B&W signatur 800 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 49 av 49
    Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Sitat Opprinnelig postet av Viking
    Snickers-is: Under kvilke omstendigheter har du prøved JMLAB Be serien? Jeg lurer siden mye du sier om dem vitener om at du har hørt dem under feil omstendigheter- de eri ikke spisse og ihvertfall ikke slanke i mitt oppsett- det er en slik kontroll, varme og fylde at 11-tommerne knuser enhver 15-tommer jeg har hørt til dags dato!
    Grunnen til at jeg nevnte akkurat JMlab i denne sammenhengen er at de ble trukket frem som en av de produsentene som på magisk vis har klart å 4-doble prisene på sine dyreste modeller i løpet av en tidsperiode. Det samme gjelder B&W. Så vidt jeg husker kostet ikke Matrix 801 mer enn rundt 30-40k da den var ny. Noen som husker? Men jeg tror ikke det i seg selv er dyrere å produsere Nautilus. Jeg ville sette fingeren på en trend.
    Uten å kommentere hva noe er verdt så må du vel for første ikke sammenligne Matrix 801 med Nautilus-saken, men med dagens Nautilus 801 som "bare" koster 99800.

Forøvrig blir det ofte feil å sammenligne med gamle produkter og bare sammenligne det man ser. Man betaler gjerne for produktutvikling, noe som koster penger, uten at man nødvendigvis ser (eller hører) den ufattelige forskjellen på utsiden.

Det er også et poeng som vel noen her nevner at jo høyere opp i prisklassene du kommer, jo lavere blir den relative forbedringen i forhold til pengene du putter inn.

Så kan man jo også mumle om generell prisvekst/inflasjon, økte produksjonskostnader, lønninger, blabla. Hvis jeg ser i min egen lille økonomiklasse ser jeg at mine DM640i som kostet 7000 når jeg kjøpte de, i dag har en tilsvarende høyttaler (604) som koster 11000, som forbedringene samt de øvrige nevnte faktorene tatt i betraktning ikke er så ueffent.

De dyreste modellene fra produsenter som B&W er gjerne nisjeprodukter og "show". Litt som bilprodusenter som lager ekstrembiler, for så å la teknologien flyte ned til de lavere modellene.
    --
    Thorbjørn

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først og fremst er det jo sykt å demonstrere Nautilus gang etter gang på Classè utstyr da de ennå ikke har kommet opp med noe som klarer å dra de største BW. Imidlertid skal man ikke lete så lenge for å finne modeller som bør gi BW-konstruktørene en litt flau følelse. De selger til det markedet som vil ha dyre BW, og som heller ikke tester så mange konkurrenter før de handler.

Når det gjelder MS4 og H400, har de blitt testet med samme elektronikk? Jeg kjenner ikke igjen de påståtte kasseresonansene, men på kjip elektronikk dukker det opp noe som umiskjennelig minner om det. Det skyldes manglende kontroll fra forsterkeren. Husk at H400 er tungdrevne.

Intermediate Ole18 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også hørt den modellen eller den til 150k på Hi-Fi messa i Horten, de var kobla med classe elektronikk å noen feite Tara-Labs kabler Rsc tror jeg. Min personelige mening var at de var skarpe i diskanten og var ikke ren nytelse å høre på. Det burde de ha vært til den prisen . Jeg hadde aldri betalt 200k for den der om jeg fikk plukka 1000 lappene ned fra trær :lol:
    kansje en liten overdrivelse men 200k er mye for høytalere. å uansett hadde du sikkert sitti igjen med en følse, tenk hvis noe er "bedre" der ute.
    tror jeg da..hehe..

Newcomer Argh sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du drømt om en Euphonia MS4, men har ikke råd, kan 85 prosent av drømmen bli din hvis du går for en Helicon 400. De hører definitivt med på listen over de mest spennende høyttalerne i sin prisklasse." Sitat fra Lyd& Bilde.

Allså 15 % forsjell melom MS4 og 400

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med sammenlikning av H400 og H800? Noen som vet?

Dag

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I stor grad snakker vi her om 2 høyttalere som gir det samme. Den ene gir bare mer. Jeg har imidlertid ikke hatt gleden av å høre de i samme rom. Jeg har derimot fått testet dem på samme effektforsterkere. I begge tilfellene var Kenti til stede så han kan kanskje ha noe å tilføye her.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    I stor grad snakker vi her om 2 høyttalere som gir det samme. Den ene gir bare mer. Jeg har imidlertid ikke hatt gleden av å høre de i samme rom. Jeg har derimot fått testet dem på samme effektforsterkere. I begge tilfellene var Kenti til stede så han kan kanskje ha noe å tilføye her.
    Isen har rett her. Hovedforskjellen er at H800 gir mer av det H400 gjør. Ellers låter de relativt likt. H800 er kanskje en anelse mer "frampå" i mellomtonen. Men så er jo H400 en anelse "laidback" der... Det er uansett ikke snakk om mye.

Edit: Med "mer" mener jeg at den kan spille høyere.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg satt faktisk å tenkte på det med mellomtonen selv før du skrev det, men var ikke sikker på om jeg skulle ta det som en effekt av annet rom og psykologien rundt det at det er en dedikert mellomtone, men jeg er nok enig i at den hadde en anelse mer snert i mellomtonen.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men var ikke sikker på om jeg skulle ta det som en effekt av annet rom og psykologien rundt det at det er en dedikert mellomtone
    Ja, det er jo ikke umulig du har rett i det heller. Kan jo være psykoakustikken som spilte meg/oss et puss

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •