Hva mener dere, b&w 703 eller Audiovector mi3 si. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 33 av 33
    Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    avr200 god som preamp, er du gal?.......

nå går det heller ikke bare på watt og kontroll her, aldri i livet om avr200 yter noen av de høyttalerene rettferdig skal du lytte på musikk....

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis

nå går det heller ikke bare på watt og kontroll her, aldri i livet om avr200 yter noen av de høyttalerene rettferdig skal du lytte på musikk....
    Du er jo verdensmesteren du.

Jeg går ut fra at du har hørt AVR 200 som pre på noen av disse siden du uttaler deg så bastant?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Og med det mener du??? :?

Sånn Kenti har det med Arcam AVR200 og effekttrinnet FMJ P35 yter det H400 mer en "rettferd" for å være ærlig. Når du kommer med slike utsagn skal du jaggu få lov til å forklare deg også.......

Var selv på besøk hos Kenti i forbindelse med det berømte "SVS-besøket" hos Dag Johnsen. Hadde med meg flere CD-er som jeg kjenner godt for å skaffe meg det rette grunnlaget for å uttale meg.

I og med at jeg selv kjører AVR200 med Audiovector Mi3 hadde jeg ganske store forventninger til hva H400 kunne klare. Og for å si det sånn, den komboen skuffet ikke.

Personlig er jeg glad i både klar og distinkt diskant, samt at jeg synes lydbildet skal være "så bredt" som mulig, med god bass.....

Kombinasjonen Arcam/Dali H400 får mer enn godkjent i mine bøker. Dette lyder veldig "HIFI", Heliconene spiller med god dybde i bassen, mellomtonen er veldig bra, og diskanten blir aldri slitsom og er behagelig å høre lenge på. Personlig er jeg glad i litt mer distinkt diskant som sagt, men ulempen er at det kan bli slitsomt å høre lenge på på 60db+.

Denne høytaleren krever strøm, men det er nettopp det Kentis kombo klarer å gi. Dersom den ikke hadde klart å levere dette hadde H400 knelet på det volumet vi en kort periode testet.......

Sammenlignet med oppsettet til Dag, der jeg mente at med en SVS-tube og Audio Pro Black Diamond V2 fikk en klare mangler i mellombass-området, stod Heliconene seg med glans, et mye mer sammenhengende lydbilde hele veien (dog uten den ekstreme sub-bassen, selvfølgelig :wink: ). Men det savnet kommer først til filmbruk, ikke på musikk avspilt i stereo.

Dersom jeg hadde penger, hadde jeg helt klart kunne hatt H400 i min stue. Det lekre utseendet får en ta som en bonus... :wink:

Så her mener jeg at du har litt forklaring å gjøre, einis. Eller er du bare ute etter å provosere???

Newcomer Argh sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er helt sikkert bedre forsterkere enn arcamen min, men husk at jeg skal ha et anlegg til både surround og stereo bruk.
    Jeg tror min arcam slår det meste innen musikk av sourround forsterkere i den prisklassen. Når man kommer til 20k - 30k ert det sikkert bedre valig.
    Jeg får sikkert ikke ut alt potensialet i daliene med min arcam som forforsterker, men i forhold til mine Mordaundt short nc 40 classic u/effekt led, blir det som himmelens trompeter tipper jeg.
    Og neste gang jeg oppgraderer anlegget trenger jeg jo bare og byttte forsterker

Noen som vet forskjell på Dali Helicon 400 og Dali Helicon 400 jubileumsutgaven? bortsett fra prisen og den svarte fronten da?
    http://www.hifiklubben.com/no/produk...ere.htm?id=197
    http://www.hifiklubben.com/no/produk...re.htm?id=4610

MVH Terje

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er lydmessig identiske.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    H400 og H400W er lydmessig identiske ja. Eneste forskjell er sort vs. trefarget forntbaffel. Og prisen da..

Newcomer Argh sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel liten tvil om hva en burde kjøpe da

Newcomer Argh sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestillte Midgard PM-250 og Dali Helicon 400 i dag :lol:

Noen som har noen tips når det gjelder kabler
    RCA - XLR til PM og høytaler kabler

ops: Jeg kjører 8 ohm på forsterker, Daliene er 4 ohm. kan man da kjøre 4 ohm på PM' ene?, eller er det bedre og kjøre 8ohm på Pm'ene
    og få mindre watt? ops:
    Har ikke peling selv, setter pris på noen komentarer om dette

MVH
    Terje

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Argh

ops: Jeg kjører 8 ohm på forsterker, Daliene er 4 ohm. kan man da kjøre 4 ohm på PM' ene?, eller er det bedre og kjøre 8ohm på Pm'ene
    og få mindre watt? ops:
    Har ikke peling selv, setter pris på noen komentarer om dette

MVH
    Terje
    PM bruker B&Os ICEpower-moduler, og de skal vel ikke ha noe problem med å drive 4 ohms høyttalere. Hva du evt. har stilt inn høyttalerimpedansen på surroundreceiveren på har ikke noe å si når du bruker eksterne effekttrinn.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer! Jeg kan skrive under på at det er en bra kombo

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti

Du er jo verdensmesteren du.

Jeg går ut fra at du har hørt AVR 200 som pre på noen av disse siden du uttaler deg så bastant?
    og du har sikkert hørt en god preamp til sammenligning?

en receiver med 5 effektrinn, dacer, radio og 5 preamper. til under 10k....er ikke snakk om 1-2000kroners deler i preampen engang. sier segselv. arcam kan iallefall ikke lage gull av gråstein.
    bruke den på helicon er nesten skamm...

Newcomer Argh sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PM bruker B&Os ICEpower-moduler, og de skal vel ikke ha noe problem med å drive 4 ohms høyttalere. Hva du evt. har stilt inn høyttalerimpedansen på surroundreceiveren på har ikke noe å si når du bruker eksterne effekttrinn.

Det du da sier er eg kan bruke både 4 eller 8 ohm på PM'ene, men
    du ville brukt 8?

Hvorfor?, trodde det ville lønne seg og bruke 4 siden Pm' ene ville yte større effekt da.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det du da sier er eg kan bruke både 4 eller 8 ohm på PM'ene, men du ville brukt 8?
    Nei, det har jeg ikke sagt. Jeg har sagt at PM ikke vil ha noe problem med å drive 4 ohms høyttalere. Hva man velger av 4 ohm eller 8 ohm er etter min mening vilkårlig, siden PM driver begge deler like bra. Høyttalere har så mange andre egenskaper som teller mer enn den nominelle impedansen. Jeg tror du har gjort et godt valg med Helicon 400 ut fra det jeg har hørt om dem.

Bottom line: Med Midgard Audio PM effektmoduler så skal du ikke bekymre deg for den nominelle impedansen. Som du sier vil du få høyere effekt ut av dem med 4 ohm også. Husk bare at impedansen for en høyttaler varierer med frekvens, og den nominelle impedansen er bare ett punkt på den kurven... Glem nominell impedans og nyt lyden!

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •