Stereo til ca 7000.-

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer Kakemann sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Stereo til ca 7000.-

Har tenkt å starte på mitt første skikkelige anlegg, og trenger tips til forsterker og høyttalere. hører på veldig mye forskjellig musikk, så det bør funke på alt fra Pink Floyd til metal til bachs orgelstykker. har kikket litt i Lyd og Bildes årskavalkade og lurer på følgende anlegg:
    Cambridge Azur 640A
    Dali Concept 6
    muligens en Marantz CD 5400 eller en platespiller i tillegg utenfor budsjettet. budsjettet er altså for forsterker og høyttalere.
    jeg er helt nybegynner så bare slå meg i hodet hvis det er et dumt forslag.

Newcomer Theater sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med et budsjett på rundt 7000,- bør det være muligheter for å skaffe seg noe skikkelig på bruktmarkedet også. Ta en kikk på http://www.hifihuset.no/. Er mye her som burde kunne være aktuelt innenfor den prisklassen.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Første som slår meg er C320BEE fra nad og B&W602S3 på stativ.

Begge de overnevnte er typiske produkter som også er lett tilgjengelig på bruktmarkedet dersom dette er interessant.

Sprenger 7k budsjettet med noen hundrelapper (og det er uten kabler). Vet ikke hva du mener om det?

Ellers så har du jo den meget stilfulle forsterkeren marantz PM4400. Dali har vel også noen småhøyttalere som har fått gode tester.

DrE

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    erdette et godt kjøp?
    tingene må forresten helst kunne bestilles fra en norsk nettbutikk ettersom jeg bor temmelig avsides (i mosjøen)

edit: det er kaskje ikke så dumt. er som sagt ganske grønn. ta gjerne med link forresten
    de høyttalerne leveres vel ikke med stativ... link til en nettbutikk med den marantzen?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva sier "proffene" om C320BEE:

HiFi Choice --> "The C320BEE delivers plenty for its asking price…it's a lot of entertainment for the money"

Stereofile --> “The C320BEE is a really nice little amp, and totally worthy of whatever laurel leaves the 3020 has shaken from its head...The NAD is musically and sonically accomplished, and is probably about as close to organic sound as you can get for this kind of money."

What HiFi --> "This amplifier is sonically stunning. Whatever type of music you play through the C320BEE, it rewards you with what, for the money, is a breathtaking performance."

Tydeligvis et godt kjøp. Nå er dette utdrag klippet fra nads hjemmeside, så det evt negative nevnt i testene til de utvalgte magasinene er jo ikke nevnt da.
    Btw, "proffene" i hermetegn fordi det jo er du som bestemmer. Vet at mosjøen ligger litt avsides til. Hva blir nærmeste demorom? Langt til hifiklubben/hificenterkjeden i trondheim?

Fant ut at det var i underkant av 40 mil så da er det vel temmelig uaktuelt.

DrE

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den høyttaleren (B&W DM602 S3) så bra ut... er stativ et absolutt must med en gang eller kan jeg jukse litt til jeg får råd (sette dem på krakker eller noe)? de stativene var jo så sinnssykt dyre

Intermediate Jan A M sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kakemann
    den høyttaleren (B&W DM602 S3) så bra ut... er stativ et absolutt must med en gang eller kan jeg jukse litt til jeg får råd (sette dem på krakker eller noe)? de stativene var jo så sinnssykt dyre
    Selvsagt kan du sette høytalerene på krakker mens du venter på stativer. Det skulle da bare mangle. :wink:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Foresten kjønner jeg ikke helt vitsen med å kjøpe stativhøytalere pluss dyre stativer, når man kan legge stativprisen med i høytalerprisen og kjøpe seg gulvstående høytalere isteden. :roll:

Intermediate martin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Æsj B&W :wink:

Men det er vel ikke så mye annet i denne prisklassen, mye bedre altså

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan kansje ta litt tid før jeg får råd til stativer.... :idea: men jeg kan kansje bruke mine gamle pioneer høyttalere :roll: en stund til jeg har spart opp til stativhøyttalere... og så kan jeg kjøpe gulvstående istedet . selv om det sikkert blir en fantastisk elendig lyd mens jeg sparer...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan kansje ta litt tid før jeg får råd til stativer.... :idea: men jeg kan kansje bruke mine gamle pioneer høyttalere :roll: en stund til jeg har spart opp til stativhøyttalere... og så kan jeg kjøpe gulvstående istedet . selv om det sikkert blir en fantastisk elendig lyd mens jeg sparer...
    Det er noe jeg personlig ville ha vurdert i alle fall. Bra plan. :wink:

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da vil vel kansje dali 5005LE være et godt valg... eller?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kammerat av meg har bakhøyttalerene sine (i størrelse med DM602) på noen stativer han har kjøpt på IKEA for noen usle hundrelapper. Det er en betongfot i bunn og fire stålrør fra denne opp til et "platå". Det er ikke egentlig "høyttalerstativ", men det fungerer jo fint som det så... (prøvde å sjekke online katalogen til IKEA, men fant ikke disse der nå)

DrE

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •