Erfaringer med Linn Unidisc SC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Erfaringer med Linn Unidisc SC

Kunne tenke meg noen erfaringer fra de som har prøvd den nye unidiscen SC fra Linn i kombinasjon med forsterkeren AV5125. Tenker mest på 2 kanals stereo men også i et 5.1 oppsett. Disse produktene har jo fått mange gode omtaler i ulike fagblader.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Unidisc SC men ikke den nevnte effektforsterkeren. Var det noe spesifikt du lurte på?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker på å anskaffe meg denne kombinasjonen og lurer på et par ting.

Er spilleren stillegående? Vet at noen multiformatspillere har en vifte som starter opp etter en stund og avgir et svakt sus.

Sammenlignet med andre produkter i denne prisklassen (separat forforsterker, multiformatspiller) er unidiscen sammenlignbar kvalitetsmessig?

Vet du om det har vært noen problemer/feil med den til nå? Den har jo ikke vært så lenge på markedet.

Så vidt jeg vet mangler den stand by funksjon. Stemmer det?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den mangler standbyfunksjon, men den har svitsjet strømforsyning så det er helt unødvendig. Den bør også stå på hele tiden.

På min fjernkontroll har det løsnet en knapp (en som er sjelden brukt). Men jeg mistenker at det er et engangstilfelle.

Den kan gi litt lyd fra seg ved innlesing av plate, men går stille ved avspilling.

Forforsterkeren og avspilleren hver for seg er meget gode produkter. Den har ikke all verden av muligheter, men som musikkavspiller holder den god kvalitet. Den var som avspiller sammenliknbar med (i hvertfall ikke dårligere enn) den nye Onkyo multispilleren til 35k. Selve spilleren har en engasjerende spillestil og er som knut V sa det "fri for irriterende småfeil". Det kanskje morsomste med spilleren er at den går så ekstremt dypt i bassen. Det er liksom ingen begrensning over hodet nedover.

Den er testet i Fidelity som er i bladhyllene fra rett før julaften.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svaret.
    Når du nevner at den ikke har så mange muligheter, er det tilkoblingsmuligheter på baksiden, eller er det andre ting som du har savnet på den.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange påpeker det relativt begrensede bass-management på den. Personlig mener jeg at man med bra nok høyttalere ikke vil savne det. Videre hadde balanserte ut vært kjekt men ikke noe must. Den kunne kanskje gjerne hatt litt mer setup-muligheter for preampen, men det plager meg ikke i det daglige.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •