Førstegangs kjøper av hjemmekino.....

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Førstegangs kjøper av hjemmekino.....

Jeg sitter her å irriterer meg grønn over at jeg ikke har hjemmekinoanlegg. Jeg har en god forsterker, gode høytalere (dette er jo i mine ører, og med min lommebok) men ikke nok lyd overalt når jeg ser film. Og dette har jeg tenkt til å gjøre noe med.

Jeg har nå en NAD c352 som drar et par Cerwin Vega V-12F. Planen er å beholde dette, og bruke det i fronten (c352 vil da brukes som kun effekttrinn). I tillegg vil jeg ha en NAD T743 til å ordne med surrounden, et par CV V-6F bak og en V5c senter. Jeg trenger da litt assistanse fra dere guruer, om å bestemme om dette er bra nok eller ikke?
    Jeg veit at mange her ikke liker verken NAD eller CV, men det gjør jeg, så vi tar ikke den diskusjonen :wink:

Men er det noe jeg burde gjort anderledes? Prisen hos klubben ligger på ca. 6500 for alt dette. Og det er ikke mer jeg har å rutte med akkurat nå igrunn (har faktisk ikke noen ting nå, så må spare litt først). Så kan dere gi meg noen hints om jeg vil bli fornøyd, bør velge noe annet osv??

takker

er ikke sikker på om dette var rett sted å poste, så bare flytt det hvis dere vet bedre!

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syntes det hørtes fornuftig ut. Du vil få matchende høytalere, og det er viktig, i alle fall i front. Med tid og stunder kan du jo investere i en sub, og iom at du liker CV, regner jeg med at du liker skikkelig trøkk i bassen også.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Jeg syntes det hørtes fornuftig ut. Du vil få matchende høytalere, og det er viktig, i alle fall i front. Med tid og stunder kan du jo investere i en sub, og iom at du liker CV, regner jeg med at du liker skikkelig trøkk i bassen også.
    Ahh... godt å høre... Tenkt på å innvistere i en sub senere ja, og kanskje bytte til en "ekte" effekt forsterker til frontene (få litt mer kontroll på dem). Men flottings med positiv respons!! takker

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vil nok bli et morsomt anlegg det. Du får hvertfall mye lyd for pengene. CV og NAD passer bra sammen det.

Men om du skal bruke stereoforsterkeren du har fra før som effektforsterker må du passe på å stille den inn riktig. M.a.o. ikke for høyt, da vil du få mye susing.

En lur ting vil være å skaffe deg en dB-måler. Slik er det lettere å stille inn riktig. Det blir ofte feil når man prøver å ta det på øremål.

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se der, trenger ikke hjelp du
    Virker som om du ordner deg fint selv, mye lyd er viktig, men desto viktigere da er at balansegangen mellom høyttalerne er riktig.

Så da gjør du rett i og bruke høyttalere fra samma serie, og NAD skal jo gi endel guffe det.

Lykke til

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •