Mer en én DVD spiller i anlegget?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mer en én DVD spiller i anlegget?

Hei!

Jeg har en Sony DVP-NS930 DVD spiller. Ønsker å kjøpe en til av merke Sony (men ikke samme modell). Kan jeg på noen måte 'styre' disse spillerene hver for seg fra fjernkontrollen til receiveren (STF-DA5000ES) ?

På forhånd takk!

Intermediate Jan A M sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva i allverden skal du med 2 dvd-spillere i ett anlegg? Hadde det vært en dvd-spiller og en cd-spiller hadde jeg kanskje skjønt det men.... :?:

Intermediate mg_martin sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    duden spurte allerede:P

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, jeg ønsker å kunne være litt mer 'effektiv' i skifte av plater, spesielt når jeg 'demonstrerer ting og tang' for venner og kjente. Sony spilleren jeg har er ikke akkurat lynet ved plateskift. Jeg kunne selfølgelig brukt en spiller av et annet fabrikat, men jeg er nå en Sony nøtt. Så om det lar seg gjøre ville det vært fint om noen kunne fortelle meg om det går eller ikke. Mener fra 'gamelt av' at en kunne styre flere Sony videospillere (ja, jeg er så gammel at jeg har brukt dette en gang i tiden....), men det kan være at jeg tar feil.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :shock: Så hvis jeg forstår deg rett, så vil du ha 2 dvd-spillere for å raskere kunne bytte mellom cdér....

Slik jeg ser det har du da enten:
    a) Alt for lite fritid
    b) Alt for mye penger
    c) En kombinasjon av a) og b)

Men fra spøk til alvor. Nå kjenner jeg ikke til Sony sine fjernkontrollere, men jeg vil anta at så lenge den fjernkontrollen du har, har mulighet til å styre begge dvd-spillerene vil du få ett problemet når begge spillerene står på. Altså f.eks.: når du trykker play , så vil begge begynne å spille. Og hvordan vil du koble spillerene til forsterkeren, skal du koble spillerne på forskjellige innganger, eller på samme inngang? Skal du ha de på samme inngang må du jo drive å slå av og på spillerene etter tur, og det tar vel omtrent like lang tid som å skifte cd gjør. :?

Newcomer N-EoN sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    D finst faktisk dvd skifter her i verdn då.. plass til 5 dvd plate å oppover... 8)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av N-EoN
    D finst faktisk dvd skifter her i verdn då.. plass til 5 dvd plate å oppover... 8)
    Ja, regner med Sony har det.

Newcomer N-EoN sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trur Sony kansje he ja... Men d finst no andre merke oxo då:P Som H/K f.eks

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett består IR-kodene av [Fabrikat] [Apparattype] [Funksjon] Så det vil kunne gå med en Sony DVD og en Sony CD-spiller, men med 2 DVD-spillere fra samme fabrikat vil du få problemer. Imidlertid antar jeg du fint kan legge til en Pioneerspiller eller en Yamahaspiller eller noe annet i fjernkontrollen slik at de velges med en funksjonsknapp på kontrollen.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På min Pioneer opptaker så kan den settes til 3 forskjellige sett med koder slik at man kan ha flere.

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ganske sikker på at det går bra, såvidt jeg har forstått så er det mulig å styre 3 DVD spillere med fjernkontrollen på 5000ES. Se også i manualen til DVD spilleren din, mener å huske å sett noe om dette der (har 930 selv, men kan ikke få verifisert det her og nå).

I mitt oppsett med 5000ES, 930 og HX1000 dvd opptaker så er 930'en DVD1 og HX1000 DVD3 i oppsettet på fjernkontrollen. Dvd opptakerens fjernkontroll har forøvrig en skyvebryter under lokket for å velge mellom DVD1,2 og 3. På 930 tror jeg det er slik at en skal holde noen knapper inne.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det netopp det jeg mener. Jeg tviler etter hvert at Sony har denne funksjonen - jeg har ihvertfall ikke funnet noe.
    Når alle komponenter er Sony, så blir det et stilrent og pent anlegg. Dette er imidlertid ikke det viktigste - det er selvsagt lyden.

Jeg kunne selvsagt gått for en annen spiller. En funksjon i Sonyen jeg har, er at den 'husker' hvor du er i filmen - selv om du tar platen ut eller slår av strømmen. Om AV forumets medlemmer kjenner til andre merker som har det, så vennligst post tilbake om dette, slik at jeg kan vurdere disse.

Til slutt vil jeg bare si til Jan A M

Ja, jeg har desverre for liten tid til denne interessen, og.......for mye penger - det går vel ikke an a ha for mye penger med HI-FI og hjemmekino som hobby?

Takker for alle innlegg

ooops.....glemte nesten

'115 dB i MÅLT lydtrykk - og REN lyd er ikke oppblåst' 8)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Spektre

Så ikke ditt innlegg før etterpå. Startet nemlig mitt svar tidligere i kveld, men ble avbrutt. Det er fortsatt håp da ser det ut til

Har selv tenkt på HX1000 eller modellen under. Hva måtte du gi for denne om jeg får lov å spørre? (Jeg vet dette ikke er prisforumet, så skal ikke gå lenger med dette her)

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøper du HX1000/900 så kan jeg garantere at det fungerer bra sammen med 930 siden jeg har det oppsettet selv. Prøvde å finne ut av muligheten for å ha 2 stk 930 modeller, men klarte ikke å finne noe i manualen så jeg er ikke like sikker på om denne kombinasjonen er mulig.

Prisinfo sendt på PM.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •