Nå er alt solgt , Starter på Nytt

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 41
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nå er alt solgt , Starter på Nytt

Dummet meg ut her tidligere på sein høsten med mine nad kjøp og CV . Fikk mye kritikk her . hehe . Og det forstod jeg når jeg kjørte igang filmer og musikk . Enormt trykk men mye brummmmm .

Sitter igjen med to god stoler i stua . alt er borte 22.12.2004 .

Priroriterer kun front systemet i første omgang , Tv/LCD/Plasma , Receiver, DVD, DVD opptaker . Og Høyttalere .

Sagem Dlp 50" ?
    Denon 3805 ?
    Denon 2910 ?
    Opptaker ?
    Høyttalere ?

Har et bra budsjett , så hvis noen har tid så sett gjerne sammen dette . Kanskje han Lygren kan komme med et tilbud ? Kjøre fire stk likense Høyttalere i front , to senter . H/V Front ?

Bruksområde : Film , Tv titting , PS2/PS3 . 20% +- som musikk . Pc skal ikke tilkobles .

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du vurderer Denon kan du vel høre på noen oppsett på klubben, med f.eks B&W 700 serien eller Dali Evidence. 3805 vil nok drive høyttalerne greit men du vil få mer dynamikk og kanskje mindre anstrengt lyd hvis du senere oppgraderer med et effektrinn (10-15k) til frontene. Hvis du vil gå for effektrinn med en gang vil du kanskje kjøpe en receiver med mindre effekt? Eventuelt kun en prosessor? Hva er total budsjett her?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg kjøper f.eks to par av B&W DM604 S3 Høyttalere . Og kjører ett par som senter . Er det en måte å gjøre på. Fornuftig eller er jeg bare dum ?

Jeg er åpen for alle forslag . og dette skal realiseres . Tilbringer mye av tiden i god stolen. Så jeg vil gjøre dette bra denne gangen. Det var bare ett forslag fra min side helt oppe på siden .

Budsjett for 2005 , maks 60000,- . og da kommer jo dere til hjelp som kan dette .

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel flere her inne som er fornøyd med B&W DM604 S3, så det er vel ikke dumt. Ser jo de er tilsalgs brukt nå for en rimelig penge oxo.. 2 senterhøyttalere har jeg aldri prøvd, burde vel holde med 1. Hvordan blir det med bilde hvis du skal ha så høy senterhøyttaler(e). På disse er det mye å hente med et bra effekttrinn, spør Geiri..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg tenker bare høyt .hehe. Men all lyd i hjemmekino kommer fra senter som jeg har forstått [ 85 - 95%]. det er liksom der det skjer ting . Så jeg tenkte ( vet svært lite ) at hvorfor ikke kjøre to kvalitets høyttalere som senter . en på hver side av TV/LCD/PLASMA/DLP . Lyden blir jo sentrert i forhold til der jeg sitter .

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende å kunne begynne på nytt.

Har en kjenning med et 5.1 sett av B&W60x serien

B&W604 front
    B&W602 bak
    B&WLCR60 senter
    B&W matchende sub

Det låter bra det, men husk nok forsterker.

Intermediate Zamot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hold deg unna LCR60, den låter som en plastikboks. Gå heller for LCR600, evt 602.

Eksempel med 600-serien:
    Eks1: Om du vil ha MYE Trøkk:
    Front 604 - Men da helst med eget effekt trinn (i såfall kan du klare deg med 2805 i stedet for 3805)
    Senter 602
    Surround 603
    Surround back (6.1) den andre 602
    Sub: ASW750

Eks2: For mer moderate lyttenivåer, trenger ikke effekttrinn.
    Front 603
    Senter LCR600
    Surround 601
    Surround back 600 (7.1)
    Sub: Asw675

God sub er viktig fremfor en "billig" sub, spar heller litt lenger i stedet for å "spare" her. For å holde deg innenfor prisrammen bør du prøve å kjøpe mest mulig brukt. F.eks receiver 3803 er veldig mye for pengene brukt.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så jeg tenkte ( vet svært lite ) at hvorfor ikke kjøre to kvalitets høyttalere som senter
    Har som sagt ikke prøvd dette selv. Blir nok for mye for receiveren med 2 B&W 604 på senterutgangen.. Da må du ha effektforsterker.

Tror en LCR600s3 vil funke fint jeg. Det er jo en stor senter.

Active
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    398
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville absolutt heller gått for Rotel RSX-1056 istedet for 3805en. Bedre!
    Klipsch er en bra match til dette, og konge i hjemmekino!
    (nå venter jeg bare på et par innlegg her... hehe)

8)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jonolav / Zamot . flotte kinoer . Dere har lagt sjelen inn Lyd verden .hehe .

Skal ta front først , Så jeg skal legge alle pengene der . For så å bygge videre ut . det er rart med det, men ser jo at 60000,- er ikke mye hvis man skal ha litt kvalitet .

Men skal ta spm mitt en gang til : Det med å ha to vanlige høttalere som senter . Blir det bortkastet penger, eller for jeg bedre / Litt mer trøkk fra senter ?

Ja dette er gøy. Starte på nytt å planlegge . Men er lett påvirkelig av dere "pro" innen LYD/ Bilde .

PS. Jonolav, så ikke at du hadde allerede svart på spm .

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye av pengene mine forsvinner i en Plasma / DLP tv . Så derfor priroriterer jeg front .

BW og klips er nevnt med Denon eller Rotel. Hva gir mest for pengene ? eller blir det bare en smaksak av det hele ?

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Noob
    Jonolav / Zamot . flotte kinoer . Dere har lagt sjelen inn Lyd verden .hehe .

Skal ta front først , Så jeg skal legge alle pengene der . For så å bygge videre ut . det er rart med det, men ser jo at 60000,- er ikke mye hvis man skal ha litt kvalitet .

Men skal ta spm mitt en gang til : Det med å ha to vanlige høttalere som senter . Blir det bortkastet penger, eller for jeg bedre / Litt mer trøkk fra senter ?

Ja dette er gøy. Starte på nytt å planlegge . Men er lett påvirkelig av dere "pro" innen LYD/ Bilde .
    Det ER viktig med en god senter som kan gjengi også endel bass. Men jeg tror ikke 2 høyttalere rettferdigjør prisen, i forhold til å kjøpe en stor senter. Selv bruker jeg en høyttaler av et par som senter, og i mitt tilfelle var dette billigere enn å kjøpe en senter i samme serie, men det var pga. et godt bruktkjøp (i tillegg har jeg ikke plass til en liggende senter). Derfor kan det være en ide å kjøpe et høyttalerpar og bruke den ene som senter (og den andre kanskje bak).
    Å kjøre to høyttalere som senter kan selvfølelig være en ide, men pass på at forsterkeren klarer å drive de (den ser da annen impedans!) eller en separat forsterker til den ene (eller begge), og i utganspunktet tror jeg ikke det lønner seg prismessig.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Noob
    Mye av pengene mine forsvinner i en Plasma / DLP tv . Så derfor priroriterer jeg front .

BW og klips er nevnt med Denon eller Rotel. Hva gir mest for pengene ? eller blir det bare en smaksak av det hele ?
    Har selv gått fra Denon til Rotel, men bruker fortsatt Denon effektblokker. Kan derfor ikke uttale meg om lyden på selve forsterkerdelen til frontene, men Rotel RSX 1056 er absolutt en bra receiver. Men jeg hører lite forskjell fra min gamle Denon 3801, og det som er mest hørbart er faktisk ikke lyd som skal være der, men veldig svak susing i høyttalerene, og små knepp når jeg skifter kilde og skrur av/på. Men dette er såvidt hørbart, og ikke plagsomt. Når du sammenligner, husk at du stort sett får oppgitt veiledende(villedende) pris på Rotel, og at du kan prute alle andre steder en Hifiklubben.

Det er jo mange som sverger til Rotel/B&W (og firmaene har nært slektskap).

Test av flere receivere, inkl 1056 og 3805:
    http://www.nebyhifi.no/documents/RSX...nemaJuly04.pdf

Om du ser mye film, ville jeg gått for projektor fremfor flatskjerm, og i tillegg en vanlig 4:3 TV.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prosjektor og alt annet jeg mangler kommer innbakt i huslånet 2006 tipper jeg . Det ekstra lånet blir kalt " oppussing av kjeller "

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare for å være grei med deg.
    Du kan glemme å drive 604s3 med 3805 og iallefall glemme å drive 2 par av de !!

Jeg hadde 3805 i mitt anlegg i 3mnd før den ble solgt videre.

Når jeg kjøpte den på hifi klubben lovte de dyrt og hellig at den var god nok for 604 i front. Men da jeg etter kort tid kom tilbake og klaget på at lyden vrenger seg på moderat volum så måtte de bite det i seg og si at den er for liten for disse høytalerne.
    Kjøpte meg en Rotel Effektforsterker på 2x200watt til frontene. Dette avlastet 3805 ganske så godt. Men fortsatt var det problemer
    Gikk da til inkjøp av RSP-1068 og flere Rotel blokker på 2x200 i 8ohm. Først nå er jeg fornøyd. Det er kanskje litt drøyt med disse store blokkene på surr/surr back. Men jeg vil aldri mer havne i den situasjonen at jeg føler at forsterkeren gir seg før høytalerne. Bedre med for mye power en for lite power.

Og som nevnt tidligere. Glem å kjøp lcr60 til 604. Den klarer ikke å hamle opp og følge med på volumet som du kan øse inn i dine 604.
    lcr600 er minimum. Jeg hadde en drøm om å ha en 604 liggende som center og tidligere. Det hadde fungert godt med match i front, men lydspredningen på en 604 liggende ble ett dilemma.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da for jeg budsjett sprekk .

La oss si at jeg fikk tak i sagem sin dlp til 20000,- . da har jeg igjen 40000,-
    Det skal fordeles på . Høyttalere [ kun front systemet ] . Forsterker[e] - DVD. DVD opptaker.

Høres ut som bw sine er tung å drive . og da kommer jeg for kort . Mange spm fra min side. mulig få eller ingen svar fra deres side .hehe

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På bruktmarkedet er det en i oslo som selger 2par 604s3 for 12000,- samlet!
    Der sparer du jo masse
    På hifiklubben sitt bruktmarrked er det en som selger en rotel RB990 (2x200watt rms 8ohm) for 2000,- Da trenger du å skaffe en till effektforsterker om du skal ha 4stk 604 da. Om ikke kan du bruke 3. Da er det en på qxl som selger en rotel rb960bx brokoblet gir den deg 1x180watt rms i 8ohm. Han forlanger rundt 1000,- for den.

Da kan du selge den ene 604 en til meg
    kjøp deg DENON AVR2805 til å dra resterende.
    Langt under budsjett enda

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe . du har kontroll G . bra. Men jeg har ikke penger før den 22.12.

Men det skal bli gøy å jakte etter utstyr . Må bare høre litt med dere som kan . Dummet meg kraftig ut når jeg handlet sist alene uten tilsyn .

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er bare å kjøpe det. Om du ikke får penger til å betale med før om 6 dager har vel ingenting å si.
    Forsterkerne får du i oppkrav vet du.
    Da er de uansett ikke fremme før du har penger i hånda.
    Høytalerne avtaler du henting/Forsendelse på og oppgjørsmåte.
    Skal ikke være problem.
    Men nå skal ikke jeg presse deg til å handle noe du ikke vet hva er

Du kan jo vente å høre hva andre sier.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo , stemmer nok det . skal man få pakkene fram før jul nå , må man ta express med posten [dyrt] . ellers må man vente til 27-28 .12 ... posten sliter .

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •