig bra i stereo også.

http://www.pioneer.no/no/product_det...omy_id=428-436

Active Viks sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den var ikke værst til prisen, altså, men jeg tviler på at han har nok med stømjuice, for å gi 100 diskrete watt (tvilsomt). Spesielt hvis du kommer til å oppgradere frontene dine etter hvert.

Mitt forslag er fortsatt - hør på Cambridge, NAD, Marantz - prisen er ikke mye høgere, men de leverer varene helt sikkert, selv med store høyttalere.
    Emotiva UMC-1 | Rotel RB-1072 | Rotel RMB-1066 | Dune HD TV-101 | Panasonic DMP-BDT310 | Sony MDS-JE640 | Pioneer PD-F1007 | B&W DM683 | B&W LCR600 S3 | B&W DS6 | Mirage Nanosat | SVS PB12-NSD DSP | Sanyo PLV-Z2000 | DreamScreen V2 DynaGrey AutoManual 106" | LG 47" Cinema 3D | iRule Pro | Tara Labs & Monster interconnects | Supra Classic Blue 6.0

Denon-PMA-510AE | B&W DM686 | SVS SB12-NSD DSP | Supra Classic Blue 2.5 speaker cable | Monster 250 Interlink | Asus Xonar

Newcomer Typhoon7 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvorfor ikke? Kan da henge de på veggen for eksempel. :wink:
    Kanskje har han hyller han vil ha de på. Bare en liten tanke fra min side.

Active Viks sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Typhoon7
    Hvorfor ikke? Kan da henge de på veggen for eksempel. :wink:
    Kanskje har han hyller han vil ha de på. Bare en liten tanke fra min side.
    Det er klart at både gulvhøttalere og stativhøyttalere har sine fordeler og ulemper. Helt ideelt sett, så er det likt med alle 5-7 høyttalere i hjemmekino, spesielt for DVD-A.

Men stativhøttalere spiller ikke alle frekvensene like godt - det er fysiske begrensninger på det, sant vel? Det er riktignok ikke alle gulvhøyttalere som kan det heller (generelt sett).

Tanken er slik - har du råd og plass til gulvstående - gå for de, hvis ikke - du kan finne et bra alternativ med "små" stativhøyttalere også, men da må du spandere litt i større front og kansje sub.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Vik's
    Det er klart at både gulvhøttalere og stativhøyttalere har sine fordeler og ulemper. Helt ideelt sett, så er det likt med alle 5-7 høyttalere i hjemmekino, spesielt for DVD-A.

Men stativhøttalere spiller ikke alle frekvensene like godt - det er fysiske begrensninger på det, sant vel? Det er riktignok ikke alle gulvhøyttalere som kan det heller (generelt sett).

Tanken er slik - har du råd og plass til gulvstående - gå for de, hvis ikke - du kan finne et bra alternativ med "små" stativhøyttalere også, men da må du spandere litt i større front og kansje sub.
    Litt OT, men nå begir du deg ut på en diskusjon som kan dreie mot optimal plassering av bakhøytalere i et hjemmekinooppsett. Her vil etter min mening gulvstående bakhøytalere normalt legge en større begrensning på plassering enn høytalere som kan henges opp mtp optimalt lydbilde i bakanalene. Dog må rommets størrelse og lytteposisjon i forhold til bakkanalene legges til grunn.

Men la oss ikke ødelegge denne tråden med en slik diskusjon her

Active Viks sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Typhoon7
    Sitat Opprinnelig postet av Vik's

Litt OT, men nå begir du deg ut på en diskusjon som kan dreie mot optimal plassering av bakhøytalere i et hjemmekinooppsett. Her vil etter min mening gulvstående bakhøytalere normalt legge en større begrensning på plassering enn høytalere som kan henges opp mtp optimalt lydbilde i bakanalene. Dog må rommets størrelse og lytteposisjon i forhold til bakkanalene legges til grunn.

Men la oss ikke ødelegge denne tråden med en slik diskusjon her
    Enig med det du sier jeg, det er derfor jeg sa "ideelt sett", og at en må ofre et eller annet på enten lydfronten eller på plasseringsvennlighet av og til, alt kommer jo an på...

Samtidig vet vi ikke dimensjoner på stuen til Precious, så alt blir jo helt teoretisk med en del gjetting...
    Så klart det er mye som er avhendig av rom/størrelse/plassering m.m.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vik's: Vi er nok enige ja :wink:

Til Precious: Det viktigste er at du blir fornøyd. Hva vi andre måtte mene er ikke like vikstig som at du liker det du hører, men jeg er enig i at du bør kjøpe en reciever med pre out for evt tilkobling av mer effekt hvis det behovet dukker opp. Hvis Denon er valget ditt er AVR 1905 den minste med pro out på alle kanaler.

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville heller valgt utstyr ifra den nye CLSC serien ifra Cerwin Vega. Subjektivt mener jeg de høres bedre ut og jeg mener prisen er verdt det.

4stk CLSC10 og en CLSC6 senter er i mine øyne det beste økonomiske valget. Men prisen er deste høyere. Men en billig NAD forsterker ville dette blitt mye lyd til en rimelig pris ,men kanskje litt over budsjettet ditt?

Og med CLSC10 så trenger du ingen subwoofer til å begynne med. Kjøp det uten subwoofer til å begynne med og kjøp heller en romperister =) Du får mer morro av det =)

Active Viks sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CFD
    Jeg ville heller valgt utstyr ifra den nye CLSC serien ifra Cerwin Vega. Subjektivt mener jeg de høres bedre ut og jeg mener prisen er verdt det.

4stk CLSC10 og en CLSC6 senter er i mine øyne det beste økonomiske valget. Men prisen er deste høyere. Men en billig NAD forsterker ville dette blitt mye lyd til en rimelig pris ,men kanskje litt over budsjettet ditt?

Og med CLSC10 så trenger du ingen subwoofer til å begynne med. Kjøp det uten subwoofer til å begynne med og kjøp heller en romperister =) Du får mer morro av det =)
    Classic serie trenger eget HT room, de har ikke "stue-look".

Med 10" og oppover fra CV romperistere er overflødige.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •