Problemer med lyden i DD, Arcam AVR200-DV88

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med lyden i DD, Arcam AVR200-DV88

Hei,

For en liten stund siden så skjedde det noe merkelig med lyden når jeg skulle se film i DD, det kom en masse støy ut av Ht samt lyden ble veldig brekt opp, nesten umulig å høre på, videre akkurat som noen "lydsmell" av og til, og det er tydligvis noe galt enten med min receiver eller dvd spiller. Det ser ut som det skjer etter at systemet blir varmt.
    Jeg har ikke noen dårlig kjøling eller annet som kan forklare dette, har jo brukt anlegget en stund også og det har ikke skjedd noen forandring vedrørende nytt utstyr etc i det siste.
    Prøvde å skifte coax men det hjalp ikke, også prøvd å skifte inngang på receiver men det samme skjer.
    Har ikke prøvd å skifte dvd spiller enda, og det er vel naturlig å prøve men lurer nå på om noen av Dere har en ide hva som er galt.
    Mener faktisk at jeg fikk samme ulyd når jeg spilte via coax fra dvd spiller på vanlig musikk også, spiller jeg analogt fra dvd spiller i stereo så virker alt fint.

Utstyret har ikke noen garanti lenger, og det er videre kjøpt brukt så jeg må nok ta kostnadene med reperasjon selv, greit nok men vet ikke hvem som fikser arcam produkter i Norge.

Håper at noen kan gi noen gode tips,

mvh
    Geir

Active
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    438
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det første du må gjøre er å verifisere om det er Receiveren eller DVD spilleren det er noe galt med. Forsøk å se om det forsvinner når du bytter den ene eller andre komponenter (lån hos noen andre eller en butikk).

Hi-Fi klubben har agenturet på ARCAM nå for tiden. Regner med at de er alene om det.
    Er vel bare å stikke innom dem og få det sjekket, eventuelt så kan du helt sikkert ringe dem og få informasjon om hvem som har service på ACRAM.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TEK
    Hi-Fi klubben har agenturet på ARCAM nå for tiden. Regner med at de er alene om det.
    Er vel bare å stikke innom dem og få det sjekket, eventuelt så kan du helt sikkert ringe dem og få informasjon om hvem som har service på ACRAM.
    Her er du nok på tur. HFK har sluttet å selge Arcam offisielt, men noen butikker selger det fremdels, da det er gode produkter. Diva AS har agenturet i Norge, og du får kjøpt Arcam flere steder.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TEK
    Det første du må gjøre er å verifisere om det er Receiveren eller DVD spilleren det er noe galt med. Forsøk å se om det forsvinner når du bytter den ene eller andre komponenter (lån hos noen andre eller en butikk).

Hei,

Takker for svar, har som sagt kun testet det enkleste som var kabelskifte for øyeblikket. Er for tiden på jobb offshore så jeg får teste mer etter jul.
    Får prøve med en annen dvd spiller først for å finne ut om det ligger i forsterker eller dvd spiller.

Får vel da ta kontakt med Diva As for hvem som kan ta service på det produktet som det er feil på, alternativt kjøpe nytt men det er noe irriterende siden jeg for forsterkeren kun har hatt den kort tid og er egentlig godt fonøyd med denne, selv om det kunne vert fristende med en AVR300.

Ellers så ser jeg i ettertid at jeg muligens postet denne tråden i feil gruppe, men får heller følge bedre med neste gang.

God jul,

Mvh
    Geir :)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •