Meridian G-serie

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 55
    Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Meridian G-serie

Jeg har fått ett tilbud jeg har vanskelig for å si nei til. Men jeg lurte på om det er noen her inne som har noen erfaring med disse produktene. Dette gjelder stereoanlegg. Var først sugen på Hegel, men jeg tror dette er en del råere, for å si det slik. De produktene det er snakk om er av merke Meridian G-serie
    CD-DVD spiller G91
    Forsterker G 57
    De skal kombineres med JmLab Electra 936. Var først sugen på 946, men Andre på HIFI-Huset mente jeg hadde for liten stue. Jeg skal få en demo etter jul, og det er vel unødvendig å si at jeg gleder meg.
    Noen som har testet eller hørt disse?

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det du kanskje bør være obs på er at det kan låte litt bassfattig. Jeg har da kun hørt 926. De kan også ha litt mye i toppen. Meridian har jeg generelt veldig sansen for. De har imidlertid også hatt litt problemer med levetiden på drivverk.

En annen ting er at "gode tilbud" fra Andre må også taes med en klype salt. Dersom du søker litt på forumet på JMlab vil du se at ca 95-99% av de som kjøper JMlab "har fått et tilbud de ikke kan si nei til". Med andre ord, de tjener noe helt infernalsk godt på disse produktene.

Men for all del, dette kan være et knallbra anlegg.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He He, jeg er klar over at han er en cowboy, som strør rundt seg med gode tilbud. Han sier selv at han er en cowboy, og siden han er importør av disse kan han gjøre det. Nå har jeg ikke hørt comboen enda, men etter jul... hva vil ett bra tilbud på dette være. Jeg har fått en pris, men jeg lurer på hva man vil tro er ett godt tilbud :wink:
    Noen formening snickers?
    Tror villedende er ca 150 - 155k for alt. Kanskje jeg blir lurt.... :shock:

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen ting også. Jeg er nysgjerrig :P
    Beste høytaler i klassen 35-45k (dette er ikke en prisjakt, ikke flytt tråden ops: )
    Uansett, jeg må få hørt på utstyret først, men jeg blir litt gira, gode HIFI-selgere har dessverre den effekten på meg.....

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og det beste av alt; Madamen er like gira som meg Hu har ombestemt seg 8) :shock:

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg anbefaler deg hvertfall til å låne øret til Helicon og Eufonia serien fra Dali før du bestemmer deg.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor er det greit å få lytte på disse i oslo-området da?

Intermediate rojohan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hifi-klubben

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HFK på Grensen og Markus Thranesgt har de jo. Og jeg har jo H400

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er iallefall ikke noe tvil om at designmessig ligger jo 400'ene milevis foran Electra. Det er snakk om en del penger her, så det er ingen fare for at det blir noe salg før feb/mars tidligst. Det blir lenge å vente ja...

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det ytre ved H400 tiltalte meg også må jeg si, selv om det var lyden som avgjorde såklart.

Vet åssen det er å vente, jeg har ventet en god stund på projektor selv nå, og begynner seriøst å få abstinenser. Men jeg får satse på at januar er en god måned

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du hørt 800 serien Kenti?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg har hørt H800 hvis det var den du tenkte på.

Kort fortalt har den alt H400 har, bare mer av det. De har et rimelig bra trykk.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Electra 936 koster veiledende 35k i Sverige. På grunn av kurs og avgifter kan du trekke fra en del. For å bruke HiFiklubben som "verktøy" så koster utstyr i Sverige omkring 13% mindre enn i Norge. Electra 936 skulle da i teorien kostet ca 30 000 VEILEDENDE. I Tyskland koster de imidlertid 14k. Vi har vel all grunn til å tro at selv Andre har bedre priser enn det de selger ut for i Tyskland. Uten Tysk MVA og mer Norsk MVA betaler han altså garantert en eller anne plass under 14 400,- pr par inn. Antakelig et godt stykke under der også.

I UK koster G91 og G57 HHV 42k og 24k VEILEDENDE.

Bruker man UK-prisen og den tyske prisen ender man på 80k.

Jeg sier ikke at det gjenspeiler rett pris, men de veiledende prisene kan synes å være svært høye i Norge på akkurat dette utstyret.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Det er snakk om en del penger her, så det er ingen fare for at det blir noe salg før feb/mars tidligst. Det blir lenge å vente ja...
    Da skal mine Helicon 800-knusere være ferdige også.

Ellers er jo Audio Physics veldig populære i de prisklassene der. Virgo og Tempo 5 er vel aktuelle i den klassen. De finnes på Oslo HiFicenter. (Avanti III er en dyrere modell, men fy fxxxxxxx for en lyd!)

Intermediate Vega! sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    795
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir spennende å teste Helicon-knuserne dine hos Stereofil.

Intermediate Frorrari sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Tror villedende er ca 150 - 155k for alt. Kanskje jeg blir lurt.... :shock:
    Det er nok litt vel høyt. Høytalerende koster 40, effekten ligger vel på rundt 30-35 og DVD/pre ligger på rundt 50(litt usikker på den, men det er rundt det).

Andrè har ikke noe høyere pris enn hva som er vanlig rundt i verden for de produktene han fører, men siden han importerer det selv så er han i en posisjonen hvor han kan å gi gode tilbud.

Meridian er en smule mørk i klangen og JMlab kan bli litt lyse hvis de ikke er matchet riktig, så det lover godt.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Electra 936 koster veiledende 35k i Sverige. På grunn av kurs og avgifter kan du trekke fra en del. For å bruke HiFiklubben som "verktøy" så koster utstyr i Sverige omkring 13% mindre enn i Norge. Electra 936 skulle da i teorien kostet ca 30 000 VEILEDENDE. I Tyskland koster de imidlertid 14k. Vi har vel all grunn til å tro at selv Andre har bedre priser enn det de selger ut for i Tyskland. Uten Tysk MVA og mer Norsk MVA betaler han altså garantert en eller anne plass under 14 400,- pr par inn. Antakelig et godt stykke under der også.

Jeg sier ikke at det gjenspeiler rett pris, men de veiledende prisene kan synes å være svært høye i Norge på akkurat dette utstyret.
    Du traff nesten innertier, Snickers. 85-90 k er tilbudet på. Dette tilsvarer da veiledende i henholdsvis UK/Tyskland. Det tilbudet jeg da har fått, bør jeg kunne få enda mer ned. Jeg er ganske gira på nytt anlegg, men jeg er åpen for andre ting enn JmLab og Meridian.

Intermediate Frorrari sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is

936 koster ca. 30k i Tyskland. Det er 15k PER høytaler! Og Electra serien er litt dyrere i Norge, det er helt sant. Det er i følge Andrè helt bevist da han har hatt veldig mange som har kjøpt de for full pris og ikke ønsker å få noen fiender. Det er jo egentlig ikke et problem heller.

Resten av JMlabhøytalerene koster ca. det samme som i Sverige.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er som regel veldig skeptisk til selgere, men jeg har en tendens til å bli blåøyet når det kommer til lyd og bilde ops:
    Er det noen som har noen adresser til utenlandske nettbutikker som selger JmLab og Meridian?
    Åssen er det å forhandle pris med andre butikker som selger Hi-Fi i denne prisklassen? Noen som vet?

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •